Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.

Opel Ampera-e - nový model

O příchodu nového Opelu Ampera-e jsme se poprvé zmiňovali již na počátku roku, kdy německá automobilka pustila do světa první fotografie. Jakékoli informace však úzkostlivě tajila a o mnoho sdílnější nebyla ani před pár dny, kdy bylo zveřejněno pár nových detailů. Zdálo se, že finální odkrytí všech trumfů proběhne až na sklonku září na autosalonu v Paříži, nicméně Opel se svým zřejmě největším esem, a sice dojezdem, vyrukoval už nyní

K dispozici jsou data nejen pro Amperu-e, ale také pro Chevrolet Bolt, ze kterého evropská verze vzešla. Američanovi agentura pro ochranu životního prostředí EPA odhadla dojezd na 238 mil, tedy 383 km. Model pro Starý kontinent je na tom o trochu lépe, což není překvapením, neboť použita byla metodika NEDC a všechen její svéráz. Dle ní lze přitom počítat s pokrytím více než 400 kilometrů bez nabíjení.

Opel si je asi vědom nereálnosti tohoto údaje a dojezd poněkud upřesnil: „Dokonce i když bude brán v potaz dopad řidičského stylu ze skutečného světa, silniční a podnební podmínky, vůz stále dosáhne vzdálenosti přes 298 kilometrů za průměrné každodenní situace.“ Tedy jinými slovy, pokud budete s plynovým pedálem opatrní, měli byste s plnými bateriemi zvládnout zhruba 300 km.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 98 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 99 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 100 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 02

Přečtěte si více: Podívejte se také na první video mapující dynamiku konkurenta BMW i3.

Opel Zafira 2017 - facelift

Opel Zafira byl v poslední době spojován zejména s dieselovým skandálem německé značky. Ten ale nejspíše bude zapomenut ještě rychleji než v případě Volkswagenu, k čemuž by automobilce mohl napomoci i facelift jejího „stěhováku osob“. O jeho příchodu jsme informovali již ve chvíli, kdy na světlo světa unikly snímky z firemního konfigurátoru, nyní se ale modernizaci podíváme na zoubek také oficiální cestou.

Než začneme mluvit o novinkách, nakrátko si posvítíme také na minulost. Zafira první generace byla totiž odhalena již v roce 1999, přičemž Opel od té doby prodal zhruba 2,7 milionu exemplářů. Souběžně s tímto vozem představil řadu „Flex-prvků”, které usnadňovaly život především rodinám. Za všechny lze zmínit třeba systém sedadel Flex7, nosič jízdních kol FlexFix či adaptivní tlumiče FlexRide.

Všemi těmito doplňky se samozřejmě může chlubit i faceliftované provedení, které se zvenčí pyšní především přepracovanou přídí. Tu již zdobí nový design světlometů, s nimiž dorazila také odlišná čelní maska, kapota motoru a nárazníky. Kromě toho Opel přepracoval také blatníky, toho si ale nejspíše nezasvěcený vůbec nevšimne. Záď pak bez povšimnutí nechala pro změnu samotná automobilka.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 101 - Opel Zafira 2016 facelift oficialni sada 11Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 102 - Opel Zafira 2016 facelift oficialni sada 12Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 103 - Opel Zafira 2016 facelift oficialni sada 13

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení faceliftovaného Opelu Zafira.

Peugeot 3008 2017 - nová generace

O nové generaci Peugeotu 3008 jsme se v minulých týdnech zmiňovali opravdu nemalou měrou. To by nemělo být překvapivé, neboť pro francouzskou automobilku jde o stěžejní vůz, který by měl generovat mnohem vyšší prodejní čísla než předchůdce. Důvodem je už jen jeho stylizace do podoby SUV, zatímco dosavadní provedení hrálo spíše na city milovníků MPV, třebaže s SUV trochu křížených. Kromě toho Peugeot v kabině tohoto vozu představuje své nové pojetí palubní desky i-Cockpit, jenž má konkurovat virtuálnímu kokpitu koncernu VW Group, ovšem k mání bude za mnohem nižší cenu.

Názor na venkovní design si musíte udělat sami, za nás je ovšem proklamovaný posun směrem k SUV přínosný a vozu dává výraznější vzezření. Po stránce rozměrů pak vozu naměříme 4,45 metru na délku, tedy o osm centimetrů více než u předchůdce. Většina tohoto rozdílu připadá na rozvor, který s 2 675 milimetry patří mezi největší v daném segmentu a dosluhující model překonává o 62 mm. Kromě toho tu máme šířku 1,84 metru, výšku 1,62 metru a světlou výšku 22 centimetrů.

V souvislosti s těmito změnami se zvětšil prostor v kabině, která nyní nabízí o 17 milimetrů více místa pro lokty cestujících vpředu, respektive o 4 mm více vzadu. Kromě toho se vzadu navýšil také o 24 milimetrů prostor pro nohy a o 36 mm pro hlavu. Dále tu máme posun v oblasti zavazadlového prostoru, který nyní pobere 520 litrů (+88 l) ve standardu, případně až 1 580 litrů po sklopení zadních sedadel.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 104 - Peugeot 3008 2016 novy oficialni dalsi 04Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 105 - Peugeot 3008 2016 novy oficialni dalsi 05Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 106 - Peugeot 3008 2016 novy oficialni prvni 05

Přečtěte si více: Nový Peugeot 3008 dorazí také ve verzi GT se 180 dieselovými koňmi.

Peugeot 5008 2017 - nová generace

Stejně jako menší 3008 používá také nová generace Peugeotu 5008 modulární platformu EMP2. Vůči svému sourozenci je však s délkou 4,64 m o 19 centimetrů větší, zároveň o 16,5 cm přerostl svého předchůdce. Oproti němu je taktéž o 11 cm širší, což vyústilo ve vůz velký prakticky stejně jako nová Škoda Kodiaq. A podobně jako ona chce zaujmout prostorem v kabině.

Ten je nyní schopný pojmout až sedm cestujících, přičemž ti usazení ve druhé řadě mají k dispozici o 60 milimetrů více místa pro nohy. Třetí řadu je možné zcela vyndat, což usnadní její váha pouhých 11 kilogramů. V případě jejího sklopení do podlahy (stejně jako u druhé řady) dochází k maximalizaci zavazadelníku na 1 940 litrů, nicméně i při obsazených sedadlech ve druhé řadě dokáže Peugeot 5008 pojmout až 1 060 litrů zavazadel, což je třídní prvenství. Kromě toho zvládne i 3,2 metru dlouhé předměty.

Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod přední kapotu, kde nás v případě benzinových motorů žádné velké překvapení nečeká. Na výběr je buď přeplňovaná jedna-dvojka či jedna-šestka THP. V prvním případě motor dává k dobru 130 koní a lze jej spřáhnout s šestistupňovým manuálem či automatem, ve druhém již má přenos 165 koní na starosti pouze samočinná převodovka. V rámci dieselů je nabídka poněkud širší, i když vybírat je možné rovněž mezi dvěma objemy motorů (1,6 BlueHDi a 2,0 BlueHDi).

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 107 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 108 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 08Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 109 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 27

Přečtěte si více: I přes změnu vzhledu bude nový Peugeot 5008 bude vždy k mání pouze s pohonem předních kol.

Porsche Macan Turbo Performance - nový paket

Porsche Macan Turbo rozhodně není tím druhem vozu, který bychom mohli označit jako pomalý. Díky přeplňovanému 3,6litrovému šestiválci, jenž produkuje 400 koní a 550 Nm točivého momentu, zvládne zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 266 km/h. To jsou vskutku působivé parametry, zvláště pak na SUV, jehož hmotnost dosahuje téměř dvou tun (konkrétně 1 925 kg).

Nově jej lze vybavit paketem Performance, který z něj udělá ještě větší střelu. Pohonná jednotka zásluhou Powerkitu dává k dobru o 40 koní a 50 Nm více (tedy celkově 440 koní a 600 Nm), což akceleraci srazí o čtyři desetiny na rovné čtyři sekundy. Maximálka pak narůstá na 272 km/h.

Jen u motoru ovšem paket Performance nezůstává, představit si tak můžeme o poznání efektivnější přední brzdy s šestipístkovými třmeny, u kterých průměr kotoučů narostl o 30 milimetrů na 390 mm. Standardní podvozek pro změnu klesl o 15 milimetrů blíže k zemi, příplatková varianta se vzduchovými měchy pak o 10 mm. Mimo to se do základní výbavy nastěhoval ještě paket Sport Chrono a sportovní výfuk.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 110 - Porsche Macan Turbo Performance prvni foto 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 111 - Porsche Macan Turbo Performance prvni foto 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 112 - Porsche Macan Turbo Performance prvni foto 04

Přečtěte si více: S paketem Performance se lehce změnil také exteriér a interiér Porsche Macan.

Porsche Panamera 2017 - nová generace

Nová generace Porsche Panamera byla „vyvíjena a laděna do posledního detailu“ prakticky od té chvíle, kdy před sedmi lety spatřilo světlo světa dosluhující provedení. Vůči němu jsme se přitom dočkali nárůstu rozměrů ve všech ohledech, neboť tu máme délku 5 049 milimetrů (+34 mm), šířku 1 937 mm (+6 mm) a výšku 1 423 mm (+5 mm). Ve srovnání s takovým BMW řady 7 je přitom Panamera o 50 milimetrů kratší, 35 mm širší a 67 mm nižší.

Přestože vůz narostl také do výšky, opticky působí nižším dojmem než první generace. To je dáno poklesem střešní linie nad zadními sedadly o nemalých 20 milimetrů, prostor nad hlavami cestujících však vlivem ukotvení lavice sedáků níže k podlaze narostl. Kromě toho Panamera disponuje také rozvorem prodlouženým o 30 mm na 2 950 mm, k čemuž se přidává posunutí předních kol dopředu a tím zkrácení předního převisu. Ten zadní se pro změnu lehce prodloužil.

Výsledkem všech těchto modifikací je mnohem vyváženější vzhled, který by sice titul Miss automobilového průmyslu nadále nezískal, nicméně oproti předchůdci můžeme novou Panameru považovat za krásnou. A nechybí tu několik zajímavých vizuálních detailů, jako je zadní přítlačné křídlo, které se vysune do pozoruhodné šíře složené ze tří částí ukrytých ve víku zavazadelníku.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 113 - Porsche Panamera Turbo 2017 13Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 114 - Porsche Panamera Turbo 2017 16Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 115 - Porsche Panamera Turbo 2017 42

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nové generace, dorazí i jako hybrid.

Renault Alaskan - nový model

Nový pick-up nám francouzská automobilka již částečně představila, přičemž uvedla, že v závislosti na daných trzích bude Renault Alaskan k dispozici s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem (160 koní) a 2,3litrovým či 2,5litrovým turbodieselem (160 a 190 koní). O jízdní dynamice či spotřebě se značka aktuálně nezmiňuje, pouze dodává, že na výběr bude šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. Standardem se stane pohon zadních kol, za příplatek ovšem dorazí také systém 4x4. V takovém případě je přitom možné počítat s elektronickým středovým diferenciálem i mechanickým zadním diferenciálem, který umocňuje schopnosti v terénu. V tom vozu napomáhá i světlá výška 230 mm.

Dále se Alaskan chlubí tažnou kapacitou až 3,5 tuny, která má být nejlepší v daném segmentu. Mimo to máme očekávat rovněž velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, mezi elektronickými asistenty pak nebude chybět kontrola sjezdu svahů či asistent rozjezdů do kopce. Zopakovat pak ještě můžeme, že korba pobere až tunu nákladu, přičemž k dispozici bude v krátké nebo dlouhé variantě, pokaždé s antikorozní úpravou.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde je možné počítat s pětipalcovým či na některých trzích se sedmipalcovým dotykovým displejem. Chybět nebude ani sada čtyř kamer monitorujících celé okolí vozu, bezklíčové odemykání/zamykání/startování, hlasové ovládání, audio systém se čtyřmi nebo šesti reproduktory, dvouzónová klimatizace či vyhřívaná a až v osmi směrech elektronicky stavitelná přední sedadla.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 116 - Renault Alaskan 2016 prvni produkcni sada 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 117 - Renault Alaskan 2016 prvni produkcni sada 04Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 118 - Renault Alaskan 2016 prvni produkcni sada 08

Přečtěte si více: Alaskan se zatím ukázal ve verzi pro Jižní Ameriku, ta evropská nejspíše nebude odlišná.

Renault Mégane Sedan 2017 - nová generace

Po příchodu Renaultu Mégane a Mégane Grandtour si můžeme představit i třetího člena nové rodiny. Příchod sedanu nám kromě celé řady špionážních fotek předznamenal únik českého manuálu, nyní tu ovšem máme první oficiální informace a snímky. Začít můžeme (po předchozím úniku vskutku nepřekvapivým) oznámením, že Česká republika patří mezi trhy, kam se tato karosářská varianta podívá. Konkrétní datum příchodu do prodeje ovšem zatím zmíněno nebylo.

Stejně tak francouzská automobilka prozatím nespecifikovala, jaké pohonné jednotky budou v daných zemích nabízeny. Víme ovšem, že kompletní portfolio zahrnuje dvě benzinové a tři dieselové motory. Prvním je 1,6litrový atmosférický čtyřválec SCe naladěný na 115 koní, který je možné spřáhnout s pětistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Dalším přeplňovaný 1,2litrový motor TCe o výkonu 130 koní, který bude k dispozici s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem EDC. Diesely nabídnou objem 1,5 a 1,6 l a výkon 90, 110 a 130 koní. Standardem je ve všech případech šestistupňový manuál, prostřední variantu je ovšem možné spojit s šestistupňovým automatem EDC.

Údaje o jízdní dynamice či spotřebě Renault prozatím nezmínil. Znám je však objem zavazadlového prostoru, kde se počítá s 503, resp. 508 l dle metodiky VDA. Přístup dovnitř usnadňuje bezdotykové otevírání Easy Trunk Access pomocí „kopance“ pod nárazník, které nejspíše bude součástí standardní výbavy tak jako celoprosklená střecha.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 119 - Renault Megane Sedan 2016 prvni sada 03Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 120 - Renault Megane Sedan 2016 prvni sada 06

Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky malého Talismanu, odhalen byl také interiér.

Renault Trezor - koncept

Uvědomíte si, jak se v nákupních centrech píše, že „vaše auto není trezor”, abyste v něm nenechávali žádné cennosti? Renault si usmyslel, že učiní těmto výzvám přítrž, a představil model Trezor. Ne, tak to zcela jistě nebylo, „trésor” je ve francouzštině „poklad”. Novinka, která navazuje na koncept Dézir z roku 2010, má být opravdu spíš pokladem než svébytným odmítnutím výzvy k tomu, abyste se nestali snadnou obětí zlodějů.

Na koncept Renault Trezor jsme se mohli podívat už včera, kdy se na svět neplánovaně dostaly jeho první fotky. Po vizuální stránce je to skutečně úchvatný vůz, jehož silueta je skoro až starosvětská s dlouhou kapotou, dvoumístným interiérem až u zadní nápravy a zádí typu fastback.

Vypadá, až by člověk očekával osmi- nebo dvanáctiválec za přední nápravou, pohon zadních kol a luxusní interiér. Renault by rázem měl dokonalou vlajkovou loď a s takovýmhle designem lze těžko čekat nízké prodeje, zejména byla-li by rozumně nastavená cenovka. Jenže nikoliv, Trezor je skutečně jen koncept a protože Renault do budoucna počítá s elektrifikací a hybridizací, pohání ho elektřina.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 121 - Renault Trezor zive 04Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 122 - Renault Trezor zive 05Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 123 - Renault Trezor zive 12

Přečtěte si více: Projděte si opravdu obsáhlou fotogalerii francouzské vize budoucnosti.

Renault Zoe ZE 40 - nová verze

Na téma rozmachu elektromobilů bylo sepsáno již bezpočet článků. Pokud by přitom byly naplněny byť pár let staré prognózy, pak by spalovací motor byly pomalu minulostí a elektrická budoucnost růžová. Do tohoto stavu ale máme ještě skutečně daleko, byť se všechny značky o něco podobného pokouší. Příkladem může být Renault, který již před pár lety přišel u modelu Zoe s neobvyklým přístupem, kdy prodával jen samotný vůz a baterie koncovým uživatelům pronajímal.

Ani tato strategie ale k průlomu nevedla, a tak se Renault vrátil ke snaze vylepšovat samotný vůz. Poslední novinka v tomto směru bude představena na autosalonu v Paříži, kde uvidíme novou variantu ZE 40. Hlavní změnou jsou v jejím případě akumulátory o kapacitě 41 kWh. S nimi narostl dojezd vypočítaný na základě evropského normovaného cyklu NEDC na 400 kilometrů.

Renault dodává, že reálný dojezd by měl činit přibližně 300 km, přičemž baterie vyvinuté ve spolupráci se společností LG Chem mají vážit stejně jako předchozí akumulátory. Kromě toho zabírají stejný prostor, což bylo umožněno optimalizací konstrukce jednotlivých článků a navýšením hustoty. Tento krok přitom nemá mít vliv na spolehlivost a bezpečnost, neboť baterie mají vylepšený chladicí okruh.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 124 - Renault Zoe ZE 40 2016 prvni foto 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 125 - Renault Zoe ZE 40 2016 prvni foto 02

Přečtěte si více: Nová verze Renaultu Zoe s dvojnásobným dojezdem vůči předchůdci podražila pouze o 68 tisíc korun.

Smart ForTwo a FourFor Electric Drive - nové verze

V případě značky Smart jsme si naposledy mohli představit nové výkonné varianty Brabus ForTwo a ForFour. Ty dostaly do vínku pouze 109 koní, nicméně i tak jde o nejrychlejší vozy, jaké si můžete od „chytré“ automobilky pořídit. Pokud ovšem toužíte spíše po „bezemisním“ dojezdu, dostanete na výběr hned tři modely. Dvoudvířka ForTwo a ForTwo Cabrio přitom zamíří do prodeje ještě letos, na čtyřdveřové ForFour bude třeba počkat do příštího roku. Živá prezentace celé trojice ovšem proběhne již za pár dní na autosalonu v Paříži.

Virtuálně si ale všechny elektromobily můžeme představit již nyní, přičemž začneme pod kapotou, kde pokaždé nalezneme identické pohonné ústrojí. To počítá s třífázovým synchronním elektromotorem o výkonu 82 koní a točivém momentu 160 Nm. Zrychlení z klidu na stovku přitom Smartu ForTwo zabere 11,5 sekundy, otevřené provedení je o tři sekundy pomalejší. V případě čtyřdveřového modelu je pak třeba větší trpělivosti, danou disciplínu totiž vůz pokoří až za 12,7 sekundy.

Nejvyšší rychlost byla u všech tří modelů stanovena na 130 km/h, což má souvislost s limity elektrického pohonu. Dojezd se v závislosti na zvolené variantě pohybuje od 155 do 160 km, což ve srovnání s dosluhující generací představuje navýšení o cca 35 až 40 km. Ještě výraznějšího zlepšení dosáhla doba dobíjení, která zabere 6 hodin v případě standardní zásuvky či 3,5 hodiny při rychlodobíjení.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 126 - Mini Electric Drive 2017 prvni oficialni sada 01Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 127 - Mini Electric Drive 2017 prvni oficialni sada 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 128 - Mini Electric Drive 2017 prvni oficialni sada 03

Přečtěte si více: Projděte si opravdu rozsáhlou fotogalerii elektrického Smartu, který dorazí i jako ForTwo Cabrio.

SsangYong LIV-2 - koncept

Přestože v Paříži chybí tak významné automobilky jako je Aston Martin, Bentley, Ford či Volvo, v Evropě relativně okrajová korejská značka SsangYong do srdce Francie neváhala vyrazit. A kromě produkčních modelů Tivoli či Korando se chlubí také nejnovější studií velkého SUV nazvanou LIV-2. Pokud nás sledujete pravidelně, patrně vám neuniklo, že jsme vám tento vůz na továrních ilustracích v první polovině září už představili a zdůraznili především fakt, že by se mělo jednat o nástupce modelové řady Rexton. Zásadní informací v jeho případě je, že si podrží žebřinový rám, který se v této kategorii stává konstrukčním přežitkem.

Korejci věří, že jim právě tohle pomůže na trzích v Rusku, Číně či Jižní Americe, kde silnice nejsou vždycky prvotřídní, SsangYong. Pokud odhalení konceptu nebudeme brát jen jako demonstraci dovedností vývojového oddělení značky, firma zjevně počítá také s evropskou klientelou.

Ve chvíli, kdy se LIV-2 transformuje v produkční model, bude k mání s jedním ze dvou agregátů. Slabší z nich bude turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 181 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 420 newtonmetrů dostupných od 1500 do 2500 otáček za minutu. Vyšší výkony pak nabídne přeplňovaný přímovstřikový benzínový motor GDi, který bude mít 225 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 350 newtonmetrů.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 129 - ssangyong liv2 koncept paris 06Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 130 - ssangyong liv2 koncept paris 07

Přečtěte si více: Produkční SsangYong LIV-2 se bude pyšnit rozsáhlou standardní bezpečnostní výbavou.

Suzuki SX4 S-Cross 2017 - facelift

O modernizaci japonského SUV jsme se naposledy zmiňovali na počátku července, kdy faceliftované Suzuki SX4 S-Cross nečekaně debutovalo na lokální maďarské akci. V ten moment jsme měli k dispozici pouze některé živé fotografie a střípky informací. Nyní je na stole oficiální odhalení se vším všudy, pročež můžeme odhalit i veškerá dosud skrytá zákoutí.

Začneme u motorového prostoru, kde je novinek nejvíce. Minulostí se stává 1,6litrový atmosférický benzinový motor VVT naladěný na 120 koní. Místo něj budou moci evropští zákazníci sáhnout po dvou přeplňovaných jednotkách BoosterJet, a sice litrovém tříválci a 1,4litrovém čtyřválci. První přitom dává k dobru 112 koní a 170 Nm, druhý pak 140 koní a 220 Nm.

U druhého agregátu lze tedy zcela jistě počítat s lepší jízdní dynamikou, po stránce normované spotřeby by mělo dojít k zlepšení hodnot u obou motorů. Nic konkrétního Suzuki ale nezmínilo. Značka pouze dodává, že obě pohonné jednotky je možné spárovat se šestistupňovým manuálem či automatem, pohon 4x4 je ale vyhrazen jen většímu motoru.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 131 - Suzuki SX4 S-Cross 2016 facelift oficialni sada 02Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 132 - Suzuki SX4 S-Cross 2016 facelift oficialni sada 06

Přečtěte si více: Kromě nových benzinových motorů sází modernizovaný S-Cross také na odlišný vzhled i kabinu.

Suzuki Ignis - nová generace

Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horká novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.

Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší. Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.

Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.

Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 133 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 16Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 134 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 17Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek - 135 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 23

Přečtěte si více: Nové Suzuki Ignis dorazí i jako čtyřkolka s viskózní mezinápravovou spojkou.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.