Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek
6.3.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apple, Arash, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Cadillac, Citroën, Dunlop, EDAG, Ermini
- Ferrari, Fiat, Ford, Giuiaro, Gumpert, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lambo, Lancia, Land Rover, Lexus
- Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes, Mini, Morgan, Opel, Peugeot
- Q, Range, Renault, Rolls, Seat, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo
Quant e-Sportlimousine
Pokud bychom v rámci letošního autosalonu v Ženevě měli vyhlásit exponát s nejdelším názvem, pak by se vítězem asi stal NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine. Jde o elektrosporťák z Lichtenštejnska, jehož příchod byl avizován již na konci ledna. Při té příležitosti bylo také oznámeno, že pod kapotou nabídne převratný pohon, což se v rámci premiéry tak trochu potvrdilo. Obdobný systém, jaký používá Quant e-Sportlimousine , totiž u žádného jiného funkčního elektromobilu nenajdete.
Sporťák dlouhého názvu je prozatím pouze konceptem, a tak může tvrzení svých tvůrců jen stěží potvrdit. Potenciál má ovšem na základě technických parametrů značný. Čtveřice elektromotorů (každý je uložen v jednom kole) má produkovat maximální výkon 925 koní (v běžném operačním režimu bude omezen na 653 koní), jenž vychází z vysokého točivého momentu - každý z elektromotorů vyprodukuje 2 900 Nm.
Díky zmíněné porci koní tak asi nebude překvapením působivá jízdní dynamika. Stovku byste měli mít na tachometru za pouhých 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost přesáhne 380 km/h. Dojezdu by se měl pohybovat v rozmezí 400 až 600 kilometrů, což by v kombinaci s výše zmíněnými čísly rozhodně neznělo špatně. Zvláště, když jde o relativně těžký a rozměrný vůz, neboť hmotnosti činí 2 300 kg, délka 5 257 mm, šířka 2 109 mm a rozvor 3 198 mm. Opomenout pak samozřejmě nesmíme ani dvoumetrové vzhůru výklopné dveře, které přidávají vozu na výšce (standardně činí 1 357 mm).
Přečtěte si více: Kompletní představení lichtenštejnské podivnosti na kolech.
Qoros 3 hatchback
Automobilka Qoros do toho celkem slušně šlape a přestože první vůz předala zákazníkovi až šest let po svém založení, v plánu má vskutku mohutné rozšiřování portfolia. Nejpodstatnější z nich je v současné době model nazvaný 3, který nejširší motoristickou obec překvapil výjimečně dobrým hodnocením v nárazových testech Euro NCAP. Qoros 3 se představil už jako sedan, ve výhledu to bude i přistižené kombi nazvané Wagon či allroad a teď má naší největší pozornost Hatchback.
Dřívější fotografie a prvotní informace hovořily o pětidveřové karoserii zkrácené ve srovnání se sedanem o 177 milimetrů, což se teď potvrdilo jako pravdivé tvrzení. Celková délka čínsko-izraelského vozu vyráběného v blízkosti Šangaje tak dosahuje 4 438 milimetrů a rozvor pak slušných 2 690 milimetrů. Hatchback se údajně ve standardu objeví na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin, vyšší specifikace pak zaujmou půvabnějšími sedmnácti- a osmnáctipalcovými alternativami.
V nabídce budou moci zákazníci vybírat ze šesti laků karoserie bez jakéhokoliv příplatku a uvnitř se bez dalších nákladů objeví i 3,5palcový TFT displej, jenž si našel místo mezi budíky na přístrojovém štítu. Větším překvapením je, že už základ přinese také barevný dotykový kapacitní displej s úhlopříčkou osmi palců, jenž poslouží k ovládání audiosoustavy se čtveřicí reproduktorů nebo „prémiovější” verzi se šesti reproduktory a výkonem 150 wattů. Tak jako třeba u Octavie či Golfu, umí centrální obrazovka reagovat na více dotyků současně. Pokud dostane navigaci, poslouží tato funkce třeba k přibližování a oddalování zobrazené mapy.
Přečtěte si více: Známe i všechny pohonné jednotky čínsko-izraelského hatchbacku.
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic
Prakticky celý loňský rok jsme vás informovali o příchodu ostřejšího Range Roveru Evoque. Pokaždé jsme přitom jako neochvějnou jistotu zmiňovali dvojici písmen „RS“ a výkon 300 koní, jež by měl produkovat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jak se ovšem momentálně ukazuje, zrovna tato vodítka byla lichá. Britská automobilka totiž aktuálně svou ostrou verzi představila, přičemž ta do prodeje zamíří pod názvem Autobiography Dynamic. Pod přední kapotou pak nabídne maximálně 285 koní.
Jedinou trefou do černého se tak zdá dvoulitrový čtyřválec, který je společně s turbodmychadlem za danou sílu zodpovědný. O její přenos na všechna čtyři kola se pak stejně jako u točivého momentu navýšeného na 400 Nm stará překalibrovaná devítistupňová převodovka ZF. Jízdní dynamiku či spotřebu ovšem Land Rover nezmínil, o zlepšení vůči standardu s výkonem 240 koní tak můžeme pouze spekulovat.
Jen zlepšenou jízdou v přímce ovšem odklon od běžného Range Roveru Evoque nekončí. Provedení Autobiography Dynamic rovněž dostalo přepracované řízení, které nabízí větší preciznost. Nová je ale i geometrie zavěšení, pružiny jsou tužší a tlumiče byly překalibrovány, standardem se pak stal i systém vektorování točivého momentu pomocí brzdění, díky čemuž novinka mnohem lépe funguje v zatáčkách.
Přečtěte si více: Máme další fotky a informace o nejostřejším Range Roveru Evoque.
Renault 1,6 dCi 160 - nový motor
Jen automobilovými novinkami se ženevské stánky hemžit nebudou. Představeny zde totiž budou i nové pohonné jednotky. Zajímavě přitom vypadá nový francouzský turbodiesel 1,6 dCi, který v maximální možné míře těží z přeplňování typu twin-turbo a podle objemu vychází z jednoturbové varianty (130 koní, 320 Nm). Zdvihový objem 1 598 centimetrů krychlových zde dopřává řidiči až 160 koní (při tradičních 4 000 otáčkách) a točivý moment 380 Nm v kombinaci s nízkými emisemi a spotřebou. Systém vstřikování pracuje s tlakem 1 800 barů prý dokáže vyhovět právním předpisům o emisích, splňuje konkrétně emisní normu Euro 6b.
Jednotka s měrným výkonem 100 koní na litr pracuje údajně vždy v rozsahu s optimální účinností. V tiskové zprávě Renault hovoří o svých zkušenostech na poli F1, které zužitkoval při stavbě této jednotky. Know-how prý bylo uplatněno při vymýšlení konceptu chlazení a pro snižování vnitřních třecích ztrát. Příčný systém proudění vody umožňuje účinnější chlazení spalovacích komor. U-profil pístních kroužků umožnil přizpůsobení se na změny teploty a tlaků, čímž získali tvůrci optimální kompromis mezi účinností a třením. Další třecí ztráty redukuje Renault úpravou vaček DLC (Diamond Like Carbon).
Renault prohlašuje, že je nová vznětová pohonná jednotka schopná statečně pohánět i vozy vyšších tříd a k dispozici bude pro modely segmentu D a E. Tím je jasné, že se to týká nové Laguny a možná i dlouho očekávaného nástupce Safranu. Kdy přesně motor přijde se tvůrci nezmiňují. Není ani jisté, zda se právě tento motor objeví v nové třídě C od Mercedesu či zda použije slabší verzi. Pravděpodobnost, že tomu tak zřejmě bude, tu je a malá zrovna není.
Přečtěte si více: Projděte si detaily o jednom i druhém dmychadle nového turbodieselu.
Renault Clio RS Monaco GP - nová verze
Nová verze Renaultu Clio RS by klidně mohla být moderní parafrází shakespearovské komedie „Mnoho povyku pro nic“. Oproti standardnímu provedení totiž nějaké extra finesy nepřiváží, přestože se pyšní slavným jménem odkazujícím na ještě slavnější Velkou cenu Formule 1. Zvenčí je ale nový pouze perleťově bílý lak, kterému společnost dělají černá litá kola (v 17- nebo 18palcovém provedení) a plaketky s logem edice na bočních prazích.
O trochu více zapracovali u Renaultu na interiéru, kam dorazila sportovní sedadla čalouněná černou kůží. S tou pak ideálně kontrastují šedé švy, tím ale zásadní odchylky od standardu víceméně končí. Nové jsou totiž pouze prahové lišty nesoucí pořadové číslo limitované edice, přičemž výbava zahrnuje také vyhřívání zmíněných sedadel a multimediální systém R-Link. Více rozdílů ale již nehledejte.
Na otevírání kapoty a kontrolu mechaniky pak můžete rovnou zapomenout, neboť převzat byl jak přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 200 koní, tak rozpačitá dvouspojková automatická převodovka EDC. I nadále tak můžete počítat s akcelerací z klidu na stovku za 6,7 sekundy, nejvyšší rychlostí 230 km/h a bohužel i menším zapojením do hry, než tomu bylo u předchůdce osazeného atmosférickým motorem a manuální převodovkou.
Přečtěte si více: Další fotky o edici Clia RS, která se od běžného modelu nakonec až tak neliší.
Renault Trafic a Opel Vivaro 2014 - nové generace - ?
Příchod nové generace Renaultu Trafic a Opelu Vivaro musí být zájemci i velkoprostorové vozy více než očekáván. Ta stávající se totiž na trh dostala již v roce 2001, přičemž samotná spolupráce mezi francouzskou automobilkou a koncernem GM začala již o čtyři roky dříve. Tehdy se totiž začal originální Trafic prodávat jako Opel Arena. Šlo však spíše jen o výměnu log než nějaké výrazné přepracování. To nástupce, který dostal nové jméno Vivaro, byl již plnohodnotnou spoluprací, z níž nakonec vzešel i Nissan Primastar.
Třetí generace kráčí ve stejných šlépějích, přičemž obě automobilky slibují nový design, technologie i motory. Za jednovaječná dvojčata se však nový Trafic a Vivaro rozhodně považovat nedají, neboť Opel vypadá ve srovnání s agresivním stylem Renaultu jako takový nudný patron. Kihyun Jung, designér francouzské značky přitom naznačuje, že „tyto linie symbolizují novou identitu Renaultu. Mým cílem je dosáhnout dynamického a asertivního postoje, aniž bych přitom obětoval robustnost a snadný uživatelský přístup, který zákazníci očekávají”.
V případě nových pohonných jednotek pak Renault slibuje „benefity, které vycházejí z expertízy značky získané ve světě Formule 1“, což asi nově bude značit hlavně přeplňování a spíše malý než velký objem. Opel by pak pro změnu měl dodat hlavně bezpečnostní technologie, na jejich detailní vykreslení ale budeme muset chvilku vyčkat. Premiéra by měla proběhnout v Ženevě.
Renault Twingo 2014 - nová generace
Odhalování třetí generace Twinga bylo předlouhé, nakonec jsme si ale mohli novinku prohlédnout docela dobře, přičemž jsme vypozorovali několik zajímavých faktů. Dnes Renault na půdě ženevského výstaviště pokračoval s uvolňováním nových fotografií a informací, a tak vám konečně můžeme ukázat také interiér a představit skromnou paletu pohonných jednotek.
Vůz měřící 3,59 metru na délku (o deset centimetrů méně než dosud) má tedy podle očekávání pouze pětidveřovou karoserii. Díky rozvoru 2,49 metru, což je mimochodem o 13 cm více než u předchůdce se v této oblasti dostává pomalu na dostřel většího Clia. Koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol uspořila vnitřní prostor pro posádku, navzdory mělčímu zavazadelníku zbylo však údajně ještě 219 litrů pro zavazadla. Z nových fotografií je evidentní, že jsou opěradla zadních sedadel dělená v poměru 50:50 a sklápí se s nimi také sedadlo spolujezdce, čímž je vytvořen prostor až pro 2,2 metru dlouhé předměty.
Dřívější zprávy byly spekulací o tom, co nakonec bude nové Twingo pohánět, ale dle očekávání se jedná o tříválcovou jednotku 0,9 Energy TCe o výkonu 90 koní. Ano, tu vozí také větší Clio nebo crossover Captur. Kromě 90 koní disponuje maximálním točivým momentem 135 Nm a z důvody úspory místa je nad zadní nápravou uložen pod úhlem 49 stupňů. K nižší spotřebě a emisím, kterými vyhovuje normě Euro 6, přibral jako asistenta systém start-stop. Tato oturbená jednotka ale nezůstane v nabídce sama a ani na začátku řady. Pod ní se nakonec usadí atmosférický jednolitrový a rovněž tříválcový motor 1,0 SCe, který disponuje 70 koňmi a 91 Nm.
Přečtěte si více: Projděte si veškeré informace, fotky nového Renaultu „se vším vzadu“.
Rinspeed XchangE
Podle Franka Rinderknechta, zakladatele značky Rinspeed, se dosud nikdo při vývoji autonomního řízení nevěnoval potřebám řidiče, který se již může kochat krajinou. A právě proto se v Ženevě ukáže model Xchange, který vznikl na základech Tesly Model S. Přepracován byl především interiér, kterému dominují unikátní sedadla podobná těm z vyšších leteckých tříd. Ty lze libovolně posunovat, přetáčet či naklánět, přičemž vybírat můžete z 20 různých konfigurací (podle značky jde o světový rekord).
S touto úpravou pak souvisí implementace speciálního volantu TRW, který dokáže rozpoznávat otisky majitele a má ve spodní části zasazeno ovládání převodovky. Vyjma toho jej ovšem lze při volbě autonomního řízení odsunout doprostřed kabiny, kde vás nebude omezovat v pohybu. V té chvíli pak můžete lépe vychutnávat informace, jež zobrazuje 1,2 metru široký digitální pás táhnoucí se přes celou palubku.
Není to ovšem jediný displej ve voze, další, s 32palcovou uhlopříčkou, najdete vzadu. Určen je hlavně pro zábavu na palubě, snadno ovšem skrze něj (a díky připojení k internetu) lze komunikovat se světem. Možný je i konferenční hovor s vícero účastníky, díky čemuž švýcarská automobilka svou kreaci popisuje jako „kancelář na kolech“. Veškerý tok dat by přitom měl být ochráněn před venkovním vlivem.
Přečtěte si více: Rinspeed XchangE se ukázal na rozsáhlé fotogalerii, do výroby ale zřejmě nezamíří.
Rolls-Royce Ghost V-Specification
Rolls-Royce už dříve zmiňovanou edici Ghostu uvedl oficiálně na trh, byť předobraz faceliftu to nakonec asi moc není. Jedná se o zcela mimořádný model, jenž oslavuje historicky nejvyšší poptávku na současných 40 světových trzích. V-Specification bude dostupný od ledna do června letošního roku a to na standardním i prodlouženém rozvoru se zvýšeným výkonem a celou řadou specialitek, podle kterých nebude problém model odlišit od standardních Ghostů.
Charakteristickým znakem nové edice Rollsu jsou jednadvacetipalcová kola, částečně chromované výfuky, černý lak karoserie Sapphire Black a dále několik úprav v interiéru, kde se bude majitel opět cítit doslova jako v pokojíčku. Zmíníme například jiný ciferník hodin, ocelové dekory kombinované s černou barvou nebo kožené čalounění zvýrazněné v závislosti na zvolené barvě bílým či černým prošíváním. V každém případě tu najdeme celou řadu motivů V-Specification. Takové „véčko“ se nachází například i na palubní desce, čímž jasně prozrazuje, že tohle není žádná tuctovka.
Největší změny se odehrály pod kapotou na motoru V12 s objemem 6,6 litru. Výjimečná a neuvěřitelně kultivovaná jednotka twin-turbo svým výkonem poskočila ze 422 na 444 kW, překročila tedy metu 600 koní přesně o jednoho hřebce. Spolu s vyšším výkonem samozřejmě přichází lepší dynamika charakterizovaná zrychlením z klidu na stokilometrovou rychlost za 4,7 sekundy. Maximální rychlost nadále nepřekročí obligátně omezených 250 km/h a na palubě bude zase absolutní, snad až nepříjemné ticho.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky oslavného Rolls-Royce Ghost V-Specification.
Rolls-Royce Ghost Series II - facelift
Britská automobilka Rolls-Royce nepatří mezi značky, které by své portfolio omlazovaly jak na běžícím pásu. Tím sice může na jedné straně dojít k jistému zastarání materiálu, na stranu druhou však zákazníci mohou počítat s vysokou zůstatkovou hodnotou. V případě Phantomu však bude o poznání vyšší než u modelové řady Ghost, neboť zatímco vlajkovou loď postihl výrazný facelift až po devíti letech, pro „baby-Rolls“ je modernizace připravena již po čtyřletém působení na trhu.
Premiéra se samozřejmě odehraje v Ženevě, kam sedan dorazí s novými světly a lehce přeprofilovaným předním nárazníkem. Drobné úpravy najdete i na čelní masce, přičemž celý komplet dohromady má působit jako „vyšší a širší“. K tomu ostatně dopomáhají i chromové lištičky, jež najdeme v postranních sacích otvorech. A aby těch venkovních změn nebylo málo, pak nová jsou i standardní 19palcová kola (za příplatek dostanete i jednadvacítky).
Uvnitř se pak Ghost Series II pyšní především přepracovanou zadní částí, kam dorazila úprava Lounge. Sedadla se tak dají nezávisle a elektricky polohovat prakticky ve všech myslitelných směrech, zároveň však byla umístěna blíže k sobě, aby vytvářela intimní atmosféru. A jelikož jim nechybí ani vyhřívání a masážní strojek, mohou si potenciální majitelé užívat na opravdu vysoké úrovni.
Přečtěte si více: Podrobnější představení faceliftovaného „Ducha”.
Rolls-Royce Waterspeed Phantom Coupe
Britská automobilka plánuje zákazníkům nabídnout také speciální edici svého Phantomu Drophead Coupé, nazvanou Waterspeed. Již název přitom napovídá, kde brali designéři inspiraci - na závodech na vodě. Nová verze odkazuje na rychlostní rekord Sira Malcolma Campbella, který 1. září 1937 s člunem Bluebird K3 s motorem Rolls-Royce R-Type dosáhl rychlosti 208,4 km/h.
Zvenčí je speciální Drophead poznat podle speciální světle modré barvy Maggiore a klasické broušené oceli. Dvoubarevná jsou i kola. Interiér dostane také speciální dřevěné obložení, které „evokuje dojem lodi nenuceně klouzající po vodě v rychlosti”. Automobilka také říká, že při výrobě tohoto modelu budou použity materiály, které ještě na žádném jiném Rollsu nebyly.
Pod kapotou zůstává vše při starém, zadní kola žene 6,7litrový dvanáctiválec o 435 koních a 723 Nm, což Phantomu Drophead Coupé Waterspeed stačí ke zrychlení na stovku za 5,8 vteřiny a maximálce 238 km/h. Celkem vznikne 35 kusů této speciální edice. Kolik jich už má svého majitele, zatím není známo. Další detaily, jako třeba co je oním speciálním, dosud nepoužitým materiálem, bychom se měli dozvědět v nejbližších měsících.
Přečtěte si více: Máme další fotky a informace o „vodním fantómovi“.
Seat Leon Cupra 2014 - nová generace
Pokud si vzpomínáte na novoroční předsevzetí Seatu, pak jistě víte, že španělská značka pro letošní rok slibovala více modelů Cupra. Tento slib opravdu plní, i když svým způsobem tak trochu „oklikou“. Na ženevském autosalonu si totiž světovou premiéru neodbude pouze jedna, ale hned dvě verze Seatu Leon Cupra. Ty se liší designem i výkonem, kdy v případě základního modelu dostanete 265 koní. Mimo to ovšem bude k mání také provedení Cupra 280, jehož název hovoří za vše.
V souladu s těmito výkony by asi neměla být překvapivá působivá jízdní dynamika. Prozatím jsou k mání přesně parametry pouze pro třídveřový Seat SC, pětidvířko ale bude zaostávat pouze o desetiny. Tomu ostatně napovídá spotřeba, která u sportovnějšího provedení činí v kombinaci s automatickou převodovkou DSG 6,4 litru na 100 kilometrů. Pětidveřový model je přitom o dvě desetiny litru žíznivější, v případě manuálu pak prý oba modely mají jezdit za 6,6 l/100 km. A to bez ohledu na počet koní. V případě zmiňované dynamiky však již rozdílný výkon je znát. Potentnější třídvířko se totiž na stovku dostane s automatem za 5,7 sekundy, s manuálem pak za 5,8 s. Slabší provedení je pak v obou případech o desetinu pomalejší.
Další rozdíly mezi oběma verzemi můžeme vysledovat u designu. Zatímco totiž slabší provedení počítá s 18palcovými koly, silnější již dostalo devatenáctky s titanovou povrchovou úpravou. Nechybí pak ani aerodynamický paket se střešním spoilerem, černě lakované kryty zpětných zrcátek nebo nápisy Cupra na brzdových třmenech (verze s 265 koňmi je má pouze červené).
Přečtěte si více: Nový Seat Leon Cupra jsme již vyzkoušeli na vlastní kůži, o omezovač naráží v rozběhu, k dispozici je vám i kompletní test vozu a záznam z rekordního kola Cupry na Nordschleife.
Smart ForTwo 2014 - nová generace - ?
Souběžně s Renaultem Clio se na ženevském autosalonu ukáže také druhá část francouzsko-německé spolupráce. Tedy nový Smart ForTwo. V jeho případě momentálně obrazová galerie není k dispozici, jedním snímkem ale posloužit můžeme. Krátké video natočené během premiéry nové třídy V totiž vůz zachytilo za zády šéfa značky Dr. Dietera Zetscheho. Nový Smart sice v tu chvíli jen příliš rychle a rozmlženě na to, abychom si mohli prohlédnout detaily, i když třeba takové bohatší prosklení než u předchůdce patrné je.
Vyjma toho můžeme opětovně počítat s kompaktními rozměry, neboť dlouhý Smart není pro tuto značku bonusem, ale spíše negativem. Délka by tak měla činit nějakých 2,69 metru, přičemž uvnitř nebude chybět zakomponovaný ochranný rám tridion. Pod kapotou se pak má objevit přeplňovaný tříválec o výkonu 85 a 105 koní. Dorazit by ovšem měla i plně elektrická verze ElectricDrive.
Koncern Daimler se přitom snažil zapracovat hlavně na vyšší bezpečnosti, proto nová generace Smartu má poměrně krušný vývoj. Dané testy totiž zahrnují absurdní výzvy reflektující ten nejnáročnější možný způsob užití auta. V tomto případě se ale nejedná o odolnost vůči ostré jízdě, která u ForTwo nebude až tak podstatná, jako o jeho schopnost přestát bez větších následků všemožné divoké manévry spojené hlavně s městským provozem.
SsangYong XLV - koncept
Ženeva uvítala také koncept korejské značky SsangYong, označený jako XLV. Přestože vypadá poměrně robustně a na snímcích vidíme sedm sedadel, je označen jako malé SUV. Pod jeho kapotou najdeme hybridní pohonné ústrojí. Přestože se díváme na koncept, výroba je téměř jistá.
Hybridní pohonný systém XLV sestává ze vznětové šestnáctistovky a elektromotoru napájeném lithium-ionovými bateriemi. Zda bude pohánět všechna kola a jakým způsobem, příp. s jakou převodovkou, zatím známo není. Vzhledem k faktu, že sedmimístná verze s délkou 4 430 mm chce konkurovat Nissanu Qashqai a menší pětimístná Nissanu Juke, pravděpodobně v nabídce nějaká čtyřkolka bude.
Prodejním tahákem sériové verze XLV má být podle všeho interiér. SsangYong jej označuje jako 2+2+2+1, kdy dvojky znamenají tři řady sedadel a jednička na konci sedmé posuvné sedadlo, které je možno stěhovat mezi druhou a třetí řadou sedadel. Výhodami tohoto řešení si nejsme zcela jisti, jelikož zejména úplně vzadu mezi podběhy bývá méně místa do šířky, vnější sedadla třetí řady ale dost možná půjde posunout o kousek k sobě, když mezi nimi to neposedné nebude.
Přečtěte si více: Korejská novinka by měla do sériové výroby zamířit možná ještě letos, nejpozději pak příští rok.
Subaru Viziv 2 - aktualizovaný koncept
Koncept Subaru je příznačný snahou o integraci zdánlivě protichůdných elementů, mezi které patří šetrnost k životnímu prostředí a jízdní výkony nebo design a užitek. To vše se snaží zkombinovat na té nejvyšší úrovni a bez ústupků v tom či onom ohledu. Dále je také cílem exhibice inovací a moderních technologií Subaru.
Vůbec poprvé pětidveřový kabát Vizivu 2 vyniká šestihrannou maskou chladiče a zajímavým párem kruhových světlometů, které jsou zopakovány ještě na zádi vozu. Snahou tvůrců tohoto crossoveru bylo vetknout vozu opticky větší šířku a docílit tak sebevědomějšího postoje. Karoserii konceptu bychom nyní naměřili 4,44 metru na délku, 1,92 metru do šířky a výška by se zastavila na hodnotě 1,53 metru. Dvacetipalcová kola způsobují, že vůz vypadá opravdu svalnatě. Hexagonální motivy nás odkazují na Levorg a na nejnovější WRX.
Interiér pro čtveřici cestujících zaujme primárně prvním nástupem, který se odehrává po odklopení čtveřice dveří. Ty přední zapadají z výšky, zadní se odsouvají jako po kolejnicích. Absence B-sloupku samozřejmě znamená jednoduší výstup i nástup. Prostorná kabina vytváří sympatickou atmosféru a kromě kontrastních barev ji zdobí také přístroje s minimálním počtem ovladačů. Na videu si všimněte i důmyslného osvětlení, na fotografiích třeba pedálové skupiny s centrálním úchytem v podlaze.
Přečtěte si více: Vše známé o aktualizovaném konceptu Viziv od Subaru.
Suzuki Celerio 2014 - nová generace
Po dlouhých spekulacích je již v podstatě jasné, že se nástupce Suzuki Alto bude jmenovat Celerio. Ukázalo se s tímto jménem na ženevském autosalonu. Tento stroj jsme tu již měli, ať už před delší dobou ve formě konceptu A:Wind, nebo v částečném představení před měsícem.
Již víme, že pod kapotou Celeria bude pracovat litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Ten bude přes pětistupňový ručně řazený manuál nebo robotizovanou manuální převodovku o stejném počtu stupňů pohánět přední kola. Převody obou budou patrně dost dlouhé, neboť vozu má stačit 4,3 litru benzínu na 100 km. Emise CO2 dosahují hodnoty 85 g/km u vozů vybavených příplatkovým stop-startem, bez něj do ovzduší Celerio každý kilometr vypustí 99 g CO2/km. V obou případech bude plnit normu Euro 6.
Nové městské Suzuki nebude ani přes hmotnost okolo 830 kg žádný rychlík, zrychlení na stovku má trvat 15 vteřin. Maximum výkonu je v šesti tisících otáčkách, ale pokud budete motor točit až tam, na nízkou spotřebu budete moci zapomenout. V plném obsazení to bude vypadat podobně.
Přečtěte si více: Úplné představení evropské verze nástupce Suzuki Alto.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva