Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: nová generace oficiálně odhalena
20.8.2012 | Petr Miler | 7 příspěvků
Golf VII nebude jedinou významnou kompaktní novinkou, kterou čeká premiéra Paříži. Rozdat si to už tam bude muset i s novým Aurisem.
Doplněno 10:00: Přidali jsme pár dalších detailů a snímků nového Aurisu zveřejněných současně s evropskou premiérou v Japonsku. Jak moc pro nás jsou relevantní je otázkou, minimálně na snímky sportovně laděné verze RS se ale nedívá špatně...
Mezi výrobci kompaktních hatchbacků a sedanů bychom v globálním měřítku nenašli větší rivaly než Toyotu a Volkswagen. Právě jejich modely Corolla a Golf se řadí mezi nejprodávanější auta všech dob a ačkoli Japonci v poslední době v Evropě tradiční jméno téměř opustili a vsadili na nové označení Auris, ideově jde stále o stejné auto. V poslední době sice musejí tito staří hráči odolávat tlaku zejména korejských Hyundai i30 a Kia Cee'd (Ford Focus své pozice poněkud ztrácí), beztak jsou to ale hlavně oni, na které se upírá mimořádná pozornost potenciální evropské klientely.
Jistě proto není náhodou, že se právě nový Golf VII poprvé představí veřejnosti úplně na stejném místě jako nejnovější kompaktní Toyota. Na tuto událost si ještě budeme muset něco přes měsíc počkat, už teď ale víme, že se tak stane a v základních obrysech vám můžeme nastínit, co nový Auris nabídne. Japonská automobilka totiž vůz před malou chvíli zatím alespoň virtuálně odhalila.
Tato událost přitom určitě nepřichází jako blesk z čistého nebe a ani samotné pojetí vozu nás určitě nepřekvapilo. Japoncům totiž už v minulých týdnech unikly nejprve méně kvalitní a později i kvalitnější katalogové fotky nového Aurisu pro Asii a kdyby vám to snad bylo málo, bez maskování byla přistižena i evropská verze. S jistotou jsme znali i jeho jméno (spekulovalo se o návratu ke Corolle) a též o místu premiéry se veřejně mluvilo.
Takže vlastně žádné překvapení a když se na auto zpříma podíváte, nezažijete jej, ani kdybyste nic z výše zmíněného v nedávné době nepostřehli. Vůz je totiž od pohledu designově značně inspirován novým Yarisem a ani pohled pod kabát nenaznačuje revoluci jako spíše důkladnou evoluci.
Pouze pět let uběhnuvších od premiéry předchozího Aurisu a zachování stejného rozvoru náprav (2 600 mm) totiž nasvědčuje cosi o generační proměně ve stylu Volkswagenu Passat B7, tedy pouze doladění základní techniky a sázce hlavně na nový design. V jeho případě nemůžeme o „novosti” pochybovat nejen kvůli vzhledu, ale i s ohledem na rozměry karoserie - ta je s 4 275 mm na délku o 30 mm delší a 1 460 o 55 mm nižší. Pouze šířka 1 760 mm zůstává na chlup stejná.
Pozoruhodné je jistě i mezigenerační snížení hmotnosti o 40 kilogramů a další snížení koeficientu aerodynamického odporu vzduchu na 0,28. To by spolu s citelně nižší karoserií mělo pomoci ke snížení spotřeby paliva a zlepšení dynamiky vozu. Přesná čísla v tomto ohledu ale zatím bohužel nabídnout nemůžeme - Toyota zveřejnila pouze tolik, že vůz bude dodáván s čtveřicí motorů: benzinovými 1,3 a 1,6 a naftovými 1,4 a 2,0. K dispozici bude i hybridní verze, u které známe nejen objem spalovacího motoru (1,8, pochopitelně na benzin), ale i maximální výkon (136 koní) a standardně dodávanou převodovku (CVT). U ostatních nevíme ani to.
Z dalších detailů tak můžeme zmínit, že vůz i přes zachování stejného rozvoru náprav slibuje více prostoru pro cestující. Ani zde nemůžeme sloužit konkrétními daty krom jednoho údaje - objemu zavazadlového prostoru. I ten se mezigeneračně zvětšil a nyní nabídne až 360 litrů, a to i v hybridním provedení.
Výčet známých informací týkajících se evropského provedení nového Aurisu tím víceméně končí, pomoci si ale můžeme i daty uvolněnými při japonské premiéře. K motorům ani tak více říci nemůžeme, neboť v Zemi vycházejícího slunce bude Auris k mání s trochu jinými jednotkami (benzinové 1,5 a 1,8), alespoň jedna věc ale vypadá zajímavě i z našeho pohledu. V rámci pokusu oslovit i mladší než současnou klientelu bude Auris nově k mání také ve sportovně laděném provedení RS a podle všeho to nebude jen „all show, no go”. Vůz tedy dostal i dramatičtější vzhled, jinak se ale může pyšnit i výrazně přepracovaným podvozkem (zadní osa používá dvojitý lichoběžník), ostřejším řízením, kratšími převody a silnějším motorem 1,8i se zatím neznámým výkonem (čekat lze ale něco kolem 140-150 koní) a kombinovanou spotřebou 6,25 litru benzinu na 100 km jízdy. Jestli se něco podobného někdy objeví i v Evropě, to je otázka, ale... proč by nemohlo?
To je asi tak vše podstatné, co vám v tuto chvíli můžeme k novému Aurisu 2013 říci, fotografie hybridní i konvenční verze pochopitelně následují. Do prodeje by se novinka o přes označení modelového roku 2013 měla dostat ještě letos, záhy po premiéře v Paříži. Příští rok je pak očekáván také příchod varianty kombi.
Ale to všechno se ještě ukáže, konec konců i k hatchbacku vám ještě budeme mít co říci - spousta detailů je zatím stále zahalena rouškou tajemství.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.








Toto je nový Auris resp. Auris Hybrid 2013 zvenčí i zevnitř, část snímků zachycuje ostřejší provedení RS představené zatím jen pro japonský trh
Diskuze 7 příspěvků
Bleskovky
V USA si po čase opět všímají Česka v souvislosti s auty, chtělo to další kontroverzní událost
dnesPár dostal od automobilky vůz zdarma, i když jej normálně koupil, zaplatil, o nic nežádal a ani nesoutěžil
včeraSouboj vzácných sporťáků s motory V10 bez turba fascinuje zvukovou kulisou, o výhru tu snad ani nejde
24.5.2022
Nejnovější články
Nový australský nápad dělá silnice bezpečnějšími až primitivně jednoduše. Že to někoho nenapadlo dřív?
před 4 hodinamiNovou Toyotu s úžasným motorem bez turba v Evropě koupíte jen chvíli. Pak ji zabijí pravidla EU, ne však emisní
před 6 hodinamiK mání je poslední VW Golf s motorem V6, který kdy vznikl, krásný kousek jde pořád koupit rozumně
před 7 hodinamiSituace ve Velké Británii ukazuje EU, k čemu vede živelný tlak na rozšíření elektromobilů
před 9 hodinamiNastal začátek konce, nejlepší motory Mercedesu už se objevují v autech s adekvátními jmény
před 10 hodinami