Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou

Není jiného tak levného auta, které by dokázalo převézt tolik nákladu a klidně i sedm cestujících. Vypadalo to, že je s ním amen, neboť jeho výroba už skončila, nakonec ale Dacia Logan MCV dál žije jako Lada.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou

14.12.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou

/

Foto: AvtoVAZ

Není jiného tak levného auta, které by dokázalo převézt tolik nákladu a klidně i sedm cestujících. Vypadalo to, že je s ním amen, neboť jeho výroba už skončila, nakonec ale Dacia Logan MCV dál žije jako Lada.

Před nedávnem se s Evropou rozloučil nejlevnější velký kombík kontinentu, Dacia Logan MCV. Ta již z výrobního programu rumunské značky zmizela a podle dostupných informací už se do něj nemá vrátit - nová generace má být k mání pouze jako sedan. Kromě toho ani Dacia nemůže ignorovat moderní trendy, které lákají zákazníky od kombíků k SUV všeho druhu a těm, kteří podobné auto přece jen vyhlížejí, nabídne nový Renault Express s rumunským logem.

Vypadalo to, že s Logan MCV je nadobro konec, on ale bude žít dál, a to ještě minimálně několik let. Navíc se nejedná o jeho druhou generaci, nýbrž o tu první, která byla skutečným rekordmanem svého druhu. Oproti sedanu u ní rozvor narostl o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je větší porce, než jakou má k dispozici třeba taková Škoda Kodiaq. Vlastně tak nepřekvapí, že i rumunské kombi zvládalo odvézt pět či sedm pasažérů. A při sklopených sedadlech pobralo rekordních 2 350 litrů.

Právě toto provedení žije dál, a to v podobě ruské Lady Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem. Leckdo si mohl myslet, že skončí též, Lada ale dnes zveřejnila první záběry modernizované verze, která je docela zásadní. Když se tento model v roce 2012 objevil vůbec poprvé, od originálu jej odlišovaly pouze detaily, nejvíce pak loga jiné značky. Teď je odlišností citelně více

Lada původně chtěla inovované provedení základu i verze Cross představit již dříve, do jejích plánů ale zasadil trhlinu koronavirus. Na první odhalení tedy došlo až dnes, to kompletní pak proběhne začátkem příštího roku. Z dosud zveřejněného je patrné, že Largus nyní více zapadá do nabídky značky. Dočkal se nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Vše je pak prostoupeno motivem „X“, ve kterém jsou stylizovány nejen Vesta a X-Ray, ale odnedávna i Granta.

Dovnitř zatím nevidíme, zmíněné modely ale mají Largus inspirovat i tam. Volant, přístrojový panel, loketní opěrky i sedadla mají být převzata z Lady X-Ray. Palubku a dveřní panely si pro změnu Lada vyzvedne ve skladových regálech s nápisem Duster, zatímco zpětná zrcátka byla původně určena pro Vestu. Rusové tak vlastně na již letitou platformu B0 navěsili modernější komponenty, ovšem motorový prostor již nechají bez povšimnutí. Pohon tedy nadále obstará atmosférická jedna-šestka ve dvou verzích.

Dá se očekávat, že takto rozsáhlý facelift by se již mohl projevit na cenách, které u stávajícího provedení pochopitelně nejsou vysoké. Za užitkové provedení dnes Rusové platí 640 900 rublů (cca 190 tisíc Kč), za osobní 653 900 RUB (asi 194 tisíc Kč) a za verzi Cross 813 900 RUB (242 tisíc Kč). Tyto částky jsou přitom pochopitelně spjaté s domácím trhem, v případě individuálního dovozu je tak třeba počítat s dopravou, clem a dalšími poplatky.


Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 1 - Dacia Logan MCV dal jako Lada Largus 2021 01Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 2 - Dacia Logan MCV dal jako Lada Largus 2021 02
První oficiální záběry faceliftovaného provedení dosvědčují, ze Dacia Logan MCV bude žít dál jako inovovaná Lada Largus pro rok 2021. Foto: AvtoVAZ

Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 3 - Lada Largus 2012 nova sada 01Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 4 - Lada Largus 2012 nova sada 02Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 5 - Lada Largus 2012 nova sada 03Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 6 - Lada Largus 2012 nova sada 04Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 7 - Lada Largus 2012 nova sada 05Nejlevnější velký kombík Evropy nakonec neskončil, žije dál pod druhou identitou - 8 - Lada Largus 2012 nova sada 06
Pro srovnání dosavadní Lada Largus, která se od původního Loganu MCV lišila v podstatě jen logy. Čerstvý facelift z ní udělal trochu svébytnější auto. Foto: AvtoVAZ

Zdroj:

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše