Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

2.3.2016 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.

Arash AF10 - nový model

Automobilka Arash Motor Company oznámila, že původně v roce 2008 ohlášené a nyní značně inovované kupé AF10 bude odhaleno na autosalonu v Ženevě, přičemž návštěvníky má ohromit zejména výkonem 2 110 koní a 2 280 Nm. Díky tomuto výkonu by zrychlení z klidu na stovku mělo zabrat 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost však činí jen málo impozantních 323 km/h. To sice není malé tempo, nicméně při pohledu na ony parametry nepůsobí dvakrát přesvědčivě.

Důvod samozřejmě leží v pohonném ústrojí, neboť Farboud nenahradil pouze atmosférický motor přeplňovaným, ale zároveň přidal také čtveřici elektromotorů. Každý z nich přitom dává k dobru 300 koní, zatímco 6,2litrový osmiválec byl naladěn na 913 koní a 1 200 Nm. Již s tímto výkonem silou by ale podle nás nemělo být problémem dosáhnout vyšší maximální rychlosti, u AF10 je ale maximem zmíněná cifra.

Akcelerace také není nezajímavá, ani její hodnota ale příliš nekoresponduje s dvěma tisíci koňmi výkonu. Zde vůz jistě brzdí hmotnost baterií o kapacitě 32 kWh, přesný počet kilogramů nezmiňuje značka ani v případě hybridního ústrojí, ani v rámci celého vozu. Víme ovšem, že spalovací motor je spárován se šestistupňovým manuálem (automat je za příplatek). Přenos výkonu každého elektromotoru pak má na starosti samostatná dvouspojková převodovka, přičemž agregáty mají v jízdním režimu Race fungovat jako generátory a doplňovat kapacitu baterií.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 19 - Arash AF10 2016 zive foto 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 20 - Arash AF10 2016 zive foto 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 21 - Arash AF10 2016 zive foto 08

Přečtěte si více: Arash AF10 bude k mání i ve verzi Racer, která dorazí s ochrannou klecí či hasicím přístrojem.

Aston Martin DB11 - nový model

Britské kupé bylo jedním z těch vozů, které jsme si mohli prohlédnout ještě před zahájením autosalonu v Ženevě. Tedy mnohem dříve, než automobilka zamýšlela. Již v ten moment jsme přitom vznesli otázku, zda je nový Aston Martin DB11 i nadále sexy. Odpověď na ni bude asi každý hledat sám v sobě, za nás ovšem musíme uvést jisté rozpaky. Nikoliv při pohledu zepředu, zde je vše v pořádku a tradiční čelní maska i nadále dává každému najevo, že tady přichází britský elegán každým coulem. Jenže jakmile začnete očima sklouzávat k bokům a zádi, zjistíte, že je něco v nepořádku.

Samozřejmě, někomu se kupříkladu kontrastně lakované oblouky střechy a design zádě ve stylu fastback líbí, nicméně pro nás je nejnovější kreace Marka Reichmana možná až příliš agresivní. Nicméně nemá smysl naříkat po absenci jednoduchých linek bývalého šéfdesignéra Henrika Fiskera, ta doba se zkrátka nikdy nevrátí. Jednoduše je třeba počítat s tím, že nové DB11 je tu a snaží se dokázat, že vůči předchozímu Astonu Martin DB9 udělalo více než jeden krok kupředu.

Po stránce technické je to pravda dvojnásob, zvláště při pohledu pod kapotu. Zde najdeme zcela nový 5,2litrový dvanáctiválec, bohužel však již nikoliv atmosférický. Dvojité přeplňování však na druhou stranu vozu pomáhá k výkonu 608 koní a točivému momentu 700 Nm, načež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost narostla na 322 km/h. O spotřebě se značka zatím nezmiňuje, vůči předchůdci ale prý mělo dojít ke zlepšení o 20 procent.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 22 - Aston Martin DB11 2016 oficialni sada 07Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 23 - Aston Martin DB11 2016 oficialni sada 10Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 24 - Aston Martin DB11 2016 oficialni sada 33

Přečtěte si více: Nový Aston Martin DB11 dostal mimo jiné podvozek vyladěný bývalým technikem Lotusu.

Audi A4 Allroad 2016 - nová generace

Podobně jako v generaci B8, i vloni představené Audi A4 generace B9 dostane verzi A4 allroad quattro. Tato novinka je založena na A4 Avant, přičemž samozřejmostí se na rozdíl od některých jiných crossoverů stává čtyřkolka quattro. Hlavní devizou zde pak bude 34mm zvýšení podvozku a drsnější vzhled daný oplastováním karoserie. Plasty kolem dokola mohou být v matně šedém provedení nebo v některých barvách karoserie, konkrétně ve hnědé Argus, stříbrné Floret, ledovcové bílé, šedé Manhattan nebo černé Mythos. Na snímcích níže pravděpodobně vidíme vůz v ledovcové bílé se standardními matně šedými plasty. Celkem bude A4 allroad quattro k mání ve 14 barvách a od ostatních verzí A4 se liší ještě jednou věcí - svislými příčkami v masce chladiče.

V interiéru nečekejme velké změny oproti běžným A4, jak ukazují i fotografie. Podstatná tu jsou kompletně nová přední sedadla, nový systém MMI standardně s 8,3" displejem nebo za příplatek s Audi Virtual Cockpit, což znamená mj. i 12,3" displej. Mezi možnostmi připojení smartphonů bude integrace kalendáře nebo tzv. Audi Phone Box, tedy připojení všech smartphonů ve voze k palubní anténě a také jejich indukční nabíjení, pokud tyto funkce telefony podporují. Po stránce elektronických asistentů zmiňme kromě standardního zástupu hlídačů také asistenta pro manévrování s přívěsem, novinku pro A4 allroad quattro.

Po podvozkové stránce můžeme čekat to stejné, co u běžné A4, tedy pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. A stejně jako u standardní A4 budou v útrobách moci být tři různé převodovky - šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojka S-tronic a osmistupňový automat Tiptronic. Ten bude k mání pro nejsilnější diesel, třílitrovou V6 o 272 koních a 600 Nm. S ním je vůz na stovce za 5,5 vteřiny, dostane se na maximálku omezenou na 250 km/h a papírově se spokojí s 5,3 litry nafty na 100 km.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 25 - 2017 audi a4 allroad oficialni 07Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 26 - 2017 audi a4 allroad oficialni 08Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 27 - 2017 audi a4 allroad oficialni 38

Přečtěte si více: Projděte si detailně také nabídku dieselů, jimiž chce nový Allroad oslnit hlavně v Evropě.

Audi Q2 - nový model

Po řadě upoutávek německá automobilka konečně odhalila nové Audi Q2. To by mělo zaujmout mladé řidiče a především zcela nové zákazníky. I díky tomu tu máme trochu odvázanější design, se kterým se váže spousta nových „kudrlinek“. Hlavní pozornost v tomto ohledu poutá kontrastně zbarvený koncový sloupek, který má evokovat boční lamely, kterými se kdysi pyšnilo Audi R8. Povšimnout si můžeme také zcela nové čelní masky s unikátním výpletem či hranatějších světlometů.

Zpočátku bude nové Audi Q2 k dispozici se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory, jež svým objemem pokrývají škálu od jednoho do dvou litrů. Základem „vonnějších výparů“ je přeplňovaný litrový tříválec TFSI naladěný na 115 koní, který je možné vyměnit za čtyřválec 1,4 TFSI disponující deaktivací poloviny válců. Vrcholem je pak dvoulitrová pohonná jednotka, která produkuje 190 koní.

V případě dieselů je možné vybírat mezi 1,6litrovým a dvoulitrovým objemem, přičemž slabší agregát dává k dobru 115 koní a silnější 150, respektive 190. O jízdní dynamice a spotřebě se značka rozepíše blíže k podzimnímu zahájení prodeje, nyní jen dodává, že standardem je šestistupňový manuál, který lze vyměnit za příplatkový sedmistupňový automat. Ten je základem pro dvoulitry, stejně jako systém quattro.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 28 - Audi Q2 2016 prvni oficialni sada 25Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 29 - Audi Q2 2016 prvni oficialni sada 28Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 30 - Audi Q2 2016 prvni oficialni sada 40

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového subkompaktního SUV se čtyřmi kruhy ve znaku.

Audi S4 Avant 2016 - nová generace

Nové Audi S4 Avant profituje stejně jako sedan odhalený již loni v září ve Frankfurtu hlavně z nového třílitrového šestiválce TFSI. Jeho výkon činí 354 koní, zatímco v případě točivého momentu máme tu čest s 500 Nm. Výkon pak na všechna čtyři kola přenáší standardně dodávaná osmistupňová převodovka.

Značka uvádí, že pro S4 Avant není problémem sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak končí na tradičních 250 km/h. V rámci normovaného cyklu si S4 Avant řekne o 7,5 litru benzinu na sto kilometrů, k čemuž má napomáhat i tzv. režim plachtění. Ten je aktivován v rychlostech od 55 do 160 km/h po vyšlápnutí plynového pedálu, zmiňovanou akceleraci pak do značné míry ovlivňuje nakrátko zpřevodovaný automat.

Zmiňovaný pohon všech kol počítá se samosvorným diferenciálem, který standardně posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu. V případě potřeby prý dokáže přenést až 85 % koní dozadu, případně pak 70 % dopředu, jakkoli tato prohlášení je vždy třeba brát s rezervou. Mimo to nechybí ani vektorování točivého momentu vylepšující stabilitu při rychlé jízdě v zatáčkách, čemuž může dále napomoci příplatkový sportovní diferenciál regulující výkon mezi zadními koly.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 31 - Audi S4 Avant 2016 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 32 - Audi S4 Avant 2016 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 33 - Audi S4 Avant 2016 prvni sada 18

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení sportovně poladěného kombíku, který váží 1 675 kg.

Audi RS Q3 performance - nová verze

Na sklonku předloňského roku přišlo Audi s faceliftem modelu Q3, který dle koncernových tradic až tak zásadní designovou změnu nepředstavoval. V případě verze RS Q3 jsme se ovšem dočkali 340 koní, což není až tak zanedbatelná porce. Německá automobilka však při pohledu na některé tuningové kreace měla oprávněně pocit, že je třeba přitvrdit. Aktuálně proto odhalila ostřejší provedení RS Q3 performance, jež se pyšní poladěným vzhledem i mechanikou.

Venkovní změny až tak dramatické nejsou, víceméně jde totiž pouze o nový čelní nárazník, ve kterém se objevují větší vstupy vzduchu. Vzadu pro změnu najdeme rozměrnější difuzor, mimo to nechybí titanově zabarvené detaily kontrastující s karoserií lakovanou modrým odstínem Ascari. Zmínit můžeme ještě 20palcová litá kola a červeně nebo černě lakované brzdové třmeny, tím jsme ovšem s exteriérem hotovi.

Uvnitř můžeme počítat s odlišně zbarvenými prvky přístrojového štítu či sportovními sedadly čalouněnými černou kůží a zdobenými kontrastními modrými švy. Ve stejném odstínu jsou vyvedeny i karbonové dekory, v rámci doplňků bez příplatku je možné počítat s paketem RS performance. Za dalšími změnami ale již musíme do motorového prostoru, kde nadále trůní 2,5litrový přeplňovaný pětiválec. Pohonná jednotka ovšem vůči standardu počítá s větším mezichladičem a optimalizovanou palivovou pumpou. Poladěna byla také řídicí jednotka, motor tak nově produkuje 367 koní a 465 Nm.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 34 - Audi RS Q3 performance 2016 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 35 - Audi RS Q3 performance 2016 prvni sada 06Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 36 - Audi RS Q3 performance 2016 prvni sada 16

Přečtěte si více: Podívejte se na verzi performance také na dalších fotkách, k dispozici máme i první cenu.

Bentley Flying Spur V8 S - nová verze

Pro britskou automobilku Bentley byl více než významný loňský rok, kdy jsme se dočkali příchodu vůbec prvního firemního SUV Bentayga. Na letošek již tak zásadní novinky hlášeny nejsou, to ale neznamená, že by značka složila ruce v klín. V lednu jsme tedy mohli poinformovat o příchodu „doby kamenné“, dnes tu pro změnu máme virtuální představení modelu Flying Spur V8 S. Ten se v nabídce zařadí mezi základní osmiválcové a vrcholné dvanáctiválcové provedení, přičemž k dispozici bude od léta.

V motorovém prostoru najdeme i nadále čtyřlitr V8 twin-turbo, nicméně Bentley přistoupilo k jeho lehké modifikaci. Dosaženo tím bylo zvýšení výkonu o 21 koní na 528, točivý moment 680 Nm je pak k dispozici již od 1 700 otáček. S ohledem na přepracovaný software osmistupňového automatu ZF tu pak máme zlepšení akcelerace z klidu na stovku o tři desetiny na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 306 km/h.

Automobilka dodává, že navzdory většímu potenciálu pod kapotou se nemění normovaná spotřeba, i nadále je tedy možné počítat s 10,9litrovým průměrem a dojezdem 837 kilometrů na jednu nádrž. Realita ale nejspíše bude o trochu vyšší, neboť jde koneckonců stále o vůz s délkou 5 299 milimetrů a především hmotností 2 417 kg. Kromě toho tu máme pohon všech kol, který za standardních okolností favorizuje zadní nápravu v poměru 40:60.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 37 - Bentley Flying Spur V8 S prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 38 - Bentley Flying Spur V8 S prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 39 - Bentley Flying Spur V8 S prvni sada 11

Přečtěte si více: Flying Spur V8 S se lehce pozměnil i v případě exteriéru, novinky jsou také v kabině.

Bentley Mulsanne 2016 - facelift

Flying Spur V8 S očividně nebude jedinou novinkou Bentley, která se představí na autosalonu v Ženevě. Britové totiž aktuálně oznámili příchod faceliftovaného provedení Mulsanne, které ve srovnání s dosavadním provedením již nebude k dispozici ve dvou, ale rovnou ve třech variacích. Standardní provedení a verzi Speed totiž nově doplní model pyšnící se rozvorem protaženým o 250 milimetrů. Vyjma toho ale samozřejmě můžeme počítat také s tradičními prvky modernizací, tedy lehce modifikovaným vzhledem a výbavou. Technika ale na rozdíl od zmiňovaného osmiválcového sedanu zůstala nedotčená.

Naše představení odstartujeme oněmi vizuálními změnami, které se vážou zejména k čelním partiím. Zde najdeme masku chladiče, jenž byla rozšířena o 80 milimetrů. Zároveň se pyšní specifickým výpletem, který má odkazovat na slavné modely minulosti, kupříkladu Bentley R-Type Continental či Embiricos. Dále pak dorazila modifikovaná diodová světla či nárazník, jehož boční vstupy vzduchu stylizované do podoby „létajícího B“ zamířily o 53 mm více do stran.

Nemalou měrou se proměnily také zadní partie, kde najdeme rovněž odlišné lampy či jinak stylizovaný nárazník. Jeho okraje se pro změnu přiblížily o 26 mm blíže k zemi, celkově tu tak máme vyváženější a přitom výraznější vzezření než kdy předtím. Tím nám ale venkovní proměna končí, za dalšími novinkami musíme do interiéru. Na jeho výrobu je standardně třeba 150 hodin práce, přičemž zákazníci budou profitovat z nových sedadel či dveřních panelů.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 40 - Bentley Mulsanne 2016 facelift prvni sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 41 - Bentley Mulsanne 2016 facelift prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 42 - Bentley Mulsanne 2016 facelift prvni sada 05

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení faceliftovaného Mulsanne, včetně bohaté fotogalerie všech tří verzí.

Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner - nová verze

Vyjma modernizovaného Bentley Mulsanne se na stánku britské značky objevil také prodloužený kus od divize Mulliner.. Jeho délka narostla o celý metr, kromě tohoto se vůz také vytáhl do výšky, a sice o 79 milimetrů. To aby prý jeho (až čtyři) cestující sedící za přední řadou sedadel mohli svoje pohodlí bez přehánění přirovnat k soukromému tryskáči, ke kterému jim tenhle modro-stříbrný křižník přijede na letištní ploše naproti. Automobilky které se specializují na nízké objemy ručně postavených automobilů umějí opravdu naslouchat svým zákazníkům.

Ztvárnění luxusu v podání konstruktérů z Crewe má ale podstatně více zajímavých vlastností, například technologii „chytrého“ elektrochromatického skla. To umožní pouhým podržením tlačítka měnit zadní boční okna ze zcela průhledných na téměř neprůhledná. Tisková zpráva hovoří také o technologii HVAC, dřevěných rozkládacích stolcích i dokovací stanici pro iPad. Kromě toho vůz nabízí nepřeberné množství způsobů, jakými můžete v interiéru skladovat a chladit nápoje. Je zde mraznička, lednice s mléčným sklem a také kabinet na soft-drinky.

Navíc se tahle „grand limuzína“ může pochlubit na míru vyvinutou vzduchotechnikou, aby všem na palubě bylo dobře. A aby nebylo potřeba na takovou dálku křičet na řidiče, dostal Mulsanne intercom pro naprosto čistou komunikaci i z jemu nejvzdálenějšího místa. Vraťme se ještě na skok zase ven, kde si musíme všimnout barevné kombinace „Silver Frost & Moroccan Blue“ a vyrytých emblému „Coachbuilt by Mulliner“. Chromová maska chladiče a mřížky předního nárazníku jsou údajně navrženy přímo pro potřeby této verze, stejně jako 21palcová kola, která mají ladit se zbytkem celku.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 43 - Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner 2016 oficialne 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 44 - Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner 2016 oficialne 05Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 45 - Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner 2016 oficialne 10

Přečtěte si více: Protažená limuzína dostala do vínku i poladěný 6,75litrový osmiválec či upravený podvozek.

BMW 740e iPerformance - nová verze

Mnichovská automobilka již hezkých pár let naznačuje, že to s hybridizací a elektrifikací myslí více než vážně. I proto ostatně pustila do světa modely jako BMW i3 a i8. Nově tu pak máme oznámení o založení divize iPerformance, která se bude soustředit na vývoj plug-in hybridů. Na ženevském autosalonu si přitom budeme moci představit první ovoce tohoto oddělení, a sice rodinu modelů 740e, jenž bude zahrnovat standardní BMW 740e iPerformance, prodlouženou variantu 740Le iPerformance a její verzi osazenou pohonem všech kol 740Le xDrive iPerformance.

Ve všech třech případech je možné počítat s tímtéž pohonným ústrojím, tedy s kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce a elektromotoru. Spalovací jednotka sama o sobě dává 258 koní a 400 Nm točivého momentu. Elektromotor pak byl naladěn na 113 koní a 250 Nm, v případě celé soustavy je tedy možné počítat s 326 koňmi. Asi proto nepřekvapí, že zrychlení z klidu na stovku zabere v závislosti na daném provedení 5,5 až 5,7 sekundy, průměrná spotřeba pak byla dle norem vypočítána na 2,1 až 2,3 l/100 km. Po realitě voní jako obvykle - vůbec.

S ohledem na baterie o kapacitě 9,2 kWh zvládají verze s pohonem zadní nápravy urazit 40 kilometrů čistě na elektřinu, u varianty 740Le xDrive iPerformance je „bezemisní“ dojezd snížen na 37 km. Paket baterií byl pak usazen pod zadními sedadly, v zavazadlovém prostoru je tedy možné počítat se 420 litry objemu. Značka pak dodává, že při využití běžné elektrické sítě je možné dosáhnout plné kapacity za méně než čtyři hodiny, při využití stanice BMW i Wallbox pak potřebujete dokonce méně než tři hodiny.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 46 - BMW 740e iPerformance prvni sada 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 47 - BMW 740e iPerformance prvni sada 08Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 48 - BMW 740e iPerformance prvni sada 13

Přečtěte si více: Nový hybridní model dostane do vínku tlačítko eDrive, jímž půjde ovlivnit fungování pohonného ústrojí.

BMW M760Li - nová verze

Nedávno představené BMW M760Li nechybí na stánku značky v Ženevě, ale to není velké překvapení. Už pár týdnů víme, že na papíře jsou výkony 6,6litrové V12 v M760Li a skoro-konkurenční 4,4l V8 v Alpině B7 úplně stejné - 600 koní a 800 Nm. Jediný větší rozdíl je, že maximální točivý moment je u V12 dostupný dřív.

BMW se ovšem v Ženevě tváří, že z dvanáctiválce vydolovalo ještě deset koní, zatímco točivý moment zůstal stejný, parametry by tedy měly být 610 koní a 800 Nm. Stejná zůstala i maximálka, 250 nebo 305 km/h, ale obě tato čísla jsou dílem omezovače rychlosti, takže na ně moc neberme zřetel. Zlepšilo se ale zrychlení na stovku, a to o dvě desetiny na 3,7 sekundy.

Dvě desetiny jsou poměrně velké zlepšení, když točivý moment zůstal stejný a jen o deset koní vzrostl výkon. Dost možná tady změny proběhly jen na papíře, protože Alpina byla stejně silná a na stovce byla dřív. Teď se karty vyrovnaly a BMW vás tedy už nebude posílat ke „konkurenci”, když budete chtít plnotučnou M7 - vám nabídne svou M760Li.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 49 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 05Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 50 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 06Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 51 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 23

Přečtěte si více: BMW představilo i balíček V12 Excellence, který ovšem přihazuje pouze více chromových doplňků.

BMW i8 Protonic Red - nová edice

Existují omezené série, které pozdvihují shakespearovské „mnoho povyku pro nic“ na novou úroveň. Jako třeba nové BMW i8 Protonic Red Edition, které se objeví v Ženevě. Mnichovská značka totiž v rámci jeho hybridního ústrojí neudělala jedinou změnu, i nadále je tak možné počítat s kombinací 1,5litrového tříválce TwinPower Turbo, elektromotoru a paketu lithium-iontových baterií. Výkon tak zůstává na 362 koních, nezměněn je rovněž sprint z klidu na stovku za 4,2 sekundy.

Kde tedy hledat rozdíly vůči standardu? Jak napovídá již název edice, hlavní roli tu má unikátní červený lak karoserie Protonic Red, se kterým jsou spárovány některé detaily vyvedené v odstínu Frozen Grey. Mimo to pak dorazila i 20palcová litá kola, v jejichž případě můžeme zmínit kombinaci matné barvy Aluminium a metalické Orbit Grey. Tím jsou ale venkovní změny u konce, kupříkladu na instalaci odlišných nárazníků nedošlo.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde mohou zákazníci počítat s červeně zbarvenými švy a ozdobnými linkami, karbonovými dekoracemi nebo logem i8 vyraženým do koženého čalounění hlavových opěrek. Máme tu také šedě zbarvené bezpečnostní pásy, specificky obšité koberečky či ozdobné lišty dveřních prahů. Zmínit můžeme ještě dekory s povrchem imitujícím černou keramiku, samotná architektura kokpitu je ale standardní.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 52 - BMW i8 Protonic Red Edition prvni sada 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 53 - BMW i8 Protonic Red Edition prvni sada 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 54 - BMW i8 Protonic Red Edition prvni sada 05

Přečtěte si více: Nová „červená edice“ bude k dispozici pouze letos, a to od července do konce roku.

BMW M3/M4 Competition - nové verze

Dvojice M3/M4 dostala do vínku paket Competition, díky kterému výkon přeplňovaného šestiválce poskočil z 431 na 450 koní. Zisk 19 extra koní se logicky projevil na jízdní dynamice, v jejímž případě se kupříkladu akcelerace z klidu na stovku zlepšila o jednu desetinu sekundy. Modely M3 a M4 Coupe osazené sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT tak zvládají sprint za rovné čtyři sekundy, M4 Cabrio na stejnou disciplínu potřebuje 4,3 s. Nejvyšší rychlost se ovšem již nemění, i nadále je tedy možné počítat s obligátní německou dvěstěpadesátkou.

Změny v motorovém prostoru nejsou jedinými, úpravami prošel také podvozek Adaptive M Suspension, jehož součástí jsou nově kalibrované pružiny, tlumiče a stabilizátory. Dále nechybí aktivní M diferenciál, přenastavený stabilizační systém a jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Opomenout pak nesmíme ani na příchod nových 20palcových leštěných kol, jenž jsou doplněny pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 285/30 vzadu.

Dále jsou s paketem Competition spojeny koncovky sportovního výfukového ústrojí z černého chromu nebo sada BMW Individual Shadow Line, jenž zahrnuje černě lakovanou čelní masku, kryty zpětných zrcátek a lemy oken. Uvnitř pak najdeme odlehčená sportovní sedadla s výraznější boční oporou a speciální bezpečnostní pásy s vyšitými ozdobnými pruhy v barvách divize M. Tím jsme se ovšem dostali na konec modifikací.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 55 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 56 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 57 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 04

Přečtěte si více: Nový paket Competition již má i ceny, tuzemská nabídka by mohla startovat okolo 2,2 mil. Kč.

Borgward BX5 a BX6 TS - nové modely

Znovuzrození automobilky Borgward, které odstartoval model BX7, představený vloni ve Frankfurtu, pokračuje dvěma menšími modely. V Ženevě se ukážou Borgwardy BX5 a BX6 TS, které jsou v podstatě dvěma verzemi jednoho auta, jen je jedno z nich praktičtější než to druhé. Podobně jako v případě BX7 to jsou crossovery a jak vidno ze jmen, příliš úsilí se automobilce vyvinout nechtělo. BX7 je klasické SUV, BX6 TS chce naopak siluetou střechy připomínat kupé. Jaká náhoda, že lichá čísla jsou u „klasik” a sudá u verzí s pseudo-sportovně střiženým kabátem, když to BMW i Audi mají nastaveno úplně stejně.

Typ BX5 je označený jako „prototyp blízký sériové výrobě” a po technické stránce tu údajně není nic, co by se nedalo běžně vyrobit a prodávat. Existuje verze vybavená jen spalovacími motory a také plug-in hybrid, který údajně nabídne okolo 260 koní. Přesná technická data ale zatím nejsou k dispozici.

Kříženec kupé a SUV s názvem BX6 TS - co to znamená, nevíme; Turbo Sport? - chce být „výjimečně sportovní” verzí. Jak toho dosáhne se svým nutně vysokým těžištěm, nemáme tušení a kloníme se k verzi, že to jsou z největší části marketingové řeči. Vrcholná verze, také plug-in hybrid, ovšem má nabídnout 428 koní, takže tu asi bude muset být lepší odpružení a brzdy než u základního modelu.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 58 - 2016 borgward bx5 zeneva 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 59 - 2016 borgward bx5 zeneva 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 60 - 2016 borgward bx6 zeneva 02

Přečtěte si více: Borgward se bude muset snažit zapůsobit cenou, ta ale díky technice Audi nejspíše nízká nebude.

Bugatti Chiron - nový model

Jen chvíli po předčasném odhalení oficiálních specifikací Bugatti oficiálně představuje jednu z nejočekávanějších novinek letošní Ženevy a zároveň fanoušky Veyronu nejtoužebněji očekávaný stroj - Bugatti Chiron. První pohled na fotografie odhalí, že rozličné špionážní obrázky, které jsme vám po týdny servírovaly, říkaly o vzhledu hotového auta docela dost.

Designově Chiron zřetelně vychází z Veyronu, ale je mnohem modernější, o kousek atletičtější a nemá tak zakulacenou záď. Vypadá tak o něco lehčí než je, což jistě bylo jedním ze záměrů designérů. Zmizela sání zpoza kabiny, částečně odkrytý motor však zůstává. Chiron saje chladicí vzduch po stranách v ohromných obloucích, zdůrazněných linkami vedoucími od předních kol až zpátky na dolní konec A-sloupků. Všimněte si také náznaku středové ploutve, která běží od přední kapoty přes střechu až na záď auta a je jasným odkazem na Type 57.

Po stránce parametrů motoru moc nového nepřineseme, pořád to je 1 500 koní v 6 700 otáčkách a 1 600 Nm v rozsahu od 2 do 6 tisíc otáček. Motor je to stejný jako u Veyronu, ovšem dostal kompletně nové karbonové sání, nové vstřikovače, kterých je celkem 32, větší turba, větší mezichladiče a kompletně nový výfukový systém, který má celkem šest katalyzátorů, ale přesto má mít výrazně menší zpětný tlak než sériový výfuk Veyronu.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 61 - Bugatti Chiron 2016 oficialni prvni 42Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 62 - Bugatti Chiron 2016 oficialni prvni 41Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 63 - Bugatti Chiron 2016 oficialni prvni 16

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení supersportu z Molsheimu, včetně rozsáhlé fotogarie.

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.