Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek
6.3.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apple, Arash, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Cadillac, Citroën, Dunlop, EDAG, Ermini
- Ferrari, Fiat, Ford, Giuiaro, Gumpert, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lambo, Lancia, Land Rover, Lexus
- Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes, Mini, Morgan, Opel, Peugeot
- Q, Range, Renault, Rolls, Seat, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo
Jaguar XE - avízo nového modelu
Přítomnost britské automobilky na letošní Ženevě není omezena pouze debutem modelů XFR-S Sportbrake a XF R-Sport, ale také odhaluje trochu vzdálenější budoucnost. Jaguar se trochu více rozpovídal o konkurenci pro BMW řady 3. Známe tak nejen jeho název, ale i pár detailů o technice pod kapotou. Zvláště pak o nové řadě dvoulitrových čtyřválců, které se v motorovém prostoru objeví pod názvem Ingenium.
Dané agregáty jsou extrémně variabilní, neboť mohou spalovat jak benzín, tak naftu. Navíc je lze uložit napříč nebo podélně, přičemž výkon mohou směřovat na zadní nebo všechna čtyři kola. Konkrétní parametry jsou ovšem tajemstvím, na ohlášení přesného počtu koní a fakta o jízdní dynamice i spotřebě musíme ještě počkat. Jaguar naznačil pouze tolik, že s daným motorem bude možné dosáhnout rychlosti 300 km/h i emisí CO2 nižších než 100 g/km.
Ještě letos se přitom dočkáme slavnostního odhalení předprodukčního prototypu, prodej sériového modelu je pak naplánován na první polovinu příštího roku. Novinku Jaguaru přitom v showroomech značky můžete hledat pod názvem XE, čímž se ideálně zařadí do nabídky pod další více než dvoumístné modely XF, XJ a XK.
Jaguar XFR-S Sportbrake
Ještě nedávno se zdálo, že stánek britské automobilky nebude na ženevském autosalonu hostit žádnou novinku. Nakonec však Jaguar jen pár dní před zahájením motor show strhl plachty ze svého nejnovějšího modelu nesoucího logo R-S. Podle očekávání se jím přitom stalo kombi Sportbrake, které tak nově může nabídnout celou řadu lákavě znějících čísel. Stejně jako sedan, kupé nebo kabriolet se totiž pyšní pětilitrovým motorem o výkonu 550 koní a točivém 680 Nm, který máte k dispozici v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček.
S touto silou pod kapotou se XFR-S Sportbrake rozjede z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž jeho rozlet nakonec omezovač zastaví až na magické třístovce. Tím ovšem výčet číselných údajů nekončí, od jízdní dynamiky se ovšem musíme přesunout k praktické stránce věci. I s enormním výkonem by totiž kombi mělo průměrně spotřebovat 12,7 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž v zavazadlovém prostoru nadále nabízí kapacitu až 1 675 l.
Ty nejzprofanovanější údaje máme za sebou, díky čemuž se můžeme zaměřit i na další mechanické komponenty. Taková osmistupňová převodovka byla totiž upravena na základě zkušeností s vývojem modelu F-Type. Nyní tak rychleji reaguje na podněty řidiče, přičemž při podřazování sází automatické meziplyny. Navíc dostala i funkci rozpoznávání zatáček, kdy je monitorováno natočení kol a volantu - a tomu se přizpůsobí volba ideálního stupně.
Přečtěte si více: Ostré britské kombi se chlubí i přepracovanou zadní nápravou a speciálním obutím Pirelli.
Jaguar XF R-Sport - staronový paket
Výbava R-Sport není u Jaguaru novinkou, na britských ostrovech se totiž již nějaký ten pátek prodává. Zbytek světa se s ní však seznámí teprve na ženevském autosalonu, kde se ukáže unikátní sportovní přední nárazník, „eRkové“ prahy, zadní křídlo a 17palcová litá kola Ursa (na přání je možné sáhnout i po osmnáctkách). Ta přitom budou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem, což navzdory názvu mnoho sportování neslibuje.
Je tedy patrné, že tato edice klade důraz hlavně na spotřebu, což jen dokládají změny na samotném 2,2litrovém dieselovém motoru. Zrevidováno totiž bylo chlazení, zatímco výfukové ventily doznaly zvětšení. Spotřeba tak se standardním obutím klesla na 4,9 litru na 100 kilometrů, zatímco v případě použití 18palcových ráfků můžete počítat s 5,1litrovou žíznivostí.
Uvnitř pak modely R-Sport sází na luxusnější látkové čalounění Suedecloth, se kterým dorazí kontrastní švy, unikátní potahy stropu nebo selekce karbonových, dřevěných či piánovou černí lakovaných doplňků. Ceny pak oproti standardu dozajista narostou, s ohledem na politiku Jaguaru však jistě nepůjde o nic drastického.
Přečtěte si více: Podívejte se také na novou sportovně-ekologickou verzi Jaguaru XF ve verzi Sportbrake.
Jeep Cherokee 2014 - evropská verze nové generace
Jeep Cherokee sice není novinkou jako takovou, v Ženevě ovšem uvidíme jeho evropskou verzi. A ta se od originálu liší především v motorovém prostoru, kde se objevuje dvoulitrový turbodiesel Multijet II naladěný na 140 koní a 350 Nm točivého momentu ve slabší a na 170 koní a 350 Nm v silnější verzi. Slabší motor přitom bude nabízen pouze se šestistupňovým manuálem, zatímco silnější dostane devítistupňovou automatickou převodovku. Vrchol nabídky bude podobně jako ve Spojených státech tvořit 3,2litrová verze šestiválce Pentastar o 271 koních a 315 Nm.
Podvozek zůstává stejný jako ve Státech, zákazníci budou mít možnost výběru mezi předokolkou a třemi systémy pohonu všech kol, tedy Active Drive I, II a Lock. Všechny umí automaticky odpojit zadní nápravu, pokud její pohon není potřeba. Verze II přidává redukční převodovku a verze Lock má také uzamykatelný zadní diferenciál a je standardem u drsnější verze Trailhawk.
Kromě mechanických rozdílů tu jsou i vizuální, Cherokee pro Evropu bude ochuzen o oranžové odrazky a poziční světla zboku v předních světlech a naopak přibudou zadní mlhovky do nárazníku. V nabídce bude také hromada příslušenství od Moparu, od střešních příčníků přes jiná kola po zádržný systém v zavazadelníku.
Přečtěte si více: Známe také detaily o výbavách evropské verze Robocopa.
Jeep Renegade 2015
Jak už víme, Jeep Renegade sdílí architekturu s Fiatem 500X a bude konkurovat například Nissanu Juke. Důraz koncernu Fiat-Chrysler na design je v poslední době docela znát, vzpomeňte si např. na Chrysler 200 nebo většího bratra Renegadu, tedy Cherokee. Renegade však není menším bratrem Robocopa, nýbrž se spíše snaží být „baby-Wranglerem” - právě na tento model odkazuje přední maska s charakteristickými sedmi vertikálními otvory a kulatými světlomety po stranách. Oproti modelu Cherokee je Renegade také o poznání hranatější.
Kabinu Renegadu bude možno mít ve čtyřech různých verzích: černé varianty jsou Trespass Black s kontrastním prošíváním a Trailhawk Black s červenými rámečky, které vidíme na fotografiích. Pro příznivce světlejších interiéru bude v nabídce kombinace pískové barvy Warm Sand s černou Sand Surfing Black, která pravděpodobně je na jedné fotce se stříbrnými rámečky výdechů klimatizace. Poslední možností je kombinace hnědé Free Falling Bark Brown a šedé Ski Gray spolu s oranžovými rámečky, kterou fotogalerie také nabízí.
Designový jazyk interiéru se podle Jeepu jmenuje Tek-Tonic a kombinuje jemné a na dotek příjemné tvary a materiály s odolností a funkčními detaily. Právě uvnitř je vidět vliv Cherokee, ale ani Wrangler se nezapře - zejména v masivním madle před spolujezdcem. Na středové konzoli najdeme 5" nebo 6,5" displej infotainmentového systému UConnect. Jeep má k dispozici ještě větší obrazovku, ta by ale dost možná působila nepatřičně. Dole před voličem automatické převodovky najdeme odkládací přihrádku na drobnosti, jejíž dno ukazuje topografickou mapu okolí města Moab v americkém Utahu, oblíbenou to destinací amerických fanoušků Jeepu.
Přečtěte si více: Detailní představení amerického renegáta s velkou sadou fotek dvou ze čtyř dostupných verzí.
Kia - nový hybrid a automat
Ženevský autosalon není živ jen celými auty - například Kia představila dvě technologické novinky, které v žádném autě zatím nejsou. Jsou jimi nový mild-hybridní systém spojený s přeplňováním a dvouspojková převodovka o sedmi stupních.
Začněme hybridem - systém, který Kia představila nedostal žádné zvláštní jméno, beztak by to byla jen variace na písmena H, E a V. Spadá do kategorie mild hybridů, elektřinu tedy pro pohon využívá jen velmi okrajově. Malý elektromotor však zvládne vůz pohánět i sám o sobě, třebaže jen v nízkých rychlostech a na krátké vzdálenosti. Energii si bere ze 48voltové olovo-uhlíkové baterie, jejíž dobíjení probíhá klasicky při brzdění.
Kromě toho, a to je z petrolheadova pohledu zajímavější, může elektromotor sloužit také jako pohon klasického kompresoru, který tak neubírá sílu motoru. Žádné obří kompresory ale nečekejme, Kia plánuje tento způsob přeplňování použít pro zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách a pro zmírnění prodlevy turbodmychadla. Tento systém však čekejme pouze ve větších modelech Kie.
Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka, první sedmikvalt Kie, byla vyvinuta kromě o 7 % nižší spotřeby paliva také s cílem zrátit čas potřebný ke zrychlení na stovku, konkrétně o pět procent. Skříň používá dvě suché spojky a má umožňovat přeskakování stupňů. Kdy bude hybridní systém dostupný v silničních modelech Kie, není známo. Sedmistupňová dvouspojka nahradí současnou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku a k mání bude v polovině roku 2015.
Kia Sportage 2014 - facelift
Také modernizace korejského SUV není neohlášenou novinkou, přičemž v Ženevě máme oproti předchůdci očekávat nové světlomety, nárazníky a výplet čelní masky. Pozměněna pak byla i selekce 16- až 18palcových litých kol, přičemž u modelů s výše postavenou výbavou dostanete střešní anténu v podobě žraločí ploutvičky namísto stávajícího „biče“.
Uvnitř pak korejská automobilka slibuje lepší kvalitu materiálů a hlavně vylepšené odhlučnění, které by mělo navýšit komfort. Palubní deska navíc dostala speciální nano-postřik, který by měl plasty na dotek změkčit. Nový je mimo to i přístrojový štít a pár zásahů doznala v horní části také středová konzole, její spodek však již zůstává u starého.
Po stránce motorické lze pak nadále očekávat příchod základní benzinové pohonné jednotky 1,6 GDI, kterou nově doplní moderní dvoulitr nahrazující postarší agregát 2,0 CVVT s trochu nižším výkonem (166 koní versus 163 koní). V rámci dieselů pak nabídka nadále zahrnuje motory 1,7 CRDi a 2,0 CRDi, přičemž výkon mířící na přední nebo všechna čtyři kola činí 115, 136 a 184 koní.
Přečtěte si více: Podívejte se na modernizovanou Kiu Sportage také na jízdních fotkách.
Koenigsegg One:1
One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.
Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.
Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.
Přečtěte si více: Kompletní představení zřejmě nového nejrychlejšího vozu planety.
Lamborghini Huracán LP610-4
Nové „baby“ Lambo je jednou z nejdéle známých novinek, přeci jen k virtuálnímu odhalení došlo krátce před Vánoci. Od té doby se desetiválcové kupé objelo celou řadu soukromých večírků, díky čemuž italská automobilka eviduje 700 závazných objednávek. Premiéru na ženevském autosalonu tak můžeme brát opravdu jen jako formalitu, neboť nikdo z nově příchozích neuvidí své kupé dříve než někdy na konci roku 2015.
Oč tedy přicházíte? Především o výkon na 610 koní v 8 250 otáčkách a točivý moment 560 Nm při 6 500 ot./min. S touto silou přitom vůz pokoří stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,9 s. Údaj o nejvyšší rychlosti bohužel již tak přesný není, neboť automobilka pouze naznačuje překročení mety 325 km/h. Neříká však o kolik. V rámci spotřeby je ovšem Lamborghini přesnější, neboť počítat prý máme s průměrem 12,5 l/100 km.
Díky rozsáhlému použití karbonu a hliníku se totiž Italům podařilo udržet suchou hmotnost na 1 422 kilech (o 12 více než u Gallarda), z čehož nám plyne poměr 2,33 kg na koně. Zároveň ale máme počítat s vyšší tuhostí karoserie, stejně jako s celou řadou dalších novinek. Třeba se standardně dodávaným systémem start/stop nebo zcela novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem LDF (Lamborghini Doppia Frizione).
Přečtěte si více: Nový italský býk se představil ve všech detailech i mnoha barvách.
Lancia Ypsilon Elefantino a koncept Elle
Italská automobilka Lancia bude nadále, a navíc jen na domácím trhu, prodávat jen a pouze model Ypsilon. Tato špatná zpráva obletěla svět před dvěma měsíci a od té doby jsme o ní v podstatě neslyšeli. Jenomže na půdě mezinárodního autosalonu ve Švýcarsku se přesto ještě chce něčím předvést. Možná také naposledy, kdo ví.
Vystavovaným pohrobkem se stane model Ypsilon s dodatkem Elefantino. V příštím roce ho bude Ital Italovi nabízet ve třech nových barvách - v šedé Kaki, podobně laděné Carrara Grey a modré Zaffiro. Tři výbavové stupně, budou prodávány s označením Lime (limetka), Watermelon (meloun) a Coconut (kokos). „Sloní“ edice má kromě toho lesklé černé nebo matně šedé akcenty v podobě mřížky chladiče, krytů zrcátek a nábojů kol.
V interiéru se zásadní změny neočekávají. Omezí se na speciální sedadla s výrazným prošíváním a černé nebo matně šedé dekory aplubní desky. Další modifikací je standardně kůží potažený volant a systém Blue&Me spolu s CD/MP3 přehrávačem.
Přečtěte si více: Vše důležité o obou italských pohrobcích.
Land Rover Defender Black Pack a Silver Pack
Již nějaký ten pátek víme, že budoucnost Land Roveru Defender je spočtená. Ortodoxní britský off-road se totiž hlavně kvůli emisním limitům odebere do zaslouženého důchodu. Navíc bez přímého nástupce, díky čemuž se šance na koupi zcela nového exempláře krátí. Jen tento stimul ale podle automobilky nestačí a tak se na ženevském autosalonu představí Defender v provedení Black Pack a Silver Pack.
Začít můžeme s černým paketem, který se soustředí na doplňky lakované odstínem Santorini Black. Najít je můžeme na střeše, čelní masce, pozadí světlometů nebo lemech blatníků, přičemž ve stejné barvě je vyveden také nápis Defender na čelní kapotě a palubní deska. Mimo to uvnitř nechybí ebenově zbarvený strop Alston, zatímco v rámci kol je možné volit mezi litými ráfky Sawtooth a ocelovým provedením.
Stříbrný paket pak přichází se stejnými doplňky, lakované jsou ovšem v odstínu Indus. Zde jsou navíc standardem litá kola Dual Finish, se kterými přichází také bíle zabarvené zadní světlomety. Tím výčet unikátních doplňků můžeme uzavřít, rozhodně však není konec britské modernizaci. Pro všechny verze Defenderu je totiž nově k mání také nová barva karoserie Yulong White.
Přečtěte si více: Kromě příchodů paketů se zlepší i výbava standardního Land Roveru Defender.
Land Rover Discovery 2015 - avízo nové generace
Britská automobilka se na letošním ženevském autosalonu opravdu rozjela. Kromě expozice Jaguaru a černého a stříbrného luxusního paketu určeného Land Roveru Defender se totiž chlubí i samotným stánkem, který prý plně symbolizuje budoucnost firmy. Z pětaosmdesáti procent je totiž seskládán z hliníku, což pro automobilku nově představuje základní stavební materiál. Land Rover přitom dodává, že díky tomuto postupu klesla hmotnost celého stánku o 30 procent, což ulehčilo manipulaci a snížilo ekonomickou zátěž.
To jsme ale poněkud odbočili od hlavního tématu dnešního článku. Tím je vůbec první ohlášení příchodu nové generace Land Roveru Discovery, která se podle předchozích avíz rozroste na více členů. Momentálně ovšem stále není jasné, kolik karosářských verzí nakonec dorazí. Jistá je ovšem náhrada za současný sedmimístný model i nástupce Land Roveru Freelander, který by měl dorazit na prodloužené platformě Range Roveru Evoque. Samozřejmě pod logem Discovery.
První zástupce nové rodiny má dorazit v roce 2015, přičemž bychom se ani nedivili premiéře hned v lednu v Detroitu. Přeci jen, americký trh je pro značku důležitý. Druhý z modelů by pak pro změnu potěšil evropské publikum v Ženevě, zatímco pro takovou Čínu by Land Rover představil Discovery XL s ohledem na tamní oblibu prodloužených rozvorů. To je ale prozatím jen holá spekulace, přičemž pravda se nám začne rýsovat zhruba v druhé půli letošního roku.
Nové Discovery na první oficiální fotce. Či spíše vágní kresbě
Lexus CT200h - evropská verze
Facelift Lexusu CT200h jsme již detailně představili v listopadu. Nyní ovšem máme více informací také o evropské verzi, která stejně jako ta americká dostane „predátoří“ přední masku. Nové jsou také nárazníky, přední maska a kola. Ani interiér nezůstal beze změn, najdeme v něm nový volant ze sedanu IS, 4,2palcový TFT displej, reproduktory s bambusem, který má zmenšit zkreslení zvuku a nové ovládání audiosystému a základní navigace včetně vylepšeného ovládání hlasem. Nové je také čalounění a verze F-Sport dostala hliníkové pedály a kryty prahů.
Novinkami na seznamu příplatkové výbavy jsou také postranní a zadní hlídače prostoru, „intuitivní“ parkovací asistent, kontrola tlaku v pneumatikách a možnost zcela vypnout kontrolu trakce. Pro větší komfort v kabině přibylo nové sání a karoserie je o 5 % tužší, což umožnilo instalaci měkčího odpružení.
Pod kapotou je podle Lexusu téměř stovka změn, kombinovaný výkon elektromotoru a spalovací osmnáctistovky pracující v Atkinsonově cyklu však zůstal na 136 koních. Co kleslo, jsou pochopitelně emise CO2 - verze s 15“ koly teoreticky vypouští 82 g CO2/km, verze s šestnáctkami vzduch „znečišťuje“ o šest gramů na kilometr více. Zrychlení na stovku hybridu trvá 10,3 vteřiny a maximální rychlost je 180 km/h, to vše teoreticky za 3,6 litru benzínu na 100 km. Je však možné, že při testu ujel Lexus co nejvíce na baterie a pak spotřeboval oněch 3,6 litru paliva například na 60 kilometrech.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky nejmenšího Lexusu, který má dorazit s nižší cenou.
Lexus RC F
Nové vrcholné kupé japonské automobilky se ukázalo již na detroitském autosalonu. V Ženevě bychom ovšem měli dostat upřesněné technické informace. Momentálně je totiž jisté pouze tolik, že srdcem japonského kupé se stane pětilitrový osmiválec. Ten bude produkovat více než 450 koní, přičemž točivý moment by měl překročit hodnotu 520 Nm. Veškerá síla přitom zamíří skrze osmistupňovou automatickou převodovku Sports Direct Shift (SPDS) na zadní kola a bude jedinou volbou. Stovku s ní má RC F „zvládnout za lepší čas než IS F“, přičemž obdobný verdikt platí také o spotřebě.
Pokud si uvědomíme, že sedan IS F dosáhl v první disciplíně času 4,8 sekundy a průměrně přitom spotřeboval 11,4 l/100 km, pak nás čeká zajímavá dynamika (i když BMW asi bude lepší). Zvláště pokud se značce povede splnit další cíl, kterým má být snížení hmotnosti pod 1 800 kg. Na upřesnění všeho si ale očividně budeme muset počkat, aktuálně je totiž jasná pouze nejvyšší rychlost 270 km/h, která bude navíc vzhledem ke své „kulatosti” a nakonec i výši nekorespondující s výkonem a velikostí vozu nejspíše znovu dána elektronickým omezovačem rychlosti.
Jen výkony v přímce ale RC F nechce být živo. Jako první Lexus s motorem vpředu se tak nové kupé může těšit na vektorování točivého momentu Torque Vectoring Differencial (TVD), což je jakási obdoba elektronického diferenciálu. Ta přitom využívá třech přednastavených režimů (Standard, Slalom, Track) k maximalizování průjezdu zatáčkami. Zaměřena je pak hlavně na čistou stopu.
Přečtěte si více: Prohlédněte si konkurenci BMW M4 také v bílé barvě s karbonovou kapotou.
Lexus RC F Sport a RC GT3
Japonský Lexus přiveze do Ženevy hned tři novinky v modelové řadě RC. K prodeji všem zákazníkům budou ale jen dvě z nich, tedy produkční verze RC 350 a hybridní RC 300h, které dostanou paket F Sport. Třetí novinkou je závodní stroj RC F GT3.
Vizuální odlišnosti mezi RC 350 a 300h s paketem F Sport se patrně omezí jen na znáček na víku kufru, pokud vůbec - Lexus k těmto dvěma modelům zveřejnil jen jednu fotogalerii. Po vzhledové stránce je dominantou maska chladiče, která dostala jiný design oproti standardním verzím. Podaří-li se vám od ní odpoutat pohled, můžete si všimnout nových devatenáctipalcových tmavých kol. Exteriérové novinky pro F Sport završují tři nové laky, z nichž jeden máme pravděpodobně možnost vidět na snímcích.
Uvnitř byli Japonci trochu důraznější. Nový je volant a volič převodovky, které jsou potažené perforovanou kůží, a také kožená sedadla v červené barvě Rioja. Největší novinkou však je přístrojový štít - klasické budíky nahradil displej, soustředěný kolem velkého kruhu, podobně jako v supersportovním LFA.
Přečtěte si více: Vše známé o dalších dvou verzích nového kupé RC.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva