Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují
8.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Politika "jednoho Fordu" se dotkla také osobních a užitkových dodávek. Za moře míří Transit a rodinu těchto aut rozšíří samostatná řada Courier.
Skupina užitkových Fordů je po amsterdamské konferenci představující pařížské i další příští modely znatelně větší. Stejně tak se ale zvýšila šance, že budou mít zákazníci v označování jednotlivých modelů slušné zmatky. Zkusíme to proto vzít postupně a co nejjednodušeji.
Současný dosluhující Transit dostal počátkem letošního roku částečnou náhradu v podobě relativně menší zaplechované dodávky Transit Custom a osobní, kompletně prosklené verze Tourneo Custom, která má konkurovat třeba Volkswagenu Transporter. Větší „dvoutunové“ modely nahrazuje čistě komerční dodávka nazvaná tradičně jen Transit.
Podobně jako Mondeo, Focus či Fiesta i z Transitu se stane globální model, který ve Spojených státech nahradí přes padesát let vyráběné dodávky řazené pod souhrnné označení E-Series. Jak asi všichni zájemci o podobný typ automobilů očekávají, také nový Transit se objeví s několika rozvory, délkami i výškami karoserie, různými objemy ložné plochy, ale třeba i jako valníky nebo samostatné, pro specializované úpravy určené šasi.
Evropská verze bude k mání výlučně s čtyřválcovým turbodieselem 2,2 TDCi se zatím nespecifikovanými parametry, očekává se ale, že bude v prodeji v několika výkonových variantách. Motor bude podle provedení kombinován se všemi druhy pohonu - zákazník bude mít na výběr model s pohonem předních, zadních nebo všech kol.
Model určený pro Spojené státy bude produkován v americkém Kansasu vedle pickupu Ford F-150 a k jeho pohonu poslouží zážehový šestiválec 3,5 Ecoboost, pak jiný, blíže neurčený agregát V6 a nakonec ještě diesel. Ani k němu Ford neuvedl detaily, každopádně potvrdil, že bez ohledu na pohonnou jednotku budou všechny tamní Transity auta klasické koncepce s pohonem zadní nápravy.
Pokud se v tom jakž takž orientujete, trochu vám to ještě zkomplikujeme. Jako přídavek ke trojce velkých modelů se v prodeji brzy objeví čtyři menší auta. Za jejich základ bychom mohli považovat užitkový model Transit Connect s posuvným zadním párem dveří. Jde o lehký dodávkový vůz s nosností do jedné tuny, který se bude vyrábět se standardním nebo prodlouženým rozvorem a prodávat na obou stranách Atlantiku.
Motorizace odtajněny nebyly, Ford ovšem přiznal, že půjde o downsizované benzínové i dieselové agregáty a tak bychom to viděli na 1,0 Ecoboost, případně příští 1,5 Ecoboost a pouze pro Evropu téměř jistě na nový 1,5 TDCi z modelu B-Max a modernizované Fiesty.
Ten největší Transit i malá dodávka Transit Connect se do prodeje dostanou koncem příštího roku a do té doby nás Ford patrně nechá čekat i na přesnější technické parametry.
Dalším v pořadí je Tourneo Connect postavené na základech užitkového Transitu Connect. Hlavní rozdíl je asi v tom, že Tourneo je osobní verze s celoprosklenou kabinou. Poslední pár aut se chce vecpat někam do prakticky zanedbatelné mezery mezi Customy (Transit Custom a Tourneo Custom ze začátku roku) a oba Connecty. Jde o Tourneo Courier, malý van s posuvnými dveřmi, vyšší střechou a především maskou chladiče připomínající nové Mondeo, přičemž později dorazí i jeho dodávková verze Transit Courier.
Podtrženo a sečteno: Ford má nyní (anebo brzy bude mít) na trhu Transit, Transit Custom, Tourneo Custom, Transit Courier, Tourneo Courier, Transit Connect a Tourneo Connect. Naučit se je rozpoznávat ale budete muset už sami.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.















Ford dělí své dodávkové vozy na řady Transit, Custom, Courier, Connect, přídomek Transit pak signalizuje užitkovou a Tourneo osobní verzi
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 10 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka