Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových
23.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Snižování počtu válců v motorech se šíří jako morová rána, Volkswagen právě oznámil, že do svého nejmenšího modelu nasadí dvouválcový diesel.
Celou mašinerii extrémního downsizingu momentálně táhne Fiat se svým dvouválcem 0,9 TwinAir a také Ford, který se chystá utopit svůj litrový tříválec Ecoboost i v motorovém prostoru téměř pětimetrového Mondea nové generace. Na chvostu evidentně nechce zůstat ani jeden z největších světových koncernů a jasná evropská jednička - Volkswagen.
Ten ústy svého šéfa výzkumu a vývoje Ulricha Hackenberga na autosalonu v Sao Paolo potvrdil, že pod kapotu nejmenšího Volkswagenu už v příštím roce namontují dvouválcový diesel TDI. Miniaturní pohonná jednotka má mít svůj původ v konceptu XL1, který se v roce 2013 také dostane do velmi omezené padesátikusové výroby.
Technické podrobnosti VW up! TDI známé nejsou, ale pomůžeme si pohledem do tabulek XL1. Díky tomu víme, že jde o polovinu motoru 1,6 TDI s objemem 800 cm3, samozřejmě přeplňovanou turodmychadlem a maximálním výkonem 48 koní, který ale ještě může být navýšen.
Hackenberg pro britský Autocar dále potvrdil, že dvouválec je plně kompatibilní s platformou malých vozů, na které je postaven i pro výrobu připravovaný mini crossover Taigun. Navíc tříválec pod kapotou Škody Citigo a VW up! je pro změnu možné instalovat do vozů postavených na nové platformě MQB, což by znamenalo, že tříválec nelze vyloučit ani pod kapotami Golfu sedmé generace nebo chystané třetí generace Škody Octavia.


















Dieselový dvouválec měl v konceptu výkon 48 koní, pokud by to tak zůstalo, nová motorizace by za stávajícím slabším benzínovým motorem zaostávala o 12 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva