Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.
Přehled kapitol
BMW X2 - koncept
Prezentaci BMW na pařížském autosalonu můžeme z fleku označit jako promarněnou příležitost připomínající, proč na místě chybí takřka celé vedení firmy. Mnichovská automobilka totiž ve Francii vyrukovala jen s novým SUV X2, který se díky své „neprodukčnosti” pyšní vskutku kurážným designem. Co z něj zůstane zachováno u produkční varianty, je otázkou, ta ale nebude hned tak zodpovězena - se sériovou verzí se máme v showroomech značky setkat ve druhém pololetí roku 2018. To je překvapivě dlouhá doba hlavně s ohledem na to, že vůči již nabízenému BMW X1 nejsou rozdíly tak dramatické jako třeba u dvojice X3 a X4.
Dosud přitom automobilka svá stylová SUV od prostředního sloupku směrem dozadu razantně proměnila tak, že jedné variantě ponechala větší praktičnost, zatímco u druhé sebrala cestujícím vzadu místo nad hlavou. To pak následně „vynahradila“ vyšší cena. S obdobnou strategií se v případě částek dá počítat také u novinky, její stylizace se ale mnohem více drží konvenčních tvarů.
Produkční verze bude zřejmě ještě konzervativnější, zvláště v oblasti přídě, která je momentálně děrovanější než ementál. Zjemnění se pak bezesporu dočkají i zadní partie, především pak nárazník s mohutnými koncovkami výfuku. A vsadit lze i na obvyklejší vnější zpětná zrcátka a litá kola menší než aktuálně 21palcové velikosti.
Přečtěte si více: Produkční BMW X2 možná pod kapotu dostane benzinový dvoulitr se 300 koňmi.
Citroën C3 2017 - nová generace
Třetí generaci francouzského hatchbacku jeho tvůrci titulují jako „komfortní vůz se skutečnou osobností, který byl postaven tak, aby potěšil nové zákazníky hledající moderní automobil s charakterem“. V souladu s tímto prohlášením příliš nejde použitá architektura, neboť novinka stejně jako předchůdce či třeba Peugeot 208 užívá platformy PF1. Venkovní rozměry narostou 5 cm do délky na 3,99 metru, rozvor byl rozšířen o 7 cm na 2,54 m. Mimo to lze uvnitř očekávat extra 2 centimetry v rámci prostoru pro ramena, zavazadelník ve standardu pobere 300 litrů nákladu.
Ohledně motorů zatím Citroën nedal příliš mnoho dat k dispozici, víme jen, že benzinové jednotky bude zastupovat 1,2litrový tříválec nabízející 68, 82 a 110 koní. V případě dieselů je pak možné sáhnout po 1,6litrovém agregátu produkujícím 75 a 100 koní. V době příchodu na trh budou k dispozici pouze manuální převodovky, posléze ovšem dorazí také automat.
Design do značné míry vychází z Citroënu C4 Cactus, od kterého nepřevzal pouze úzká světla (vzadu diodová), ale také vzduchové kapsle Airbump zdobící dveře. Tento designový doplněk by přitom do budoucna měla převzít celá modelová řada francouzské automobilky, pro kterou jde o nový stylistický směr.
Přečtěte si více: Francouzská novinka se úspěšným „kaktusem“ nechala inspirovat také uvnitř.
Citroën CXperience - koncept
Citroën hodlá na domácím autosalonu zaujmout zejména konceptem CXperience. Ten pod dlouhou přední kapotou hostí benzín-elektrické pohonné ústrojí o celkovém výkonu až 300 koní. Z toho 150 až 200 koňmi přispívá spalovací jednotka nespecifikovaného objemu (nejspíše však půjde o jedna-šestku), elektromotor pak produkuje dodatečných 80 kW (109 koní).
Jízdní dynamiku či spotřebu Citroën nezveřejnil, pouze udává, že koncept je schopen ujet až 60 kilometrů čistě na elektřinu. Při pohledu na baterie o kapacitě 13 kWh se to zdá být i reálné. Nabití baterie trvá čtyři a půl hodiny skrze standardní zástrčku či po dvě a půl přes 6,6kW rychlodobíjecí stanici. O stupni nabití řidiče informují speciální displeje v předních blatnících.
Od mechaniky se můžeme přesunout ke vzhledu sedanu, jenž do značné míry definují i venkovní rozměry. Délka konceptu je 4,85 m, výška 1,37 m, rozvor má 3 m oba převisy jsou velice krátké. Kola mají průměr 22", pět duálních paprsků a vzhled dotváří zelenkavá perleťová barva Mizuiro.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového sedanu, jenž má ovlivnit budoucnost značky.
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway 2017 - facelift
Pařížský autosalon je pro alianci Renault-Nissan místem premiéry nejen nové Micry a konceptu Trezor, nýbrž také faceliftů většiny modelů Dacie. Představují se inovované Sandero, Sandero Stepway, Logan a Logan MCV. A aby se Duster necítil odstrčen, přibude v jeho nabídce dvouspojková převodovka EDC - původně jsme v Paříži čekali novou generaci, její příchod se ale zjevně odkládá a na příští týden to nebude.
Modely Sandero a Logan a jejich verze Stepway, resp. MCV, dostaly především omlazený vzhled. Kromě Sandera Stepway mají úplně stejnou příď s novým nárazníkem, maskou chladiče a světlomety. A kromě Stepwaye a Loganu MCV sdílí i stejná zadní světla a zadní nárazník. Sandero Stepway si vzalo z civilního Sandera a Loganu přední a zadní světla, ale nárazníky má unikátní, prý inspirované modelem Duster. Logan MCV se také dočkal inovací i vzadu, ovšem protože je to kombi, vypadá pochopitelně jinak než ostatní modely.
Změny vidíme i v interiéru, kde jako první přitáhne pohled nový volant. Rámečky výdechů ventilace mají nový finiš s efektem saténového chromu a všechny modely také dostanou nové látky na sedadla. Pro Sandero Stepway bude čalounění tkáno s jakýmsi 3D efektem, který má zdůraznit vjem hloubky. Ten bude navíc podpořen kontrastním prošíváním. Jak to bude vypadat ve skutečnosti a hlavně jak se to bude čistit, se nechme překvapit.
Přečtěte si více: Dacia se v Paříži rozpáradila, omladila prakticky celé své portfolio.
Ferrari GTC4 Lusso T - nová verze
Ferrari GTC4Lusso, tedy faceliftované FF, dostalo přeplňovaný osmiválec. O [[0000016715 downsizing] v pravém slova smyslu ale nejde, aspoň ne teď - motor je sice oproti původní atmosférické 6,3 V12 menší a přeplňovaný, zákazníci ale budou mít dvě možnosti, co si pod kapotu tohoto čtyřmístného Ferrari zvolit. Tedy zda budou chtít tradičních dvanáct nebo papírově úspornějších osm válců. Novinka se bude jmenovat GTC4Lusso T a oním motorem bude 3,9 V8, pravděpodobně upravená jednotka z modelu 488 GTB.
Dále víme, že GTC4Lusso T bude mít 609 koní v 7 600 otáčkách a 760 Nm od 3 000 ot./min, takže pružný bude tento motor až až. Ukazuje se to ve sprintu na stovku, který modelu GTC4Lusso T má trvat 3,5 vteřiny, o jednu desetinku více než dvanáctiválcové verzi. Maximální rychlost má být o 15 km/h nižší, tedy 320 km/h namísto 335 u atmosférické V12.
Absence čtyř válců naopak vylepšila hmotnost auta, navzdory přidání dvojice turbodmychadel. GTC4Lusso T váží 1 740 kg, o půl metráku méně než dvanáctiválcové GTC4Lusso, ale má o chloupek horší rozložení hmotnosti - 46:54 na přední:zadní nápravu vs. 47:53 u verze s V12. Obojí, tedy snížení hmotnosti i změna jejího rozložení mezi nápravy, padá na vrub odstranění bizarního pohonu všech kol 4RM - GTC4Lusso T je pouze zadokolka.
Přečtěte si více: Ferrari u osmiválcového provedení slibuje takřka nulovou prodlevu po sešlápnutí plynového pedálu.
Ferrari LaFerrari Aperta - nová verze
Tohle můžou konkurenční automobilky italské značce Ferrari opravdu jen závidět. Neznáme žádnou jinou, která by své stroje vyráběné v limitovaných edicích po stovkách kusů měla vyprodané dříve, než vůbec spustí produkci. Tedy ne že by to bylo v Maranellu konstantním pravidlem, v případě nového LaFerrari Aperta to však platí bezezbytku. Vlastně více než to - zájem o vůz byl tak velký, že automobilka musela odmítat i své velevážené zákazníky, to je při cenách jejích aut až bizarní.
Vůz poháněný atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,3 litru v kombinaci s elektromotorem produkuje celkově 963 koní, jede „přes 350 kilometrů v hodině“ a na stovku zrychlí „pod tři sekundy“. Také akcelerace z místa na 200 km/h (za méně než 7 vteřin) a následně na 300 km/h (za rovných 15 s) vychází nastejno jako u kupé, předpokládáme proto, že váha obou aut nebude zase tolik jiná.
Ferrari bude dodávat Apertu ve standardní verzi s plátěnou střechou, za příplatek je však možné mít odnímatelný karbonový panel. Jen pro úplnost dodáváme, že otevřené LaFerrari dostalo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, magneto-reologické tlumiče, třetí generaci elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu a karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu.
Přečtěte si více: Ferrari vyrobí pouze 209 kusů otevřeného LaFerrari, důvod vás překvapí.
Honda Civic 2017 - nová generace
Pro japonskou automobilku je Civic nedůležitějším globálním modelem, ročně se jej totiž prodá po celém světě okolo 600 tisíc exemplářů. Není proto překvapivé, že Honda se propagaci nové generace věnuje opravdu důkladnou měrou. Stejně tak se nemůžeme divit slovům šéfa projektu Mitsuru Kariyi, podle kterého „pokud padne Civic, padne i Honda“. Vývoj desáté generace byl tedy vůbec nejnáročnější, zvláště poté, co značka na základě výzkumu zjistila, že publikum bylo dosavadním provedením zklamáno.
Výsledkem je tak dosti odlišný vůz, který v rámci venkovních rozměrů počítá s délkou 4 497 milimetrů, šířkou 1 800 mm, výškou 1 421 mm a rozvorem 2 700 mm. Oproti předchůdci je tak o 130 mm delší, o 30 mm širší a 20 mm nižší. Mimo to se pyšní o 30 milimetrů větším prostorem mezi nápravami. Dále přitom Honda dodává, že použila zcela nový proces výroby, kdy nejprve vzniká vnitřní rám, teprve poté je sestaven ten vnější.
Tento postup, v kombinaci s vyšším podílem vysokopevnostní oceli, navýšil torzní tuhost o podstatných 52 procent. Zároveň ovšem pohotovostní hmotnost klesla o 16 kilogramů (konkrétní hodnotu ale značka zatím pro žádnou z verzí neudává), přestože vůz narostl. Podle Kariyi by výsledkem měla být lepší ovladatelnost a živelnost, jíž pocítíte zpoza volantu, zároveň však nový Civic nabídne cestujícím uvnitř více místa k sezení.
Přečtěte si více: Vše známé o evropském provedení nového hatchbacku.
Honda Civic Sedan 2017 - nová generace
Spolu s hatchbackem nové generace Hondy Civic se Evropa dočká také sedanu. Ten se odhaluje na pařížském autosalonu po boku nového Type R. Samotný příchod této verze do Evropy trochu překvapením je, i když to Honda už avizovala, jeho pojetí ale nikoli - v USA už je tento Civic v prodeji a ten evropský jen od něj odlišný jen trochu.
Největší rozdíl, jak se můžeme podívat na fotkách, je po stranách předních nárazníků - americká verze tu má oranžová poziční světla s odrazkami, ta evropská dostane boční blinkr s čirým krycím plastem. A také vidíme absenci bočních pozičních světel v zadních lampách, očekávejme manuální převodovku v základu a také tachometr cejchovaný v kilometrech, nikoliv primárně v mílích. A možná trochu tužší podvozek.
Záhadou jest, co najdeme pod kapotou. V USA si můžete pořídit Civic Sedan s přeplňovanou patnáctistovkou o 182 k nebo s atmosférickým dvoulitrem o 160 k. Rádi bychom doufali, že oba motory zůstanou v nabídce i pro Evropu, protože jsou to jen čtyřválce, ale dá se asi počítat jen s tím prvním. Pod kapotou má být k mání i diesel. Jaký přesně to bude, zatím není známo, ale dostane-li Civic šestnáctistovku ze současné generace a také z HR-V, očekávejme jeden z nejlehčích motorů svého druhu a parametry 120 k a 300 Nm.
Honda Civic Type-R - koncept
Jako prototyp se nový Type-R představí na pařížském autosalonu, ovšem jak známe Hondu, prototyp z něj dělá tak možná ono slůvko na zádi. A provedení karoserie, které nyní připomíná kartáčovaný hliník nebo nerez; něco takového mezi příplatky sériové verze nejspíš nebude. Nejistá je také trojitá koncovka výfuku uprostřed auta, ale když mohl mít současný Civic Type-R čtyři koncovky v rozích, nakonec proč ne. Ovšem, že by prostřední koncovka byla samostatným vývodem wastegate turba jako u Ferrari F40, lze asi úspěšně pochybovat.
Jinak vůz stále trochu připomíná běžeckou botu, mimo jiné červenou linkou, která se táhne u země kolem celého auta a vidíme ji i na kolech. V podstatě se díváme na prvky karoserie současného Civicu Type-R, jen upravené a přilepené k jiné karoserii. Jestli to je správný krok, může být otázkou, rychlejší než vyvíjení nové aerodynamické sady je to nepochybně. A pokud se vám současný Civic Type-R líbí, asi se vám bude líbit i tenhle - a naopak.
Pod kapotou čekejme dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, stejně jako v současné verzi. Měl by dávat nejméně 310 koní a 400 Nm jako dosud, ovšem je možné, že bude lehce poladěn, aby tolik nezaostával za Fordem Focus RS. A aby zákazníci měli pocit, že dostávají něco navíc. Že bude stále pohánět přední kola přes šestistupňový manuál, je jistá věc.
Přečtěte si více: Podívejte se také na oficiální fotogalerii nového „CTR“, jenž zamíří i do amerického prodeje.
Hyundai i10 2017 - facelift
Uplynuly takřka na den přesně tři roky od doby, kdy Hyundai představilo druhou generaci svého nejmenšího modelu i10. Ten se na evropských trzích uchytil nadmíru dobře, neboť jeho registrace od té doby neustále stoupají. Loni bylo prodáno 86 004 kusů, pro letošek by tato cifra mohla být i překonána. Korejci ovšem nehodlají usnout na vavřínech a proto v Paříži představí faceliftované provedení.
Virtuálně si novinku můžeme prohlédnout již dnes, přičemž změn možná až překvapivě není málo. Vpředu totiž najdeme zcela nový nárazník a čelní masku, jíž zdobí pár nových světel pro denní svícení. V dnešní době již neudiví, že používají LEDky, o poznání zajímavější je ovšem kulatý tvar, který dává vzpomenout na současný Renault Twingo i faceliftované provedení toho předchozího.
Dále můžeme zmínit nabídku 14palcových ocelových či litých kol, zatímco dozadu se nastěhoval nový nárazník či lehce modifikované lampy. Kromě toho si můžeme povšimnout černé vsuvky v prostoru pro registrační značku, kam se rovněž nastěhovaly mlhovky. Jejich tvar přitom reflektuje čelní denní světla, čímž chce být Hyundai i10 vizuálně vyvážené.
Přečtěte si více: Korejské mini se dočkalo novinek také v kabině, rozšířena je i bezpečnostní výbava.
Hyundai i30 2017 - nová generace
Na příchod nové generace korejského hatchbacku jsme v poslední době mnohokrát upozorňovali, zejména v souvislosti s vrcholným modelem i30 N. Do jeho prezentace ovšem zbývá hezkých pár měsíců, pro letošek nás totiž Hyundai obdaří pouze základním hatchbackem. Ten se veřejnosti ukáže na konci září a začátku října na autosalonu v Paříži, představit si jej ovšem můžeme již nyní.
Po stránce rozměrů naměříme hatchbacku 4 340 milimetrů na délku, 1 795 mm na šířku a 1 455 mm na výšku, což vůči předchozí generaci představuje nárůst o 40 a 15 mm, respektive pokles o 10 mm. Rozvor zůstává stejný, hmotnost pak u základního modelu osazeného 1,4litrovým benzinovým motorem poklesla o deset kilogramů na finálních 1 169 kg.
Korejci dále počítají s větším prostorem pro posádku i její zavazadla. Nad zadní nápravou lze tedy nově ve standardu počítat s 395litrovým objemem (+17 l), který je možné po sklopení sedadel navýšit na 1 301 l. Jelikož ovšem došlo k výraznějšímu svažování střešní linie, jde v tomto případě o krok zpátky, neboť dříve i30 pobralo až 1 316 l.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového i30, včetně dalších živých fotek.
Hyundai RN30 - koncept
Po koncepčním Hyundai RN30 jsme mohli poprvé hodit očkem před několika málo dny, alespoň v náznacích. Nyní se tato novinka ukázala naplno, přičemž se zdá, že navzdory opačným proklamacím Korejců má více než s chystaným modelem i30N společné rysy s extrémní tuningovou kreací, vevnitř pak se závodním speciálem. Hledat spojitost mezi stávající verzí a produkčním modelem tedy není snadné.
Pár aspektů by tu ale bylo. I sériové provedení dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude rozhodně naladěn na nižší výkon. V RN30 produkuje vskutku enormních 380 koní a 451 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší dvouspojkový automat.
Dále je možné počítat s variabilním výfukovým systémem, který umocňuje zvuk při ostré akceleraci, nebo elektronickým diferenciálem usměrňujícím proudění výkonu na každé kolo v zatáčkách. Hyundai se přitom snažilo udržet hmotnost co nejvíce při zemi, nepoužilo však karbonová vlákna. Místo toho přišly ke slevu speciální plasty vyvinuté společně s firmou BASF.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení konceptu, ze kterého vzejde vůbec první vlaštovka divize Hyundai N.
Infiniti VC-T 2,0 - nový motor
Pokud vám ze srpnového odhalení nebyl jasný princip funkce motoru Infiniti VC-T a jak to vevnitř vypadá při různých kompresních poměrech, jistě jste nebyli sami. Infiniti vypustilo do světa spoustu informací a ambiciózní prohlášení, že jejich novinka má potenciál zabít diesely, ale jen dva obrázky a žádnou animaci, jak to celé funguje.
Tu nemáme dodnes, ovšem na pařížském autosalonu se můžeme podívat na řez novým motorem. Částečně vidíme i do dvou spalovacích komor, na jejichž stěnách jsou dvě čáry - růžová a zelená. Právě ty označují dráhu, po které se píst pohybuje při svém zdvihu v jednom ze dvou krajních kompresních poměrů. Zelená ukazuje 14:1, růžová 8:1.
Délka pracovní dráhy pístu je pořád stejná, dochází k jejímu posunu a tím i změně polohy horní úvratě pístu. Právě to mění kompresní poměr. Připomeňme, že nový motor Infiniti VC-T se má jako první objevit v příští generaci crossoveru QX50 a postupně si má najít cestu i do dalších modelů Infiniti a Nissanu. První na řadě budou modely s vpředu napříč uloženým motorem. Postupně by měl zcela nahradit 3,5l V6, a to s dvoulitrovým objemem, obdobným benzinovým výkonem a spotřebou na úrovni dvoulitrových dieselů.
Přečtěte si více: Nový motor VC-T zvládá měnit svůj kompresní poměr, známe i jeho výkon a točivý moment.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva