Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

29.9.2016 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.

Kia Carens 2017 - facelift

S novou generací Kie Carens jsme se svezli již před dvěma roky. Na trh ovšem toto korejské MPV disponující až sedmi sedadly přišlo o dvanáct měsíců dříve. Na korejské poměry je tedy vcelku logické, že automobilka chystá facelift, se kterým nás naživo seznámí na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak vůz zamíří ještě letos, přičemž ceny se nikterak výrazně nezdvihnou. Modernizace totiž patří do ranku těch menších a po stránce vizuálně sotva patrných.

Změn je vcelku dost, zvenčí jde totiž o nové pojetí „tygřího čumáku“, odlišné nárazníky vpředu i vzadu, jinak stylizované mlhovky a nový design 16-, 17- a 18palcových litých kol. Kromě toho se paleta barev rozrostla o odstín Mysterious Blue. V rámci interiéru je pak možné počítat s černým či béžovým koženým čalouněním, z nichž druhé zmíněné se ukazuje na oficiálních fotkách. Značka přitom dodává, že za příplatek jsou k dispozici ozdobné švy v diamantovém vzoru.

Dále můžeme zmínit nové dekory s vizáží karbonu či lakované lesklou černí, v případě multimediálních systémů lze pak počítat se sedmipalcovým či osmipalcovým displejem a konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto. Vrcholné úrovně výbavy kromě toho dostanou do vínku satelitní navigaci TomTom a zpětnou kameru, za příplatek je navíc k mání audio systém JBL se separovaným subwooferem a šesti reproduktory.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 55 - Kia Carens a Soul 2017 EU verze prvni foto 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 56 - Kia Carens a Soul 2017 EU verze prvni foto 05

Přečtěte si více: Modernizovaná Kia Carens dorazí i s novým paketem Eco Pack, jenž má spotřebu srazit na 4,1 l/100 km.

Kia Rio 2017 - nová generace

Na příchod nové generace Kie Rio nás korejská automobilka již nějaký čas upozorňuje. Viděli jsme oficiální ilustrace i náznaky o spřízněném SUV. Na to je potřeba počkat, hatchback si můžeme již nyní představit se vším všudy. Hned v úvodu zmíníme, že ve srovnání s předchůdcem je delší, širší a nižší. Zároveň má také větší rozvor, což ocení zejména cestující.

Začněme ovšem pěkně od začátku zevnějškem, který sice nedoznal radikálního odklonu vůči dosluhujícímu provedení, nicméně již na první pohled působí dospělejším a dravějším dojmem. Zásluhu na tom mají samozřejmě i zmiňované rozměry, kdy délka byla natažena o 15 mm na 4 065 mm. Nové Rio je zároveň o 5 mm širší (1 725 mm), 5 mm nižší a počítá s rozvorem protaženým o 10 mm (na 2 580 mm).

Dále lze zmínit užší a kratší variantu slavného „tygřího čumáku“, se kterou dorazily nové světlomety zahrnující také LEDky pro denní svícení ve tvaru písmene „U“. Jiné lampy jsou také vzadu, k čemuž se navíc přidává zkrácený převis a mnohem vzpřímenější okno. Kia přitom využila nové platformy, kterou Rio sdílí se sesterským Hyundai i20 a jíž dostane rovněž ono SUV.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 57 - Kia Rio 2017 prvni oficialni sada 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 58 - Kia Rio 2017 prvni oficialni sada 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 59 - Kia Rio 2017 prvni oficialni sada 07

Přečtěte si více: Nový korejský hatchback dostane do vínku maximálně 120 koní, pobere 325 litrů.

Kia Soul 2017 - facelift

Další korejskou novinkou pro francouzskou metropoli se stane modernizovaný Soul. Ten jsme viděli již při jeho domácí premiéře, kdy vyšlo najevo, že novinek není zrovna málo. Zmínit totiž můžeme nové nárazníky, odlišný „tygří čumák“, nový metalický ochranný plát podvozku či příplatkové světlomety s LEDkami pro denní svícení. Lampy se ovšem měnily taktéž vzadu.

Uvnitř je taktéž možné očekávat odlišné dekory, multimediální systém je pak k mání s 5-, 7- nebo 8palcovou obrazovkou. Opět je možné počítat s navigací či systémy Apple CarPlay a Android Auto, dále dorazila i nová zpětná kamera, port na USB pro zadní řadu sedadel či elektrické ovládání toho řidičova, a to hned v osmi směrech. Zmínit lze i dešťový senzor.

Po stránce bezpečnostní nesmíme zapomenout na detekci vozů ve slepém úhlu či varování před srážkou s předměty za vozem, v motorovém prostoru se pak u dosud nabízených variant pranic nezměnilo. Kia ovšem ohlásila příchod nové pohonné jednotky, a sice 1,6litrového čtyřválce T-GDI, který stejně jako u modelů Pro_cee'd GT a Cee'd GT produkuje 204 koní.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 60 - Kia Carens a Soul 2017 EU verze prvni foto 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 61 - Kia Carens a Soul 2017 EU verze prvni foto 06Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 62 - Kia Carens a Soul 2017 EU verze prvni foto 07

Přečtěte si více: Nabušená „duše“ bude k mání pouze s automatem, dostane i agresivnější bodykit.

Land Rover Discovery 2017 - nová generace

Co bylo začátkem měsíce naznačeno a dříve dnes únikem dále odhaleno, je nyní zcela venku. Nové Discovery dostalo do vínku kombinaci tradičních prvků Land Roveru s moderním designem a docela velkou podobnost s již prodávaným Discovery Sport, které je nástupcem modelu Freelander. Plnotučné Discovery se tak mohlo posunout blíže k Range Roveru, s novou generací to je opět o kousek luxusnější auto. Od první generace urazilo docela dost cesty, nyní zcela opouští krabicoidní karoserie čtvrté generace.

Vpředu jsou novinkou kompletně LEDková světla a diody najdeme i vzadu. Zadní světla jsou oproti ostatním Land Roverům dost odlišná, designéři zcela zahodili jakýkoliv kruhový motiv. Na pátých dveřích se ale přidrželi designu předchůdce s vlnkou či schodem, nad kterým je registrační značka. Pokud vám na zádi něco nesedí, je to právě tohle - značka ani logo automobilky nejsou umístěny na středu auta. To by dávalo smysl, kdyby zde byla rezerva, jako u leckterého skutečného offroadu, jenže ta tam byla naposledy na Discovery 2 v roce 2003. Od té doby to byl designový prvek a u Discovery 3 a 4 ona vlnka tvořila předěl mezi dvěma částmi zadního čela. Novinka však má zadní čelo celé výklopné nahoru.

V kabině čekejme více luxusu. Všechny sedačky jsou vyhřívané, ty v prvních dvou řadách jsou i ventilované a křesla řidiče a spolujezdce nabídnou i masážní funkci. Co z toho bude standardem a co za příplatek, příp. v které z výbavových verzí, však zatím nevíme. Hlavní novinkou je elektrické ovládání všech sedaček, ovšem nejen tlačítky na nich samotných, ale i z centrálního displeje a dokonce i z aplikace ve smartphonu.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 63 - Land Rover Discovery 2017 novy prvni 002Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 64 - Land Rover Discovery 2017 novy prvni 004Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 65 - Land Rover Discovery 2017 novy prvni 068

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového Discovery včetně rozsáhlé fotogalerie.

Lexus IS - facelift

Modernizace Lexusu IS je hlavně o novém předku, který dostal upravené světlomety se zvýrazněnými LEDkami pro denní svícení, zrevidovanou masku a odlišný nárazník s většími vzduchovými otvory. O trochu dále než základní provedení v tomto směru zachází výbava F Sport, kde mají boční kapsy černě lakované nástavce. Mimo to se „predátoří“ maska chlubí dalšími vstupy vzduchu, které nejsou jen dekorativní, ale skutečně funkční a zásobují chladným vzduchem brzdy. Tím nám ale odlišnosti této verze končí, zadní partie jsou již shodné jako u základu a zahrnují nová světla či hranaté koncovky výfuku.

Dále se celá řada chlubí obměněným designem 17palcových a 18palcových litých kol, paletu barev pak rozšířily odstíny Deep Blue Mica a Graphite Black. Tím jsme ale se zevnějškem hotovi, přesunout se tak můžeme do kabiny, kde největší novinkou je zvětšení centrálního displeje ze 7 na 10,25 palce. Ovládání Remote Touch Interface pak dostalo tlačítko „Enter“ pro zjednodušení obsluhy.

Přepracované jsou držáky na nápoje, revizí prošel i přístrojový štít a pro některé trhy je nově k dispozici čalounění v odstínech Nuance Black a Noble Brown. Dále byl rozšířen bezpečnostní paket Lexus Safety System+, jehož součástí je detekce chodců, monitoring jízdních pruhů, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 66 - Lexus IS 2017 facelift prvni sada 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 67 - Lexus IS 2017 facelift prvni sada 04Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 68 - Lexus IS 2017 facelift prvni sada 08

Přečtěte si více: Po stránce motorické se nic nemění, k mání je tak nadále IS 300h a IS 200t.

Lexus UX - koncept

Předzvěst nového kompaktního crossoveru od Lexusu, zatím označeného jako koncept UX, jsme si mohli prohlédnout na první fotce už začátkem září a později se ukázalo i pracoviště řidiče. Že tedy novinku nemáme v produkci očekávat nijak brzo, už je známo nějakou dobu. Nyní se v rámci autosalonu v Paříži ukázal UX celý a velké překvapení nepřipravil.

Design vznikal ve studiu Lexusu ED2 na jihu Francie a cílem bylo zkombinovat vzhled drsného offroadu s použitelností crossoveru - a samozřejmě s šílenou vřetenovou přední maskou, která je všem Lexusům vlastní už nějakou dobu. Lexus nazývá designový jazyk použitý na UX „Inside-Out” a údajně je mu vlastní silné provázání zevnějšku a vnitřku auta.

Jak vypadá zvenčí, nejlépe ukážou fotografie, zmiňme ale některé klíčové prvky. Zboku vyniknou kola a blatníky, která se skutečně snaží připomenout drsný offroad nebo sci-fi buginu. A také tu vidíme, že karoserie postrádá tradiční B-sloupek; zadní dveře se otvírají proti směru jízdy, ne nepodobně Mazdě RX-8 nebo BMW i3.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 69 - lexus ux concept dalsi foto 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 70 - Lexus UX Concept 2016 prvni foto{{0000283015?preview|lexus ux concept interier prvni 01}

Přečtěte si více: Koncepční Lexus UX nahradí v showroomech hatchback CT, ovšem ne brzy.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe - nová verze

Stylovou variantu Mercedesu GLC jsme si oficiálně mohli představit již letos v březnu. Kupodivu však ne na počátku měsíce na autosalonu v Ženevě, místo toho s ní třícípá hvězda vyrukovala až v jeho závěru. GLC Coupe za místo své premiéry nezvolilo Evropu, ale americký New York. Starý kontinent ovšem víření bubnů nakonec ušetřen nebude, neboť do Paříže dorazí ostřejší provedení od AMG.

Na osmiválcovou variantu prozatím můžeme zapomenout, místo toho tu máme model GLC 43 4Matic Coupe, který se pyšní nadvakrát přeplňovaným třílitrem V6. Ten produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu, jenž na všechna čtyři kola (ovšem s favorizací zadní nápravy v poměru 31:69) přenáší devítistupňová automatická převodovka s poladěným softwarem.

Toto hnací ústrojí je zkombinováno s hmotností 1 855 kilogramů (i s náplněmi a řidičem), zrychlení z klidu na stovku zabere 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost je obligátně omezena na 250 km/h. Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe, jak zní celý název novinky, tak plně vyrovnává konkurenční BMW X4 M40i, přičemž spotřeba dle NEDC činí 8,4 l/100 km.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 71 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 12Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 72 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 15Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 73 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 22

Přečtěte si více: Šestiválcové GLC nedostalo od AMG jen výkonnější motor, ale také upravený podvozek.

Mercedes-AMG GT Roadster - nový model

Ještě na počátku léta se zdálo, že Mercedes-AMG GT bude k mání jen jako kupé. Příchod otevřené varianty třícípá hvězda tvrdošíjně odmítala s tím, že odstranění střechy by neprospělo jízdním vlastnostem, hlavně na okruzích. Místo toho by se z vozu stal král bulvárů, čímž by konkuroval dalším vozům v nabídce. Nicméně nyní již víme, že šlo o klamání tělem, neboť příchod Roadsteru byl později oficiálně potvrzen. A co více, nyní si jej můžeme představit s plnou parádou.

Začneme přitom u motorového prostoru, kde naplnění pro změnu došly veškeré zvěsti, jenž zmiňovaly vyšší výkon. Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec skutečně dostal některé komponenty z vrcholného provedení GT R. Oč všechno jde, značka zatím neuvedla, se mnoha dalšími technickými parametry nás však již seznámila. Stejně jako v případě kupé přitom máme co do činění se dvěma variantami.

Základem je GT Roadster, který dostal do vínku 476 koní, 630 Nm točivého momentu a provozní hmotnost 1 670 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládne za rovné 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 302 km/h. Nad ním pak trůní varianta GT C Roadster, která již počítá s 557 koňmi, 680 Nm, 1 735 kilogramy, stovkou za 3,7 sekundy a maximálkou 316 km/h. Ono „C” tedy neznačí Convertible (protože jako GT C má být do budoucna k mání i kupé), a není to ani verze pro Čínu nebo cokoli podobného - je to ostřejší provedení koncipované trochu jinak než provedení S u kupé.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 74 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 12Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 75 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 13Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 76 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 15

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového roadsteru, který střechu stáhne za 11 sekund.

Mercedes-Benz E All Terrain - nový model

Do party „kombíků na chůdách“ můžeme přivítat nového člena. Dle očekávání se jím stává Mercedes-Benz E All-Terrain, jenž hodlá od počátku příštího roku vyzvat na souboj Audi A6 Allroad či taktéž nedávno odhalené Volvo V90 Cross Country. Ve srovnání s nimi ale Mercrdes počítá spíše s provozem na silnici než mimo zpevněný asfalt. I když došlo ke zvýšení světlé výšky, bude se i tak podvozek pohybovat maximálně 156 milimetrů nad zemí.

Ve srovnání s regulérním kombíkem Mercedes poladil vzduchové odpružení Air Body Control, což světlou výšku zvedlo o 35 milimetrů. V závislosti na zvoleném jízdním režimu tak můžete počítat s minimálně 121 mm, maximálně pak s oněmi 156 mm. Volvo ovšem v tomto ohledu nabízí nepřekonatelnou průchodnost, v případě modelu V90 CC byl podvozek zvednut na 218 mm.

Dá se ovšem předpokládat, že výlety do terénu nebudou obvyklou kratochvílí majitelů verze All-Terrain. Ze strany Mercedesu jde spíše o navýšení flexibility nové třídy E, byť samozřejmě polní cesty zdoláte velmi snadno nejen díky vyšší světlé výšce, ale také s ohledem na standardní systém pohonu všech kol 4Matic. Dále tu pak máme pneumatiky se zesílenými bočnicemi a vyšším profilem.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 77 - Mercedes-Benz E All-Terrain 2016 prvni sada 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 78 - Mercedes-Benz E All-Terrain 2016 prvni sada 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 79 - Mercedes-Benz E All-Terrain 2016 prvni sada 23

Přečtěte si více: Třída E „na chůdách“ bude zpočátku k dispozici pouze s jedním dieselovým motorem.

Mercedes-Benz EQ - koncept

Třícípá hvězda si letošní Paříž nevybrala pouze za místo debutu nového Mercedesu-AMG GT Roadster. Mimo to se můžeme seznámit také s novou rodinou elektrických vozů EQ, jíž jako první vlaštovka zastupuje SUV. Automobilka se přitom pro tuto karosářskou variantu rozhodla s ohledem na soudobé zákaznické trendy, mimo to samozřejmě nebude u takového typu vozu vadit navýšená hmotnost zapříčiněná stovkami kilogramů akumulátorů.

Lithium-iontové baterie o kapacitě 70 kWh je třeba hledat mezi nápravami, přičemž jejich design má na svědomí sama automobilka. Součástí hnacího ústrojí jsou dále dva elektromotory, z nichž jeden roztáčí přední a druhý zadní kola. Souhrnně přitom produkují 408 koní a 700 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku pod 5 sekund.

„Bezemisní“ dojezd byl pak vypočítán na 500 kilometrů, přičemž Mercedes udává, že při použití rychlodobíjení s výkonem až 300 kW (to nebude u vás doma...) jej můžete prodloužit o další stovku již po pěti minutách. Mimo to ovšem elektrické SUV vyhovuje všem evropským standardům a lze jej dobíjet také z konvenční zásuvky. Stejně tak značka vůz uzpůsobila také indukčnímu dobíjení.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 80 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 13Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 81 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 17Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 82 - Mercedes-Benz EQ Concept prvni sada 41

Přečtěte si více: Mapová platforma HERE, jíž koncepční SUV dostalo, dokáže vypočítat energii potřebnou k dosažení cíle.

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard - nový model

Znovuzrozenému Maybachu se daří lépe než kdy předtím, i když už to není „ten Maybach”, kterého by se měli bát špičky britského luxusu. Stávající nabídka navíc není zrovna široká - zákazníci si mohou vybrat standardní provedení S 600, jeho pancéřovanou variantu Guard či prodloužený model Pullman. Nově příchozí kombinuje dlouhý rozvor Pullmanu s neprůstřelnou karoserií a okny. Jako Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard bude naživo odhalen příští týden na autosalonu v Paříži.

Virtuální prezentace je ale již za námi, na tohoto mastodonta si tak můžeme blíže posvítit. Začneme u pancéřování, jež dostalo certifikaci VR9. Jako takové tedy odolá prakticky všem typům ručních zbraní včetně pušek odstřelovačů. Kromě toho ovšem verze Guard vyhovuje také směrnici Directive ERV 2010, což znamená, že i když do vzdálenosti dvou metrů vybuchne nálož 15 kilogramů TNT, cestující uvnitř zůstanou v bezpečí.

Při výčtu této ochrany asi není překvapením, že vůz nabral nějaké to kilo. Již standardní provedení není žádná muší váha, nyní však máme tu čest se skutečným otesánkem. Zasazení neprůstřelných plátů mezi skelet a vnější karoserii či zesílení podlahy a oken zvedlo ručičky vah na neskutečnou 5,1 tuny. A jen dveře jsou tak těžké, že s jejich otevíráním musí lidem asistovat elektromotory.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 83 - Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard prvni foto 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 84 - Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard prvni foto 11

Přečtěte si více: Panceřovaný Pullman Guard si zachoval V12 s 630 koňmi, jeho cena však narostla razantně.

Mini Countryman 2017 - nová generace

Nová generace Mini postavená na platformě UKL se nám již začíná pěkně formovat. Otestovat jsme mohli třídvířko i pětidvířko, kromě nich ovšem dorazil také Clubman. Dalším příchozím bude Countryman. Virtuální premiéra nejspíše proběhne o něco dříve, mnohé však díky úniku oficiálních fotek a informací víme již nyní.

V prvé řadě můžeme začít tím, že novinka bude delší, širší a vyšší než stávající provedení. Mimo to přesáhne i stávající Clubman, který měří od nárazníku k nárazníku 4 253 milimetrů. Název Mini tak vozu skutečně zrovna nepadne jako hrnec na pozadí. To ale nejspíše britské automobilce v německém područí nikterak nevadí, pokryto chce mít veškeré možné segmenty trhu, třeba dnes už ne zase tak moc, jako dříve.

Z toho důvodu asi nepřekvapí, že kromě základních benzinových a dieselových verzí dorazí nový Countryman také jako plug-in hybrid. Očekávat přitom v jeho případě můžeme obdobnou kombinaci, jež pohání BMW i8. Tedy 1,5litrový tříválec, který bude za asistence prvního z elektromotorů, sloužícího jako generátor, roztáčet přední kola. Ta zadní si vezme na starosti druhý elektromotor.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 85 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 86 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 87 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 88 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 04

Přečtěte si více: Plug-in hybridní Countryman by mělo zvládnout velkou porci jízdy čistě na elektřinu.

Mini John Cooper Works Clubman All4 - nová verze

Letošní pařížský autosalon splní přání těm, kteří chtěli Mini Clubman s pohonem všech kol a maximálním výkonem. Clubman dostane verzi John Cooper Works, navíc spojenou se čtyřkolkou, u Mini zvanou All4. Na rozdíl od Clubmanu S, kde je pohon všech kol za příplatek, bude u vrcholné verze JCW ve standardu.

Pod kapotou nečekejme velké překvapení, je tu stejný čtyřválec o dvou litrech objemu, jaký najdeme i v jiných vozech Mini JCW. To znamená 231 koní, ovšem točivý moment narostl na 350 Nm - více dosud nikdy žádné Mini nenabídlo. I tato síla bude v tomto konkrétním případě proudit na všechna kola přes šestistupňový manuál nebo příplatkový osmistupňový automat.

Víme také, že manuální verze bude vážit 1 564 kg a že automat přidá 16 kg. Sprint na stovku má oběma verzím trvat 6,3 s a maximální rychlost má být 236 km/h. Počítejme také s vylepšeným podvozkem, který mají všechny modely ve verzi JCW. Jsou tu i lepší brzdy Brembo a sportovní výfukový systém s chromovanými koncovkami.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 89 - mini clubman jcw all4 2017 prvni sada 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 90 - mini clubman jcw all4 2017 prvni sada 06Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 91 - mini clubman jcw all4 2017 prvni sada 14

Přečtěte si více: Nejsilnější produkční Mini všech dob se bude lišit také agresivnějším bodykitem.

Mitsubishi Ground Tourer - koncept

GT-PHEV je prozatím pouze koncept a měl by naznačovat příští směrování designu Mitsubishi. Ve skutečnosti je však mnohem důležitější to, co se ukrývá pod naleštěnou skořápkou. Dobíjecí benzín-elektrický „Ground Tourer“ je totiž technologickým demonstrátorem budoucích modelů, nejspíše typové řady Outlander ve verzi PHEV, ale klidně může jít také o předzvěst kompaktnějšího modelu - automobilka se přesnými rozměry vozu prozatím nepochlubila.

Mitsubishi svou techniku bere tak trochu ve stylu „čím více proužků, tím více adidas“. Věřte tomu nebo ne, ale pod robustně působící karoserií se ukrývají hned čtyři motory. Ten primární pořád spoléhá na písty, benzín a svíčky a víme o něm, že má objem 2,5 litru. Jaké jsou jeho výkony, Japonci momentálně nepovažují za důležité říct, nicméně i z videosnímku pod tímto článkem zjistíte, že je spojen s elektromotorem.

Další dva elektromotory najdete u zadní nápravy, každý z nich roztáčí jedno zadní kolo, a tudíž vám snad nemusíme nějak zvlášť zdůrazňovat, že si GT-PHEV může díky elektronicky řízenému pohonu 4x4 (u Mitsubishi označovaném jako Super All Wheel Control) troufnout i do terénu.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 92 - Mitsubishi GT PHEV zive 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 93 - Mitsubishi GT PHEV zive 06Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 94 - Mitsubishi GT PHEV zive 15

Přečtěte si více: Mitsubishi slibuje dojezd 1 200 km, podívejte se také na oficiální fotky.

Nissan Micra 2017 - nová generace

Předchozí generace Nissanu Micra bylo možné po právu označovat za „ocucaný bonbon“. Japonská automobilka navíc doufala, že se jí povede jedním globálním vozem oslovit zákazníky ze všech kontinentů. Výsledek ovšem nebyl tak pozitivní, jak si asi značka představovala - namísto redukce nákladů a maximalizace zisku se Micra na několika trzích dočkala poklesu prodejů. Bylo proto rozhodnuto, že pátá generace bude chlapáčtější a ušita na míru konkrétnímu publiku.

Nyní si tuto novinku můžeme představit, neboť Micra byla odhalena na autosalonu v Paříži. Do značné míry vychází ze ženevského konceptu Sway, i když došlo k jistému zjemnění. Na druhou stranu, oproti předchůdcům jde o nadmíru agresivní provedení, jež spočívá v prodloužení, rozšíření a snížení. Vidíme také výraznou čelní masku V-motion, zadní světla ve tvaru bumerangu, zadní kliky schované ve sloupku dveří či spoiler navazující na střešní linii.

Ještě než se vydáme do kabiny, musíme zmínit, že koeficient odporu vzduchu Cd poklesl na hodnotu 0,29. Dramatický vzhled pak doplňuje selekce deseti barev exteriéru, mezi které patří i odstín Energy Orange, jenž si můžete prohlédnout na fotkách. V kombinaci s veškerými doplňky bude přitom nová Micra nabízena hned ve 125 variacích, pokud se tedy budete chtít odlišit, možností máte přehršel.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 95 - Nissan Micra 2017 prvni oficialni sada 15Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 96 - Nissan Micra 2017 prvni oficialni sada 17Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 97 - Nissan Micra 2017 prvni oficialni sada 25

Přečtěte si více: Motorovým prostorem nový Nissan Micra příliš ohromit nedokáže.

Diskuze 6 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.