Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

6.3.2014 | Autoforum.cz | 7 příspěvků

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Maserati Alfieri - koncept nového Gran Sportu

Pro inspiraci šel koncept se jménem jednoho ze zakladatelů automobilky až do roku 1954, konkrétně za vozem A6 GCS. Nostalgie ani retrospektiva prý ale nejsou podle slov automobilky na místě, na řadě je totiž oslava 100 let od založení a pohled do budoucnosti. Vůz postavený na zkráceném šasi GranTurisma MC Stradale a navržený designovým centrem v Turíně je 4,59 metru dlouhý, 1,93 metru široký a jen 1,28 metru vysoký. Jeho rozvor dosahuje hodnoty 2 700 milimetrů.

Alfieri koncept údajně následuje takové modely, jakými byl 3500 GT z roku 1957, 5000 GT z roku 1959 a Indy z roku 1969. Pod elegantní uhlazenou karoserií s uspořádáním 2+2 najdeme atmosférický vidlicový osmiválec, který umí rozčeřit stojaté vody nejen zakázkovým výfukem, ale také výkonem 460 koní dosahovaným při sedmi tisících otáčkách a točivým momentem 520 Nm (při 4 750 otáčkách). Uspořádání transaxle bylo spolu s pohonnou jednotkou převzat z modelu GranTurismo.

O přenos haldy newtonmetrů na zadní kola se postará automatizovaná manuální převodovka MC Shift a diferenciál s omezeným prokluzem. Pro lepší dynamickou jízdu prý došlo také na úpravu rozložení hmotnosti a to ve prospěch zadní nápravy. Brzdová soustava Brembo s karbon- keramickými kotouči je převzata z MC Stradale. Problém s decelerací 1,4 tuny vážícího vozu by tedy neměl nikdy nastat. Maserati Alfieri se ukázalo na dvaceti a jednadvacetipalcových kolech inspirovaných klasickým designem z padesátých let. Oslní také lakem Steel Flair nebo modrými doplňky v podobě brzdových třmenů a koncovek výfuků.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 179 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 180 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 181 - Maserati Alfieri 2014 oficialne 03

Přečtěte si více: Všechny informace a další záběry studie nového kupé Maserati.

Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna

O konceptu pojmenovaném předběžně jako GT Concept jsme přinesli poslední informace před týdnem, nebyly ale oficiální, o dalším se mlčelo. Teď je jasné, že koncept do Ženevy dorazí, druhou premiérou bude limitovaná edice Quattroporte Ermenegildo Zegna. Ta se ve Švýcarsku hodlá vytáhnout zajímavými barvami a materiály, které našly inspiraci v mužské kolekci stejnojmenné módní značky. V tiskové zprávě se hovoří zejména o oblecích na míru, o botách a dalším příslušenství.

Dosud bohužel nemáme další informace, ale podle fotografií lze usuzovat, že ve vystavovaném Quattroporte najdeme například zajímavé kožené čalounění, potah stropu, elegantní opěrky hlavy a individuálně číslované plakety. Tato jubilejní verze bude výrobně omezena pouhou stovkou kusů, přičemž právě tento počet má symbolizovat sté výročí od založení automobilky Maserati.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 182 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 183 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 184 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 03

Mazda Hazumi - koncept nové Mazdy 2

Japonskou novinku jsme si díky obřímu úniku fotek mohli vizuálně vychutnat již den před zahájením ženevského autosalonu. Nyní je tu ovšem Mazda Hazumi oficiálně, a s ní nejen kompletní fotogalerie, ale také technická data. Ta se zaměřují především na rozměry, které při délce 4 070 mm a šířce 1 730 mm přesahují současnou Dvojku o 150 a 35 mm. Kromě toho narostl o takřka sto milimetrů na 2 585 mm rozvor, výška 1 450 mm ovšem vůči stávající generaci poklesla o pětadvacet milimetrů.

Mazda přitom dodává, že podobné rozměry máme očekávat také u sériového provedení, které by mělo debutovat na podzim v Paříži. Po stránce vizuální jej přitom koncept Hazumi předznamenává na nějakých 95 procent, neboť měnit se prý bude pouze tvar světlometů, zpětných zrcátek a klik dveří. Očekávat pak můžeme ještě menší litá kola a zřejmě konvenčněji umístěnou koncovku výfuku. Tím by ale osekávání konceptu do produkční podoby mělo končit.

Tedy alespoň v rámci exteriéru, v interiéru by však oproti tomu neměl zůstat kámen na kameni. Tedy s výjimkou multimediálního systému MZD Connect. Jinak lze ale uvnitř počítat s konvenční zadní lavicí, jež nahradí prozatímní individuální sedáky, a trochu menší záplavou hliníkových doplňků. Určitého zjemnění pak dozná přístrojový štít i ovládání klimatizace, tvar výdechů by ovšem mohl být zachován.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 185 - Mazda Hazumi oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 186 - Mazda Hazumi oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 187 - Mazda Hazumi oficialni sada 03

Přečtěte si více: Kompletní oficiální představení konceptu nové Mazdy 2.

McLaren 650S

Od kladiva na Ferrari 458 Speciale jsme možná očekávali trochu víc. Model 650S je ale ve své podstatě jen přiostřeným MP4-12C a vypadá jako kříženec tohoto stroje a hypersportu P1. Tato příď údajně poskytuje o 40 % více přítlaku, než ta na původní 12C. McLaren přitom označuje 650S za všestranně schopný supersport - má fungovat na výbornou jak při ostré jízdě na závodním okruhu, tak při pomalé projížďce okolo přístavu v Monaku.

Jak již nějakou dobu víme, o pohon zadní nápravy se stará 3,8litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Ta z něj dolují 650 koní a 678 Nm, tedy o 25 koní a 78 Nm více než u 12C. Stačí to ke zrychlení na stovku za 3 vteřiny a na dvoustovku za 8,4 s, tedy 0,1, resp. 0,4 s rychleji, než to zvládne 12C. Nejvyšší rychlost má činit 333 km/h.

Podle dostupných informací Britové nepočítají s nahrazením základního MP4-12C tímto modelem, ačkoliv je ve všech ohledech o malý kousek lepší než starší bratr. Přijít má i otevřená verze, která patrně bude mít střechu podobného provedení, jako 12C Spider, tedy skládací kovovou. Její fotografie ale zatím k dispozici nejsou.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 188 - mclaren 650s nove foto a inf 05Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 189 - mclaren 650s nove foto a inf 06Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 190 - mclaren 650s nove foto a inf 08

Přečtěte si více: McLaren 650S dostal karbon-keramické brzdy jako součást standardní výbavy, k dispozici nyní máme i kompletní technická data nového eSka.

McLaren 650S Spider

Příznivci britské automobilky McLaren musí mít z letošního ženevského autosalonu radost - výrobce totiž veřejnosti poprvé ukázal hned dva nové modely, 650S a 650S Spider. Detaily o uzavřené variantě jste si u nás již přečíst mohli a byla tu i realistická ilustrace otevřené verze, ale přesně nebylo známo nic.

Spekulace o tom, že McLaren do Ženevy přiveze oba stroje, se tedy potvrdily a my vám můžeme přinést více informací o otevřené verzi. Oproti kupé je s 1 370 kilogramy o 40 kg těžší, stokilometrovou rychlost má však zvládnout za shodné tři vteřiny. Zrychlení na dvoustovku trvá o 0,2 s déle, tedy 8,6 vteřiny, a maximální rychlost klesla o 4 km/h na 329. Výkon 3,8litrového přeplňovaného osmiválce zůstává na 650 koních a 678 Nm, stejně jako normovaná spotřeba, která činí 11,7 litru benzínu na 100 km.

Střecha podle očekávání pochází z menšího McLarenu MP4-12C, je tedy dvoudílná pevná a skládá se do prostoru za sedadly. Trvá jí to 17 vteřin a tuto proceduru je možno provést až do třicetikilometrové rychlosti. Zůstává tedy také vyhřívané zadní sklo, které funguje nezávisle na střeše a tedy je možno je použít buď jako deflektor při jízdě s nebem nad hlavou, nebo jej zasunout při natažené střeše a tak si více užít zvuku motoru. S uříznutím pevné střechy nevznikla potřeba výztuh, protože střecha není součástí monokoku, na kterém 650S stojí, proto celých 40 kg navíc má na svědomí střecha. Zda by nebylo vhodnější použít plátno a něco váhy tak ušetřit, zejména v horní části auta, je otázka.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 191 - mclaren 650s spider prvni oficialni 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 192 - mclaren 650s spider prvni oficialni 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 193 - mclaren 650s spider prvni oficialni 03

Přečtěte si více: Podrobnější informace a další fotky otevřené 650S.

Mercedes-Benz třídy S Coupe

Nástupce modelu CL si rozhodně neklade žádné malé cíle, neboť postavit se hodlá také Bentley Continental GT. Toto sebevědomí má svůj základ hlavně v nabídce pohonných jednotek. Kupé s interním kódovým označením C117 totiž bude zpočátku k dispozici jen jako verze S 500 Coupé s 4,6litrovým osmiválcem twin-turbo. Jeho výkon 455 koní a točivý moment 700 Nm by totiž měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za méně než pět sekund, zatímco nejvyšší rychlost naroste na 250 km/h.

Mercedes přitom dává zákazníkům na výběr, zda sáhnou po standardním pohonu zadních kol nebo si připlatí za systém 4Matic. Ten je již součástí výbavy modelu S 63 AMG Coupé, který by s 5,5litrovým přeplňovaným osmiválcem měl dorazit v závěru března na newyorskou motor show. Toto kupé by přitom mělo produkovat stejných 585 koní jako sedan z Affalterbachu.

Mimo to můžete již ve standardu počítat s panoramatickou střechou s prosklenou plochou o velikosti 1,32 m2. Nechybí pak ani head-up-displej s rozlišením 480 x 240 pixelů, který řidiči promítá informace o rychlosti a rychlostních limitech či pokyny navigace do zorného pole měřícího 21 x 7 centimetrů.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 194 - Mercedes-Benz S Coupe oficialni sada 25Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 195 - Mercedes-Benz S Coupe oficialni sada 34Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 196 - Mercedes-Benz S Coupe oficialni sada 54

Přečtěte si více: Nové vrcholné kupé třícípé hvězdy dostane do čelních světel křišťály Swarovski.

Mercedes-Benz třídy SL 2Look a třídy SLK CarbonLook

Začít můžeme Mercedesem SLK, který se na výstavišti Palexpo ukázal ve verzi CarbonLook. Ta přihazuje bodykit AMG s agresivněji stylizovanými nárazníky a bočními prahy. Mimo to dorazila i pětipaprsková titanově lakovaná litá kola nebo ochranné oblouky za sedadly vyvedené v anodizovaném hliníku, a chybět nemůže ani podvozek snížený oproti standardu o 10 mm či masivnější brzdy.

Uvnitř SLK pak čekají sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, karbonové dekory nebo velurové koberečky, které dostaly limetkově zelené prošívání. Standardem je pak i vyhřívání sedadel včetně krční šály Airscarf, přičemž ceny se v závislosti na zvolené motorizaci (v nabídce je SLK 200, 250, 350, 55 AMG a 250 CDI) pohybují v rozmezí od 6 426 Eur (cca 177 000 Kč) do 6 962 Eur (191 500 Kč).

Přesunout se můžeme k paketu 2Look, který je možné od června objednat pro všechny šestiválcové a osmiválcové modely SL, přičemž osadit jím můžete i verze SL 63 AMG a SL 65 AMG. Ve své podstatě se totiž jedná jen o speciální barvu karoserie (na výběr je Designo Magno Cashmere White, Designo Diamond White Bright, Tenorite Grey a Iridium Silver), se kterou lze zkombinovat černou střechu.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 197 - Mercedes-Benz SL a SLK Geneva 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 198 - Mercedes-Benz SL a SLK Geneva 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 199 - Mercedes-Benz SL a SLK Geneva 2014 03

Přečtěte si více: Další detaily k ženevským specialitkám Mercedesu.

Mercedes-Benz třídy V

Odhalení nové třídy V předcházela celá řada měsíců upoutávek a anoncí. Nyní zde ovšem máme nástupce Viana a třídy R oficiálně, přičemž do prodeje by tato třícípá hvězda měla dorazit někdy na konci května za 42 900 Eur (cca 1 180 000 Kč) bez daně. K mání přitom bude pouze s jedním motorem, 2,1litrovým čtyřválcovým turbodieselem. Ten ovšem dozná trojího naladění.

Základem se stane provedení V 200 CDI, se kterým přichází 136 koní a 330 Nm točivého momentu. Prostřední část nabídky pak tvoří model V 220 CDI, kde pohonná jednotka již produkuje 163 koní a 380 Nm, zatímco na vrcholu najdeme verzi V 250 BlueTec naladěnou na 190 koní a 440 Nm. V jejím případě pak máme počítat s průměrnou spotřebou 6 l/100 km, kdežto střed portfolia jezdí za 5,7 l/100 km.

Technické údaje ale rozhodně nebudou tím, co se nové třídě V postará o prodeje. Důraz byl totiž již od počátku vývoje kladen na interiér, který by měl nabídnout pocity limuzíny třídy S, ovšem až pro osm pasažérů, kteří sedí usazení ve třech řadách sedadel. Mimo tuto konfiguraci je ale možné kabinu osadit pouze čtyřmi individuálními křesly, stejně jako lze všechny sedáky vyjmout a převážet pouze zavazadla.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 200 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 33Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 201 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 34Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 202 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 41

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nové třídy V včetně rozsáhlé fotogalerie.

Mini One/One D

Debut třetí generace Mini máme již dávno za sebou. Na ženevském autosalonu ovšem budeme moci přivítat také nové základní modely One, respektive One D, jejichž hlavním posláním je nízká pořizovací cena i odpovídající provozní náklady. Naše představení můžeme odstartovat benzinovou verzí, která nevznikla pouhým snížením výkonu. Ve srovnání s agregátem, který pohání verzi Cooper, byl totiž zmenšen také objem pohonné jednotky, a to ze 1,5 litru na 1,2 l. Výkon pak činí 102 koní, což je dostatečná síla k tomu, aby Mini zvládlo akceleraci z klidu na stovku za 9,9 sekundy.

Více než jízdní dynamika se ovšem tato verze soustředí na spotřebu, která má činit 4,6 až 4,7 litru na 100 kilometrů (4,8 - 4,9 l/100 km u automatu). Drobné rozpětí je pak připisováno jiným rozměrům litých kol. Nižší hodnota je přitom spojena se standardními 15palcovými plechovými koly, zatímco ta vyšší již odpovídá použití příplatkových 16 palcových kol (k mání jsou ovšem i osmnáctky).

To samé platí také o dieselovém provedení Mini One D, které již šlo cestou tradičního nižšího výkonu téže pohonné jednotky, jež už známe v potentnějších verzích. Z 1,5litrového objemu tak na přední kola proudí 95 koní a 220 Nm, což stačí na akceleraci z klidu na stovku za 11 sekund a nejvyšší rychlost 190 km/h. Spotřeba pak má činit 3,4 až 3,5 litru na sto kilometrů.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 203 - Mini Cooper 2014 nove foto 004Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 204 - Mini Cooper 2014 nove foto 008Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 205 - Mini Cooper 2014 nove foto 012

Přečtěte si více: K základnímu Mini One s automatem máme více podrobností, nechybí ani více fotek.

Mini Clubman 2015 - koncept

Představení nového koncepčního Mini Clubman můžeme začít rozměry, neboť jsou vcelku zásadní. Při délce 4 223 milimetrů je totiž novinka o 260 mm větší než její předchůdce. Mimo to také o 170 milimetrů nabobtnala šířka (na 1 844 mm) a vůz je také o 25 mm vyšší (1 450 mm). Je tak zřejmé, že již máme co dělat s dospělým vozem, nikoli „prckem“.

To ostatně jen potvrzuje srovnání s Mini Countryman, které bylo dosud největším modelem značky. Novinka jej však překonává na délku o 128 a na šířku o 54 milimetrů. Je sice zároveň o 110 mm nižší, tento rozdíl však můžeme přičíst menší světlé výšce. A aby toho nebylo málo, pak pro lepší přiblížení můžeme koncept postavit vedle Dacie Duster - na rumunské SUV mu totiž schází jen nějakých 90 mm na délku a 180 mm na výšku, na šířku je ovšem již o 22 mm širší.

Tím ale rozměry můžeme považovat za probrané a přesuneme se k samotné karoserii, která se již oprostila od asymetrického uspořádání bočních dveří předchůdce. Místo toho tu tak máme pár na každé straně, jemuž asistují dělená vrata zavazadlového prostoru. Tím by se měla navýšit praktičnost, přičemž Mini zároveň doufá v širší pokrytí trhu a lepší konkurenceschopnost.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 206 - Mini Clubman 2014 koncept prvni foto 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 207 - Mini Clubman 2014 koncept prvni foto 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 208 - Mini Clubman 2014 koncept prvni foto 07

Přečtěte si více: Víme, jaké bude nové Mini Clubman užívat motory a co najdete v interiéru.

Morgan Plus 4 2014 - facelift

O britské automobilce Morgan jsme se v loňském roce zmiňovali především v souvislosti s ne zrovna dobrovolným odchodem Charlese Morgana, přímého potomka zakladatele značky a bývalého generálního ředitele. Jakékoliv zákulisní tahanice jsou ale očividně zapomenuty, neboť v Ženevě zástupci značky rozdávali úsměvy na všechny strany a hýřili komentáři o budoucnosti. Dočkat bychom se tak měli expanze na východ i nových modelů. Opomenuty však nebudou ani ty stávající.

Na výstaviště Palexpo tak dorazila modernizovaná verze Morganu Plus 4, která počítá s nárůstem výkonu ze současných 145 koní na 154. Použit byl přitom stejný dvoulitrový motor Ford Duratec jako dříve, Britové ovšem vůbec poprvé ve své historii dodali vlastní řídicí jednotku. Akcelerace z klidu na stovku by tak měla klesnout na přibližně 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 193 km/h.

Vůči stávajícímu provedení se kupodivu lehce navýšila také spotřeba (ze 7 litrů na 7,1 l/100 km), i přesto však má Morgan Plus 4 nadále vyhovovat evropským normám. Kromě vyššího výkonu navíc dostal také nové rozvržení palubní desky a nové přístroje VDO, po stránce cenové jej ovšem i nadále pořídíte za 36 285 GBP (cca 1,2 milionu korun).

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 209 - Morgan Plus 4 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 210 - Morgan Plus 4 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 211 - Morgan Plus 4 04

Přečtěte si více: Úplné představeni nejsilnějšího Morganu dneška.

Nissan Juke 2014 - facelift

Vizuální změny na faceliftovaném vydání přiblížily Juke po třech letech od uvedení ke zbytku modelové řady Nissanu a zejména k novému Qashqaii. Proto také přední maska chladiče dostává větší „véčko“ a výraznější znak automobilky. Mezi dalšími změnami hledejme nově integrované blikače do zpětných zrcátek, osmnáctipalcová kola s novým designem a zrevidovaný přední nárazník osazený novými hlavními kulatými světlomety. Ty byly až dosud vybaveny pouze žárovkami H4, nyní je možno objednat xenony. Denní svícení obstarávají LED šipovité segmenty nad hlavními svítilnami.

Záď kompaktního crossoveru je v podstatě stejná jako předtím, při bedlivějším průzkumu o fous nižší nárazník a přepracovanou grafiku koncových (tentokrát LED) svítilen. Jednou z nejpraktičtějších novinek je přidání dvojité podlahy zavazadelníku, která zároveň zdvihla přepravní objem z 250 na 354 litrů (u verzí s pohonem předních kol).

Uvnitř zůstává Juke věrný tradicím, tedy kompaktním proporcím. Vyšší specifikace budou těžit z nového firemního individualizačního programu, jenž umožní vybírat zákazníkům z celé řady barevných kol, která bude korespondovat s výplněmi masky chladiče, dekory nárazníků, kryty zrcátek, klikami, střešním spoilerem, prošíváním sedadel a dalšími plochami v interiéru. Fotografie ukazují, jak to bude vypadat se žlutou. Zajímavostí je také možnost objednání čtveřice kamer (Around View Monitor), které zmonitorují při parkování okolí vozu, nebo mohutného střešního okna.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 212 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 213 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 214 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 03

Přečtěte si více: Úplné představení Nissanu Juke modernizovaného pro rok 2014.

Nissan Juke Nismo RS 2014 - facelift

Ženeva přinesla odhalení faceliftovaného Nissanu Juke, který dostal nová světla dopředu i dozadu, novou přední masku přibližující ho modelu Quashqai, dělený zavazadelník, širší možnosti individualizace a hlavně dvanáctistovku DIG-T o 115 koních a 190 newtonmetrech. Podobně jako před faceliftem, i omlazený Juke si bude možno objednat ve splašené verzi Nismo RS.

Tento model bude v nabídce stát ještě nad modelem Nismo. Jeho přeplňovaná šestnáctistovka bude dávat 215 koní a 282 Nm, což není více, než produkovala v minulé verzi. Oproti běžnému Juke má Nismo RS větší brzdy, zpevněnou strukturu pro lepší torzní tuhost, tvrdší odpružení a odolnější manuální šestikvalt, který může sílu motoru přenášet na přední nebo na všechna kola. Druhou možností převodovky je CVT s názvem XTronic. Zrychlení na stovku by mělo trvat méně než osm vteřin, přesné údaje však zatím chybí.

Mezi dalšími úpravami je samozřejmě bodykit, větší kola, znáčky RS na přední masce, otáčkoměru a pátých dveřích. Interiér dostal sedadla Recaro a falešný karbon a také nové alcantarové čalounění, tímto materiálem je potažen i strop a volant. Na dnešní dobu celkem překvapivě najdeme v imitaci difuzoru pod zadním nárazníkem jen jednu koncovku výfuku - ne že bychom si však stěžovali.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 215 - nissan juke nismo rs po faceliftu 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 216 - nissan juke nismo rs po faceliftu 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 217 - nissan juke nismo rs po faceliftu 03

Přečtěte si více: Vše známé o faceliftu, který schytal i nejostřejší ze současných Juků.

Nissan Note DIG-S - nová verze

Sportovně se tvářící Note už tu nedávno byl. Japonci ho představili na chicagském autosalonu ve slušivém sportovním sáčku s označením SR a my jsme spekulovali nad tím, zda se objeví také u nás v Evropě. Vypadá to, že zřejmě ano, jelikož do Ženevy přijede provedení s příplatkovým paketem Dynamic Styling a nazlobeným tříválcovým motorem DIG-S osazeným kompresorem, od kterého si značka slibuje mnoho. Kromě toho se modernizovaný Note vyznačuje upraveným podvozkem, který prý nabídne nejen lepší kvalitu jízdy, ale i jistější průjezdy zatáčkou.

Nejprve se raději pro složitější techniku vrhněme na stylingový paket Dynamic, který bude dostupný od výbavy Acenta. Podle Nissanu je opravdu takřka shodný s SR pro americký trh, přičemž obsahuje například dvoubarevná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, zadní okna s vyšším stupněm tónování, nárazník s karbonovými doplňky nebo decentní střešní spoiler. Kromě toho se zalíbí slušivými nástavci prahů a agresivnějším předním nárazníkem osazeným leskle černou maskou chladiče a světlomety s podobným nádechem.

Nový tříválcový motor DIG-S o objemu 1,2 litru má přímé vstřikování benzinu a přeplňování kompresorem, který dokáže vybičovat k aktivitě dokonce 98 koní, což je zhruba o 18 více než má atmosférická verze. Na silnici přes přední kola se dostane také 147 Nm, výrobce však slibuje také velmi příznivou spotřebu, která má činit 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 dosahují 99 gramů na kilometr). Těchto dobře znějících paramatrů dosahuje jednotka s využitím systému start-stop a také velmi netradičního Millerova cyklu s dvoustupňovým zdvihem sacích ventilů. Výhodou má být údajně vyšší efektivita spalovacího procesu.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 218 - Nissan Note Dynamic Styling Pack 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 219 - Nissan Note Dynamic Styling Pack 2014 06Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 220 - Nissan Note Dynamic Styling Pack 2014 17

Přečtěte si více: Podívejte se, jakým způsobem funguje nový přeplňovaný tříválec Nissanu.

Nissan Smart Rerview Mirror

Snaha zcela nahradit či alespoň vylepšit tradiční zpětná zrcátka není v automobilovém průmyslu ničím novým a motivována je zpravidla dvěma faktory. Tím prvním a dozajista odvěkým je touha po zlepšení řidičova povědomí o dění v okolí jeho vozu, které je pro aktivní bezpečnost jízdy zásadní. Tím druhým, odvěkým jen částečně, je minimalizace výrobních nákladů a normované spotřeby paliva.

První faktor vede zpravidla k vylepšování tradiční koncepce zpětných zrcátek různými asférickými částmi či elektronickými doplňky jako jsou varovné signály o přítomnosti objektu v úhlu, který je pro řidiče mrtvý. Druhý faktor ale zpravidla míří k úplnému nahrazení konvenčních zrcátek kamerami a displeji, neboť - i když se to někomu může zdát podivné - dnes lze takové věci vyrobit levněji než skleněné zrcadlo. Nejde ale jen o to, kamery a displeje mohou vést k úplnému odstranění vnějších zpětných zrcátek, což bude mít za následek snížení aerodynamického odporu vzduchu a tedy i snížení spotřeby paliva. Jen kvůli dvěma zmíněným motivům přitom toto řešení nemá smysl zavrhovat - bez ohldu na ně může řidiči poskytnou podstatně lepší výhled i do míst, kam normální zrcátko nemůže dohlédnout.

Tolik teorie, praxe ale zatím není v druhém případě téměř žádná. Automobilky obvykle kráčí jen první cestou, kdy třeba jako Hyundai doplňují vnitřní zpětné zrcátko parkovací kamerou nebo jinou dodatečnou funkcí. Nissan se ale rozhodl jít cestou druhou a nezdá se přitom, že by jeho hlavní motivací bylo lepší vyhovění testům spotřeby nebo snížení výrobních nákladů - chce nabídnout prostě lepší řešení.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 221 - Nissan Smart Rerview Mirror 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 222 - Nissan Smart Rerview Mirror 02

Přečtěte si více: Vše známé o digitálním zrcátku Nissanu, včetně prvního videa s ním.

Nissan X-Trail 2014 - detaily k technice

Nový Nissan X-Trail se světu ukázal už na autosalonu ve Frankfurtu vloni v září, tehdy jsme však mohli nabídnout v podstatě jen obsáhlou fotosadu - dlouhá tisková zpráva neobsahovala ani slovo o pohonných jednotkách. Nebylo se však co divit, nový X-Trail má vstoupit do prodeje až letos v červenci.

Ženeva přinesla informace o tom, co bude pod kapotou. Základní motor, a také první jednotka, se kterou X-Trail přijde, bude naftová šestnáctistovka dCi o 128 koních a 320 Nm, která bude posílat výkona na přední nebo všechna kola. Nissan uvádí emise 129 g CO2/km, což by znamenalo spotřebu zhruba 4,7 litru nafty na 100 km.

Druhý motor podle dosavadních informací přijde na trh až v roce 2015 a bude jím benzínová přeplňovaná jednotka DIG-T o výkonu 161 koní. Jaký bude mít objem, zatím není známo, ale odhadujeme jej rovněž na 1,6 litru. Zatím je tedy ještě brzy na to, znát parametry zrychlení nebo normovanou spotřebu, tu ale odhadujeme někam k šesti litrům. Podobně jako diesel by i tento motor měl být k mání s pohonem předních nebo všech kol.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 223 - Nissan X-Trail 2014 oficial sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 224 - Nissan X-Trail 2014 oficial sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 225 - Nissan X-Trail 2014 oficial sada 03

Přečtěte si více: Všechny dostupné technické detaily k novému X-Trailu.

Opel 1,6 CDTI - nový motor

Nová jednotka Opelu je přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.

Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.

V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 226 - Opel Astra 2014 facelift 07Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 227 - Opel Astra 2014 facelift 08

Přečtěte si více: Nový turbodiesel Opelu již má své ceny, pořídit jej můžete s hatchbackem i kombíkem.

Opel Adam Rocks 2014 - sériová verze

O otevřené verzi Opelu Adam se spekulovalo prakticky již od představení konceptu. Tomu je sériová verze více než podobná, přičemž jakožto model Rocks sedí nad silnicí o 15 milimetrů výše než standard a má také širší postoj, což ještě dále umocňují nově navržená sedmnácti a osmnáctipalcová kola. Překvapením je prohlášení, že se Opel podíval také na zoubek podvozku a výsledkem prý je nejen lehká úprava, ale také docela odlišné naladění tlumičů, pružin, geometrie zadní nápravy a dokonce i řízení.

Nad hlavami posádky má Adam Rocks velkou, elektricky ovládanou skládací plátěnou střechu ovládanou tlačítkem zevnitř vozu. Podle všeho se dá složit během pěti sekund, přičemž skládá se samozřejmě směrem k vzad. V nabídce bude hned ve třech barvách, přičemž by mělo jít o černou, hnědou (Sweet Cofee) a barvu světlého dubu (Light Oak). V katalogu se prý objeví tento svalnatý Adam s novými laky karoserie, přičemž nám se stejně nejvíce líbí ta výrazná žlutá na fotografiích (lak Goldbusters).

Automobilka vlastněná GM také přidá dvě nové barevné provedení interiéru, přičemž ten v barvě arašídů bude přímo z konceptu. Objeví se na sedadlech, dveřních panelech, koženém volantu, řadicí páce i ruční brzdě. Dalším lákadlem bude kombinace tmavě hnědých sedadel v jinak černé kabině ozdobené ještě decentním modrým prošíváním. Rocks se ale také stane hlavně prvním vozem Opelu (na některých trzích Vauxhallu), který dostane jednolitrový benzinový tříválec s turbodmychadlem. Výhodou budou dva výkonnové stupně, a sice 90koňová a 115koňová varianta.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 228 - Opel Adam Rocks 2014 oficialni foto 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 229 - Opel Adam Rocks 2014 oficialni foto 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 230 - Opel Adam Rocks 2014 oficialni foto 03

Přečtěte si více: Nové poloterenní polokabrio dorazí do prodeje také s dalšími motory.

Opel Adam S - sportovní verze

V Rüsselsheimu pěstují čím dál tím zajímavější vozy. Po velmi dobré Astře OPC právě koukáme na nejrychlejší mini, kterým se stává Adam S. Není to sice ještě topmodel s emblémy OPC, ale na ženevském autosalonu silnějšího Adama Opel neukáže. Vystaven bude například robustnější crossover Rocks či kabriolet coby soupeř pro Fiat 500C. Tisková zpráva hovoří talké o novém jednolitrovém tříválcovém motoru SIDI s přímým vstřikováním, nás ale musí primárně zajímat tenhle ostrostřelec do města.

Na dopisu se švýcarskou známkou je u ostřejší verze S napsaný benzinový motor 1,4 Turbo s přímým vstřikováním a výkonem 150 koní. Naše dřívější odhady tedy nelhaly a hodnota měrného výkonu tedy překročí hranici 100 koní na litr, maximální točivý moment přenášený na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku dosahuje 220 Nm. To vše bude jistě stačit na zdolání mnohdy silnějších, i když větších automobilů. Jiné „městské“ vysavače takovými hodnotami vládnou jen zřídka, oproti atmosférické verzi jde o 50procentní nárůst výkonu a 70procentní zlepšení točivého momentu.

Podle maximální rychlosti 220 km/h nemusí být Adam S určen zákonitě jen do města, záležet bude primárně na nastavených převodech. Nejdůležitější bude jednoznačně motor, kvůli dynamičtějšímu zaměření ale také podvozek s upravenou geometrií, sportovními pružinami, tlumiči a speciální brzdovou soustavou OPC oslazenou červenými třmeny. Přední kotouče prý mají průměr 16 palců, zadní jsou o palec skromnější. Na osmnáctipalcových kolech údajně najdeme pneumatiky s parametry 225/34. Kromě toho se inženýři zaměřili na snižování hmotnosti, a tak má pohonná jednotka litinový blok s dutým rámem, odlehčené vačkové hřídele, plastové sací potrubí a turbodmychadlo integrované do výfukového potrubí. Adam S plní s pomocí systému start-stop emisní normu Euro 6.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 231 - Opel Adam S 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 232 - Opel Adam S 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 233 - Opel Adam S 2014 03

Přečtěte si více: Kompletní představení jednoho z nejrychlejších supermini.

Opel Astra OPC Extreme - koncept ostřejšího OPC

Opel Astra OPC Extreme, jak se rüsselsheimská novinka jmenuje celým jménem, je „nekompromisně sportovní”, jak říká tisková zpráva. Je to zatím technicky jen koncept, který v souladu s předchozím avízem uvidíme na autosalonu v Ženevě, ale má se dostat i do sériové výroby. Opel tedy dodává tradiční podmínku „pokud bude na výstavě přijat pozitivně”, nedokážeme si ale představit, že by nebyl.

Mezi hot hatchi totiž bude na špici, alespoň co se výkonů týče. Dvoulitrový turbomotor má dávat přes tři stovky koní a na 100 km/h to má tomuto stroji trvat méně než šest vteřin. Maximálka není známa, ale jistě přesáhne 250 km/h „standardní” Astry OPC, však i ona dokáže jet ve skutečnosti rychleji. Pokud se tedy dostane do výroby, bude to nejrychlejší Opel s předním pohonem, který kdy jezdil po veřejných silnicích.

Podle Opelu je koncept Astra OPC Extreme o 100 kg lehčí, a to hlavně díky použití hliníku místo oceli a také karbonu, kde to jen šlo. Z něj je například kapota, střecha, nepřehlédnutelné zadní křídlo, imitace difuzoru pod zadním nárazníkem, přední spojler, některé části podvozku a také kola, která jsou celkem o 20 kg lehčí než standardní. Hliník nahradil ocel v předních blatnících, čímž výrobce ušetřil celkem 2,8 kg. Karbonovou střechou se ušetřilo přes 6 kg. Kromě snížení hmotnosti se také těžiště přemístilo o kousek blíže asfaltu, což vylepší chování vozu.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 234 - opel astra opc extreme concept 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 235 - opel astra opc extreme concept 03Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 236 - opel astra opc extreme concept 09

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení nejnadějnějšího vozu z Rüsselsheimu.

Peugeot 108 2014 - nová generace

Stejně jako dříve představený Citroën C1 zaujalo i malé lvíče především prohlášením o hmotnosti startující na zajímavých 840 kilogramech, což by znamenalo nejnižší hodnotu v segmentu. Navíc i zde dostaneme elektricky ovládanou plátěnou střechu, díky čemuž se vedle třídvířka a pětidvířka ukáže také jakési polokabrio.

Co se týče rozměrů karoserie, délka 3,47 metru znamená jen symbolický třícentimetrový nárůst oproti 107. Šířka 1,62 metru je naopak nepatrně menší. Plátěný díl může po úplném odsunutí nad hlavami pasažérů vytvořit otvor o rozměrech 76 krát 80 centimetrů. Pro akustickou pohodu posádky je tu malý deflektor zamezující turbulencím v kabině. Pokud se zaměříme na zavazadelník, pak se nám základní objem 196 litrů jeví jako optimum, s rezervním kolem klesne tato hodnota na rovných 180 litrů. Sklopení zadních sedadel naopak naroste až na hodnotu 750.

Pod kapotou 108 objevíme maloobjemové atmosférické pohonné jednotky, které budou samozřejmě roztáčet kola přední nápravy. Základ bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 69 koní propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou. V nabídce bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 83 koní dostupná pouze s manuálem. I nejvýkonnější provedení údajně nepřekročí emisemi CO2 hranici 99 gramů na kilometr.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 237 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 238 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 239 - Peugeot 108 2014 prvni oficialni sada 05

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení druhého ze tří kolínských „prcků“.

Peugeot 308 SW 2014 - nová generace

Nová generace Peugeotu 308 SW byla jednou z prvních odhalených novinek letošního ženevského autosalonu. První sada fotek a informací totiž zamířila online krátce po příchodu nového roku. Ihned jsme se přitom dozvěděli, že objemem zavazadlového prostoru chce francouzské kombi konkurovat Škodě Octavia III Combi a že se spotřebou zamíří proklatě nízko. Konkrétní hodnoty však značka neuvedla, pouze její ekvivalent v emisích CO2.

Nově ovšem máme k dispozici upřesnění, podle kterého by nejúspornější verze 1,6 BlueHDI naladěná na výkon 120 koní měla jezdit za 3,2 l/100 km. Do zavazadlového prostoru pak ve standardu pobere 610 litrů, čímž je plně na úrovni mladoboleslavského modelu. Po sklopení zadních sedadel však již musí sklopit také krovky, neboť objem naroste „pouze“ na 1 660 litrů ve srovnání se 1 740 litry Octavie.

Z dalších nových informací můžeme zmínit ještě panoramatickou střechu, která pro horké slunné dny dostala roletu. Prosklená plocha přitom činí 1,69 metru čtverečních, což patří mezi nejlepší hodnoty v dané třídě. V rámci hmotnosti by ovšem Peugeot 308 SW měl patřit spíše mezi „vychrtlíky“, neboť oproti minulé generaci shodil 140 kilogramů.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 240 - Peugeot 308 SW 2014 nova sada 13Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 241 - Peugeot 308 SW 2014 nova sada 14Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 242 - Peugeot 308 SW 2014 nova sada 15

Přečtěte si více: Podívejte se na Peugeot 308 SW také v pohybu, máme i info o ceně.

Porsche 911 Turbo Exclusive

S divizí Porsche Exclusive jsme vás prozatím příliš neseznamovali, přestože založena byla již před osmnácti lety. Od té doby nepříliš početné oddělení plní jakékoliv přání zákazníků, přičemž čas od času pošle na trh „vlastní kůži“ v podobě unikátního modelu. Takového, jakým je třeba nově představený model Turbo vyvedený ve zlatém laku Lime Gold Metalic. Ten samozřejmě přitahuje zraky měrou největší, jen u něj ovšem divize neskončila. Zvenčí tak Porsche 911 dále krášlí 20palcová litá kola Sport Classic, zatmavená okna, koncová světla s průzračným krytem a čelní bi-xenony s tmavým pozadím.

Zlaté téma následně pokračuje také v interiéru, kde tento odstín zdobí středy sedadel, loketní opěrky nebo lemy koberečků. Vyvedeny jsou v něm pak rovněž kontrastní švy a ozdobný nápis „turbo“ na středové loketní opěrce, zatímco zbytek kabiny byl oháknut do hnědo-šedé kůže v barvě Agate Grey.

Mimo to ve výbavě nechybí sportovní sedadla, samotné pohonné ústrojí je však již ryze standardní položkou. K dispozici tak máte 520 koní, jež na všechna čtyři kola přenáší automat PDK. Stovku pak zlaté Turbo pokoří stejně jako to obyčejné za 3,4 sekundy, než jej omezovač zastaví na 315 km/h.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 243 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 244 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 245 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 05

Přečtěte si více: Pokochejte se dalšími fotkami zakázkového zlatíčka ze Zuffenhausenu.

Porsche 919 hybrid

Ultimatní prostředek na trápení dominantních Audin a Toyot na čtyřiadvacetihodinovkách použije už bez většího překvapení neobvyklý čtyřválcový motor. Speciál 919 hybrid se vyznačuje dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou s uspořádáním válců do „Véčka“, která si nechá líbit výlety k devíti tisícovkám otáček. S produkcí výkonu jí pomáhá turbodmychadlo a přímé vstřikování paliva.

Spalovací jednotka je umístěna uprostřed a spolupracuje s elektromotorem nacházejícím se na přední nápravě. Elektrický motor je napájen z lithium-iontových akumulátorů, které kvůli ideálnímu rozložení hmotnosti našly svojí pozici v jednomístné kabině. Díky tomu je 919 hybrid schopno posílat část výkonu i předním kolům, což z něho dělá dočasnou čtyřkolku.

Aby byly baterky řádně dobíjeny, musel monopost dostat nové systémy pro rekuperaci energie z brždění a inovativní systém tepelné rekuperace energie umístěný uvnitř výfukového systému. Díky nim údajně 919 dokáže naspořit oněch pravidly dovolených 8 MJ energie rychleji, aby je mohl pilot následně využít v každém kole s pomocí KERS (dle nových pravidel LMP1). Závodní placka splňuje regulace samozřejmě i rozměry, a tak její délka nepřesahuje 4,65 metru, šířka 1,9 metru a výška pak 1,05 metru. Minimální hmotnost Porsche splnilo do puntíku, a tak 919 hybrid váží 870 kilogramů.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 246 - Porsche 919 hybrid 2014 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 247 - Porsche 919 hybrid 2014 oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 248 - Porsche 919 hybrid 2014 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Všechny informace a fotky závodního hybridu Porsche.

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše