Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vlna úspěchu kompaktních SUV neopadá, veze se na ní i Renault Captur
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Francouzi vsadili na segment stále se rozvíjejících kompaktních SUV a zdá se, že to nebyl přešlap. V roce 2014 hodlají navýšit výrobu až o třetinu.
Francouzi se snaží, co jim síly stačí, udělat z Renaultu luxusnější značku, to však nebude možné bez adekvátních prodejních výsledků. Renault Captur, jakožto kompaktní crossover postavený na marketingových průzkumech a na základě věštění z křišťálové koule plán nezhatí, ba naopak jedině podpoří. Zatím se mu daří, o čemž svědčí očekávaný prodej 120 tisíc kusů do konce letošního roku.
Mluvčí Rochelle Chimenes prohlašuje, že příští rok by odbyt modelu Captur mohl dosáhnout až 160 tisíc pokud bude nadále pokračovat rostoucí trend této skupiny aut. Tento rok se podle průzkumu JATO Dynamics prodá na 307 300 vozů segmentu kompaktních SUV a crossoverů, přičemž do konce roku 2016 je predikován nárůst této kategorie dokonce až na 582 790 kusů. Jen za první letošní pololetí zaznamenaly takové vozy nárůst poptávky o 38 procent. Automobilky jsou si toho vědomy, vždyť si vezměme jen expanzi nově vstupujících modelů jako je Peugeot 2008, Chevrolet Trax nebo jeho dvojče Opel Mokka.
Captur se snaží vytěžit z rostoucího zájmu zákazníků po malých SUV a crossoverech maximum. Jen za prvních 10 měsíců od uvedení na trh si připsal na konto téměř 61 tisíc prodaných kusů, což z něj učinilo třetí nejprodávanější evropské SUV. Jen pro představu, před ním se umístil na prvním místě Nissan Juke (91 713 prodaných kusů) a Dacia Duster (73 491 kusů). Za Capturem se umístila Mokka od Opelu (58 813 kusů), u níž musí GM pro uspokojení poptávky přesunout výrobu z Koreje do španělské Zaragozy (tam poběží výroba od druhé poloviny roku 2014).
Peugeot prodal ve zmíněném období takřka 40 tisíc kusů modelu 2008, což mu umožnilo dostat se do top pětky segmentu. V červnu jeho ředitel Maxime Picat ohlásil zdvojnásobení výroby dvatisíceosmičky na 10 tisíc kusů měsíčně kvůli poptávce, která předčila jednoznačně veškerá očekávání. Že by tedy budoucnost aut spočívala v menších SUV s pohonem přední nápravy, které nedělají nic pořádně? Hlavní roli zřejmě hraje především relativně nízká cena a zároveň hodně kovu naoko.







































































Móda malých SUV a crossoverů nebere konců, právě naopak. Captur, 2008, Juke, Mokka... Šílené experimenty mají více štěstí než rozumu.
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 10 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 2 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 3 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 5 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 6 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
