Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně

(+ živé foto) K parametrům nového Aurisu jsme měli dosud možnost jen zdálky přičichnout. Napodruhé Toyota dodala téměř vše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně

20.9.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) K parametrům nového Aurisu jsme měli dosud možnost jen zdálky přičichnout. Napodruhé Toyota dodala téměř vše.

Přesně před měsícem Toyota uznala, že hra na slepou bábu s novým Aurisem v době, kdy jej viděli prakticky všichni buď na špionážních fotkách anebo záběrech z uniklého katalogu, nemá valný význam. Její tiskové oddělení proto vypustilo set obrázků, přesná čísla a popis detailů k technice si však Toyota nechala pro sebe. Správný čas na odtajnění zbytku podstatného nastal podle Japonců až nyní.

Minule nám z konkrétních údajů chyběly hlavně parametry avizovaných motorů, mohli bychom se proto podívat nejdříve na ně. Jak už jsme psali, pod kapotou vozu navrženého podle Toyoty především pro evropskou klientelu, se objeví pět pohonných jednotek - dvě zážehové, stejný počet dieselů a jeden hybrid.

Nejlevnějším základem se stane čtyřválec 1,33 l s variabilním časováním ventilů Dual VVT-i na straně nasávání i výfuku a standardním systémem stop-start. Takto motorizovaný Auris nabídne 99 koní a 128 newtonmetrů při 3 800 ot./min. Průměrná spotřeba vyšla podle měřícího cyklu EU na 5,4 l/100 km, což je ve srovnání s výběhovým předchůdcem pokles o 0,4 litru.

Atmosférické plnění si ponechá také větší šestnáctistovka doplněná o variabilní zdvih nasávacích ventilů Valvematic a proměnnou délku sacího potrubí. Větší čtyřválec produkuje 132 koní a 160 newtonmetrů při 4 400 ot./min a v prodeji bude se šestistupňovým manuálem anebo automatem s plynule měnitelným převodem MultiDrive S CVT se sedmi elektronicky předvolenými kvalty. Pokud dáte přednost variantě se spojkou, u prodejce se vás budou snažit opít spotřebou 5,9 litru na sto a s variátorem ještě o další dvě deci nižší.

Pár naftových jednotek také nelze počítat mezi nováčky. Mezi přední kola se posadí známý diesel 1,4 D-4D, který byl pro potřeby Aurisu zčásti modernizován. Toyota upozorňuje na dvoustupňově stavitelné časování ventilů, snížené tření, modifikované chlazení urychlující zahřívání po studeném startu a novou generaci piezoelektrických vstřikovačů pracujících s rozvodem common-rail a tlakem 160 MPa. Čtrnáctistovka má 90 koní a 205 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 otáček a standardně bude spřažena se šestistupňovým manuálem se spotřebou 3,8 l/100 km. Za příplatek bude možné (výlučně v tomto případě) objednat robotizovaný manuál MultiMode s elektrohydraulickým ovládáním spojky a řazením pomocí pádel pod volantem.

Mezi vznětovými motory bude na vyšším stupínku umístěn dvoulitr D-4D s výkonem 124 koní, ke kterému Toyota jaksi neuvedla hodnotu nejvyššího točivého momentu. Každopádně papírová spotřeba ve srovnání se současným Aurisem spadla z 5,2 na 4,3 litru. Japonci to zdůvodňují stop-startem, novým turbodmychadlem, optimalizovaným mazáním i chladicím okruhem a schopností rychlejšího zahřívání bezprostředně po startu.

Hybridní jednotka původem z Priusu patrně také nepřekvapí, tím spíše, že byla v podstatě bez větších změn převzata od předchůdce. Takže tu máme atmosférickou osmnáctistovku a elektromotor o kombinovaném výkonu 136 koní, schopností akcelerovat na stovku za 10,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 180 km/h. Pokud bude řidič schopen udržet své nervy a pravou nohu na uzdě (a možná ignorovat i troubení okolního provozu), do rychlosti 50 km/h by měl být schopen s plně nabitými akumulátory ujet čistě na elektřinu až 2 kilometry. Spotřeba? Tou se Toyota překvapivě nechlubí, podle uváděné hodnoty emisí CO2 (89 g na kilometr) by to ale mělo být přibližně 3,5 až 3,6 l.

Toyota ve své tiskové zprávě nepopírá, že má nový Auris leccos společného s první generací, což potvrzuje třeba identický rozvor o délce 2 600 mm, o zcela stejnou techniku se ale nejedná. Zatímco platforma dosluhujícího modelu využívala vzpěry McPherson vpředu a vlečená ramena spojená torně poddajnou příčkou vzadu a nezávislé zavěšení kol zadní nápravy měl pouze nejsilnější diesel, u nového Aurisu je to poněkud jinak. Dvě slabší pohonné jednotky jsou pořád k mání pouze s jednodušší torzkou, 1,6 Valvematic a 2,0 D-4D se ale budou dodávat s multilinkem (hybrid v této souvislostí zmiňován není, ale některé neoficiální zdroje uvádějí rovněž sofistikovanější konstrukci).

Konstruktéři ovšem nenechali v původním stavu ani přední závěsy. Došlo k zesílení horního uchycení, použití měkčích pružin a přesnějšímu naladění tlumičů i snížení průměru stabilizátorů v zájmu zvýšení komfortu jízdy, přestože se světlá výška snížila o 10 mm. Posilovač řízení je podle očekávání elektrický.

Zmiňovali jsme to v souvislosti s novou platformou MQB nového Golfu sedmé generace, měli bychom na to upozornit i nyní - ačkoli k zásadním změnám rozměrů Aurisu nedošlo (délka narostla o 30 mm na 4 275 mm a výška se snížila o 55 mm), Toyotě se podařilo snížit hmotnost vozu v průměru o 40 kg.

O jízdních vlastnostech nového Aurisu můžeme nyní pouze teoretizovat, každopádně bychom neměli zapomínat, že výše zmiňované se týká pouze pětidveřového hatchbacku. Parametry kombíku by sice neměly být zásadně jiné, stejné ale jistě nebudou. Počítejte proto s tím, že se Aurisu Touring Sport také podíváme blíže na zoubek, jen jej musí Toyota nejdříve poodhalit.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 1 - Toyota Auris 2013 zive 01Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 2 - Toyota Auris 2013 zive 02Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 3 - Toyota Auris 2013 zive 03Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 4 - Toyota Auris 2013 zive 04Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 5 - Toyota Auris 2013 zive 05Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 6 - Toyota Auris 2013 zive 06Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 7 - Toyota Auris 2013 zive 07Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 8 - Toyota Auris 2013 zive 08Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 9 - Toyota Auris 2013 zive 09Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 10 - Toyota Auris 2013 zive 10Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 11 - Toyota Auris 2013 zive 11Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 12 - Toyota Auris 2013 zive 12Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 13 - Toyota Auris 2013 zive 13Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 14 - Toyota Auris 2013 zive 14
Nová Toyota Auris se v Paříži odhalila takřka do posledního šroubku

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 15 - Toyota Auris 2013 posledni varka 01Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 16 - Toyota Auris 2013 posledni varka 02Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 17 - Toyota Auris 2013 posledni varka 03Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 18 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 01Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 19 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 02Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 20 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 03Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 21 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 04Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 22 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 05Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 23 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 06Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 24 - Toyota Auris 2013 posledni varka 04Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 25 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 08Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 26 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 09

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 27 - Toyota Auris 2013 posledni varka 05Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 28 - Toyota Auris 2013 posledni varka 06Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 29 - Toyota Auris 2013 posledni varka 07Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 30 - Toyota Auris 2013 posledni varka 08Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 31 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 07Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 32 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 08Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 33 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 09Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 34 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 10Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 35 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 11Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 36 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 12Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 37 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 13Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 38 - Toyota Auris 2013 posledni varka 09Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 39 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 17Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 40 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 18Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 41 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 19

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 42 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 14Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 43 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 15Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 44 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 16Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 45 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 17Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 46 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 18Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 47 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 19Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 48 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 20Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 49 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 21Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 50 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 22Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 51 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 23Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 52 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 24Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 53 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 25

Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 54 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 26Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 55 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 27Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 56 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 28Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 57 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 29Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 58 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 30Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 59 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 31Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 60 - Toyota Auris 2013 oficialni lepsi 32Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 61 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 21Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 62 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 22Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 63 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 23Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 64 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 24Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 65 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 25Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 66 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 26Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 67 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 27Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 68 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 28Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 69 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 29Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 70 - Toyota Auris 2013 oficialni prvni 30Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 71 - Toyota Auris 2013 motory 01Toyota Auris 2013: japonský Golf detailně - 72 - Toyota Auris 2013 motory 02
Toyota byla celkem sdílná, tudíž nás s Aurisem v Paříži již nemá čím překvapit, pořád nám ale chybí detaily ke kombíku Touring Sport

Miro Mihálik

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše