10.6.2024 | Petr Prokopec
Svého času tohle auto zatápělo dnes ikonickému BMW M3 E30, dnes zatopí hlavně vaší peněžence. A pak klidně i nejmodernějším bavorákům....
1.6.2024 | Petr Prokopec
Pozdvižení dál budí všude, kde se objeví, a to i když se už 14 let nevyrábí. Teď ho budí ještě víc. Až tak dlouho po ukončení produkce se 8C Competizi...
9.3.2024 | Petr Miler
Dělal i pro několik dalších automobilek, než zakotvil v tuningové firmě. Právě pro ni tímto svérázným způsobem navrhl designovou úpravu M2, ze které s...
25.2.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto navazuje na svého času marný pokus o vítězství v nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce světa, nejen tím je ale pozoruhodné. Alpine A110 si vz...
20.2.2024 | Petr Prokopec
Chvíli se zdálo, že kousek lakovaného kovu za stovky milionů korun skončil na docela obyčejné Tesle, nakonec ale přistál na Rolls-Roycu. Neobyčejný je...
1.2.2024 | Petr Prokopec
Mimo svou domovinu si nikdy nevydobyl tolik slávy, kolik by si zasloužil, postupem času se ale stále více stává klasikou, po níž sběratelé jen prahnou...
27.1.2024 | Petr Prokopec
Stále úspěšnější rumunský vůz u nás startuje o víc jak 200 tisíc Kč pod základní cenou Škody Octavia, kterou v lecčem dokáže vyrovnat i překonat. Tohl...
11.1.2024 | Petr Prokopec
Repliky bývají trapné, ale toto není replika, je to spíš takový automobilový kostým svého druhu. A byť udělat z tuctového hatchbacku supersportovní ku...
11.1.2024 | Petr Miler
Když v matematice vynásobíte dvě záporná čísla, dostanete číslo kladné. A vypadá to, že to tak funguje nejen v matematice. Když se Mansory rozhodlo „h...
29.12.2023 | Petr Prokopec
Pětková řada neskutečně nabobtnala zejména do výšky, s čímž se marně perou už tovární designové úpravy. Nový program AC Schnitzer se pokusí o totéž, u...
28.11.2023 | Petr Prokopec
Tradiční úpravci aut dnes zachází na úbytě, však automobilky dělají maximum proto, aby nejnovější auta vůbec nemohli ladit. A na elektromobilech toho ...
6.11.2023 | Petr Prokopec
V roce 2008 nám podobně objemný a výkonný diesel přišel jako sympatický vrchol evoluce, dnes je to naprostý exot. A platí to tím spíš, že v autě s log...
4.11.2023 | Petr Prokopec
Na první pohled se nezdá být možné, že by dnes něco mohlo vzniknout za přispění techniky z těchto tří zemí. Jak se ale ukazuje, rčení „kde je vůle, je...
6.10.2023 | Petr Prokopec
Stalo se tak souhrou více faktorů, regulatorní překážky Evropské unie se ale staly těmi rozhodujícími. Po společnostech jako Hartge, 9ff, Gemballa, Sp...
28.9.2023 | Petr Prokopec
Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové...
26.7.2023 | Petr Prokopec
Mnozí už je odepsali, z technického a ekonomického hlediska ale pořád mají své nepřekonatelné výhody. A ještě více než v minulosti platí, že nemusí bý...
17.7.2023 | Petr Prokopec
Jakékoli silniční auto s motorem z ef-jedničky je velká pikantérie, tady je ale situace ještě peprnější. Majitel auta má pod kapotou agregát, který ja...
29.6.2023 | Petr Prokopec
Volkswagen pořád vyrábí motory s legendárním uspořádáním VR6 a zájem o ně v případě Golfu zjevně stále existuje. Němci ale nic takového nenabízí a nen...
9.6.2023 | Petr Prokopec
Kdo říká, že Porsche může být jen sportovní auto pro bohaté? S legendárním naftovým čtyřválcem bude palivo jen srkat, pobaví ale leda ručním řazením. ...
17.5.2023 | Petr Prokopec
Po dekády to bylo jedno z nejošklivějších aut, které dokázalo zaujmout leda svou technikou a efektivitou. A s tuningem vypadalo snad až směšně. Posled...