Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš
28.4.2023 | Petr Miler
Pokud toužíte po velikostně minimalistickém autě s maximalistickým výkonem, těžko se dostanete k vyšší metě. Tohle je supersport v hávu kompaktního kupé od BMW, které sice proslulo jako rychlé auto, ale ne takhle rychlé auto.
Výrobní linky BMW mělo opustit celkem 6 331 exemplářů modelu 1 M Coupe. To není zrovna vysoké číslo, produkční kvóty uměle ale limitovány nebyly, takže kdo měl v době vzniku nejvýkonnější jedničky o tento vůz zájem, prostě jej dostal. A i když je to zajímavé auto, našla se mezi jeho kupci spousta takových, které v sériové podobě neuspokojovalo.
Můžeme dnes vzpomenout na díla od dnes už i neexistujících firem jako Alpha-N, TechTec, AC Schnitzer, Manhart, TuningWerk, Hartge nebo RevoZport. Ti všichni měli dojem, že 1 M Coupe nemá adekvátní výkon a potřebuje minimálně přes 400 koní. Jednou z firem, která zašla v ladění a přestavbě hodně daleko, je G-Power, který pod kapotu napasoval motor 4,0 V8 z M3 E92, doplnil jej kompresorem a dostal z něj výkon 600 koní.
Přesto se našla firma, která zašla ještě o něco dál. Vedle ostatních nepříliš známý, rovněž německý tuner TJ Fahrzeugdesign vzal 1 M Coupe a postavil jedno z nejbláznivějších aut svého druhu. Mezi přední kola se jim podařilo umístit atmosférický desetiválec S85B50 z předminulé generace BMW M5 a M6. A nezůstalo pouze při tom. Motoru přibyl i mechanický kompresor, který sériový výkon vyšrouboval z 507 na 650 koní při 8 600 ot./min.
Aby to zbytek auta ustál, spoustu komponentů zde bylo implantovaných z dalších modelů M. Třeba za dvacetipalcovými koly z M4 a pneumatikami o šířce až 285 mm se nachází brzdový systém pocházející z BMW M5 F10 vpředu a M3 E90 vzadu. Odpružení pochází od specializované firmy KW a je nastavitelné ve 3 úrovních, je tu zadní samosvor znovu z M3 E90, jiný je výfukový systém, přibyla spousta karbonových dílů...
Je to opravdu speciál mezi speciály a pokud jsem to z telefonátu se zástupcem firmy dobře pochopil, úpravce potřebovala na přestavbu více jak 1 000 času hodin a měla ji přijít na 145 tisíc euro, tedy asi 3,4 milionu Kč. To je hutná suma, ovšem dynamika odpovídá - dvoustovka za 10,5 sekundy a maximálka 335 km/h prý nejsou problém, a to už jsou parametry supersportů. Je odvážné říká spáč něčemu jako 1 M Coupe, ale tady to snad je i korektně možné.
Tohle auto nyní můžete mít jako ojeté s 19 tisíci km, z nichž asi 17 tisíc vůz najel s implantovanou technikou. Stojí za 69 999 euro, tedy asi 1,64 milionu Kč. To z něj dělá dost drahé, ovšem také dost rychlé 1 M Coupe. A minimálně pohledem investic do provedených úprav jde vlastně o výhodný obchod.















Extrémní jedničkové kupé dostalo s motorem z předminulé M5 i sekvenční převodovku SMG. Možná to není řidičský sen, ovšem 650 koní v tak malém autě se hned tak nevidí. Teď takové můžete mít doma. Foto: TJ Fahrzeugdesign, publikováno se souhlasem
Zdroj: TJ Fahrzeugdesign eK@Autoscout24.de
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva