Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady

SUV dnes lákají ke koupi jako žádná jiná auta a stále více to platí i mezi ojetinami. Pokud po některém z nich toužíte, máme pro vás 10 modelů, kterým je podle TÜV lepší se vyhnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady

23.9.2019 | Mirek Mazal

SUV dnes lákají ke koupi jako žádná jiná auta a stále více to platí i mezi ojetinami. Pokud po některém z nich toužíte, máme pro vás 10 modelů, kterým je podle TÜV lepší se vyhnout.

SUV jsou dnes v módě. Oblíbenost sportovně užitkové kategorie roste s věkem, starší lidé se častěji zajímají o praktické nasedání vykoupené vyšší spotřebou paliva nebo zranitelností chodců. Se sportem či užitkem má volba zákazníků obvykle pramálo společného, preference lidí ale nemá smysl soudit - každý si kupuje to, co je jeho srdci či mysli nejbližší.

Pokud tedy pro SUV míříte a z jakéhokoli důvodu si nechcete koupit úplně nové auto, jistě vás bude jedním z nejpodstatnějších ukazatelů spolehlivost. V průběhu léta jsme vám ukázali ty nejméně poruchové modely všech stáří dle dat německého TÜV a protože každý podobný žebříček má dva konce, musíme navázat i přehledem modelů, které jsou poruchové naopak nejvíce.

Vozy uvedené v seznamu níže jsou nejvíce náchylné k vážnějším nedostatkům, proto je radno dát přednost jiným. Jde o 10 vozů, které jsme seřadili podle abecedy včetně uváděné procentuální četnosti závad. Ta je uvedena v procentech pro vozy daného věkového rozmezí, v závorce je pak průměr pro všechna auta stejného stáří bez ohledu na třídu. U každého vozu pak přidáváme výčet typických nedostatků - to abyste v případě, že o některý z nich přece projevíce zájem, věděli, na co si dávat pozor.

Nejproblematičtější SUV různého věku podle TÜV Report 2019

1. BMW X5/X6 (2013 - 2018)

2-3 roky: 6,3 (Ø 5,9)
4-5 roků: 10,0 (Ø 10,4)

V posledních letech slýcháme v souvislosti se špatnou spolehlivostí o některých BMW stále častěji a předchozí generace modelů X5 a X6 patří mezi ně. Vyšší kilometrový nájezd se podepisuje na ztrátách oleje či poškození náprav. Problémy bývají se systémem start-stop a také s špatně fungující klimatizací. Obojí ale bývá řešitelné softwarovou cestou.


Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 1 - BMW x6 xDrive50i test ext 03Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 2 - BMW x6 xDrive50i test ext 09Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 3 - BMW x6 xDrive50i test int 02

2. Dacia Duster (2010 - 2017)

2-3 roky: 10,5 (Ø 5,9)
4-5 roků: 17,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 21,8 (Ø 16,2)

Duster je populární až k zbláznění, spolehlivý ale není ani trochu - ve všech věkových kategoriích platí za jedno z nejporuchovějších aut vůbec. Trápí jej hlavně nespolehlivost převodovky a motorů napříč portfoliem - naftové agregáty ztrácí olej, benzínové jednotky se potýkají s četným poškozením zapalovacích svíček.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 4 - dacia duster 8spatojeSUV 01Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 5 - dacia duster 8spatojeSUV 02Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 6 - dacia duster 8spatojeSUV 03

3. Hyundai Tucson (2005 - 2010)

8-9 roků: 27,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 32,6 (Ø 27,9)

Předchůdce ix35 z Nošovic si u zákazníků též vedl dobře, se spolehlivostí je ale s odstupem času na štíru. Data ukazují na často pokažený startér, zaznamenávají hluk od spojového ložiska, odstavené ABS, vadné turbodmychadlo u dvoulitrového turbodieselu a občas praskne rozvodový řemen šestiválcového benzínu.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 7 - hyundai tucson 8spatojeSUV 01Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 8 - hyundai tucson 8spatojeSUV 02Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 9 - hyundai tucson 8spatojeSUV 03

4. Hyundai ix35 (2010 - 2015)

4-5 roků: 11,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 17,1 (Ø 16,2)

Následuje nástupce Tucsonu s odlišným jménem. Už během svého životního cyklu se musel podrobit několikerým svolávacím akcím, například modelový rok 2012 zaznamenal nespolehlivý předepínač bezpečnostního pásu řidiče. Dieselové verze byly svolány za účelem opravy brzdného účinku. Problémy byly také s nezhasínajícím palubním osvětlením, které dokázalo vybít baterii. A tyto potíže nebyly vyřešeny zdaleka u všech prodaných voz.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 10 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 02Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 11 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 06Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 12 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 18

5. Kia Sportage (2004 - 2010)

8-9 roků: 25,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 32,9 (Ø 27,9)

Kia Sportage se u Němců zažila jako další dobře prodávané, ale problematické zboží. Potíže se dotýkají praskajícího rozvodového řemene u šestiválců, přeplňované agregáty zlobí turbodmychadlo, uniká olej, kazí spojka, nefunguje ABS a klimatizace si klidně žije vlastním životem. Některé ojetiny z roku 2006 dodnes nemají vyměněný spínač brzdových světel, který chronicky trpí poruchami.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 13 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 03Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 14 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 04Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 15 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 05

6. Kia Sportage (2010 - 2015)

4-5 roků: 15,2 (Ø 10,4)
6-7 roků: 16,7 (Ø 16,2)

Sedmiletá záruka by se měla vypořádat s reklamací chodu motoru, kde úřaduje vadná řídící jednotka. Nepotěší ani problémy s klimatizací, ani nadměrné opotřebení spojky, které se u Sportage třetí generace též objevuje.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 16 - kia sportage 8spatojeSUV 01Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 17 - kia sportage 8spatojeSUV 02Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 18 - kia sportage 8spatojeSUV 03

7. Mercedes třídy M (2005 - 2011)

8-9 roků: 24,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 27,4 (Ø 27,9)

Velkou předností Mercedesu W 164 byl vzduchový podvozek a osmiválcové motory. Obě příplatkové libůstky se staly pramenem nejčastějších problémů. Ojetiny s Airmaticem trpí na podceněnou údržbu a dodatečné opravy vzduchového mechanismu se mohou vyšplhat do vysokých částek. Šestiválcové a osmiválcové motory měly defekty na vyvažovací hřídeli.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 19 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 06Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 20 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 07Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 21 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 08

8. Mitsubishi Outlander (2007 - 2013)

4-5 roků: 11,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 16,9 (Ø 16,2)
8-9 roků: 26,9 (Ø 22,2)

Trable způsobuje především elektronika. Řešením je odpojení a následné připojení akumulátoru, což se v nesnázích může jevit jako jediná spása. Dále jsou známé stížnosti na ventilátor chladiče nebo lidem vadí vyšší spotřeba těžkého SUV.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 22 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 09Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 23 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 10Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 24 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 11

9. Nissan Juke (2010 - dodnes)

2-3 roky: 7,1 (Ø 5,9)
4-5 roků: 9,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 17,4 (Ø 16,2)

Zájemci o vůz po předchozím majiteli by si měli dát pozor na plně funkční elektroinstalaci. Na místě je dále zjistit provedení výměny řídící jednotky, která se nahrazovala v rámci uznané záruky. Nespolupracující snímače tlaku vyžadovaly také hromadnou svolávací akci.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 25 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 01Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 26 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 09Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 27 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 25

10. Nissan Qashqai (2007 - 2013)

4-5 roků: 12,8 (Ø 10,4)
6-7 roků: 19,8 (Ø 16,2)
8-9 roků: 29,0 (Ø 22,2)
10-11 roků: 35,8 (Ø 27,9)

Poslední zástupce nejproblematičtějších SUV je opět od Nissanu. Název automobilky a jméno modelu ho katapultovaly na konec, ani optikou míry poruchovosti ale na lepší umístění nemá nárok. TÜV zachytilo abnormálně prosakující tlumiče, zaseklé třmeny brzd a pískající brzdy obecně. Dieselový agregát se vyznačuje poškozením pístních ojnic, což není žádná drobná porucha.

Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 28 - nissan qashqai 8spatojeSUV 01Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 29 - nissan qashqai 8spatojeSUV 02Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady - 30 - nissan qashqai 8spatojeSUV 03

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama