Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

12.9.2013 | Autoforum.cz | 8 příspěvků

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

/

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.

Bentley Mulsanne Le Mans Edition

Bentley je s legendární čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans spjaté jako málokterá jiná automobilka. V počátcích tohoto klání totiž okruh Le Sarthe prakticky neznal jiného vítěze. Novodobá éra je již trochu horší, zde totiž britská značka přidala jen jedno prvenství, o to více však na svou slavnou minulost upomíná. Nejnověji tak činí modelem Mulsanne Le Mans Edition.

Tento sedan, jehož název odkazuje na nejdelší rovinku okruhu v Le Mans, se již představil na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach. I do Frankfurtu ovšem přiveze nový zelený lak, kvarteto koncovek výfuku nebo pětipaprsková litá kola s matným nátěrem. Oproti standardu pak nabídne i sportovně laděný podvozek, za dalšími změnami ovšem musíme do interiéru.

Uvnitř limitovaná verze nabízí sadu odvrtávaných hliníkových pedálů a kožené čalounění prošívané diamantovým vzorem. Tím ale odklon od běžného modelu končí, což je na edici slavící 90. výročí závodění v Le Mans trochu málo.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 31 - Bentley Mulsanne Le Mans Edition 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 32 - Bentley Mulsanne Le Mans Edition 02

Přečtěte si více: Závody v Le Mans oslavuje také Bentley Continental GT.

Bentley Continental GT V8 S

Na stánku britské firmy najdeme rovněž Continental GT V8 S, tedy výkonnější provedení kupé a kabrioletu vybavené osmiválcovým motorem. Ten nově produkuje 528 koní a 680 Nm (hodnoty standardního provedení činí 500 koní a 660 Nm), což v obou případech redukuje časy potřebné ke zrychlení na stovku a zároveň navyšuje maximální rychlost.

Kupé k akceleraci potřebuje jen 4,5 sekundy (standardně o tři desetiny více), kabriolet je na tom s časem 4,7 s trochu hůře. Sprint 0-160 km/h model s pevnou střechou zvládne za 10,3 sekundy (kabrio o tři desetiny pomaleji), nejvyšší rychlost v jeho případě vrcholí hodnotou 309 km/h (o šest kilometrů více než standard). Otevřený model se pro změnu rozjede „jen“ na 308 km/h.

Navzdory vyššímu výkonu i schopnostem v přímce ale podle automobilky nedošlo k navýšení spotřeby. Kupé si tak v průměru nadále řekne o 10,6 l/100 km, zatímco kabriolet je na tom o tři desetiny litru hůře. I v jejich případě navíc můžete počítat s deaktivací poloviny válců, pokud netlačíte plynový pedál hluboko do koberečku.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 33 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 34 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 35 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 05

Přečtěte si více: Výkonnější osmiválcové Bentley se již ukázalo na prvních videích.

BMW 4 Coupe F32 - sériová verze

Pokud budeme nové kupé poměřovat s dvoudveřovým předchůdcem řady 3, můžeme mezi nápravami evidovat nárůst o 50 mm, který slibuje větší prostor na zadních sedadlech. Celkově pak BMW 4 F32 měří na délku 4 638 mm (+26 mm), na šířku 1 825 mm (+43 mm) a na výšku 1 362 mm (-16 mm). Mimo to se o 45 milimetrů rozšířil rozchod kol vpředu (na 1 545 mm) a o 81 mm vzadu (na 1 593 mm), v případě zavazadlového prostoru pak evidujeme extra pět litrů (celkem 445 l).

Tento nárůst sebou bohužel přinesl i navýšení hmotnosti, která v případě základního modelu 420d činí 1 450 kg (o třicet kil více než u 320d Coupe E92). BMW alespoň slibuje tradiční rozložení mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Ve srovnání s trojkovým sedanem pak navíc poklesl o 10 mm blíže k zemi podvozek, zatímco pružiny, tlumiče, stabilizátory i nápravy byly přepracovány ve snaze o maximální agilnost. I proto má ostatně nová Čtyřka nejnižší těžiště ze všech současných BMW.

V rámci pohonných jednotek pak bude zpočátku možné vybírat ze tří verzí, kdy zmiňovaný diesel je jedním z nich. Nabízet má 184 koní, přičemž ve spojení s osmistupňovým automatem slibuje spotřebu 4,6 l/100 km. Tato převodovka je ovšem za příplatek, standardem je pro všechny modely s výjimkou verzí 430d a 435d šestistupňový manuál. Tyto modely slibující 258, respektive 313 koní by ale měly být k mání až v listopadu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 36 - BMW 4 Coupe F32 2014 oficialni vse 024Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 37 - BMW 4 Coupe F32 2014 oficialni vse 025Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 38 - BMW 4 Coupe F32 2014 oficialni vse 026

Přečtěte si více: Podrobné představení nového kupé BMW řady 4, máme pro vás též vše důležité o BMW 4 M Performance, které je též frankfurtskou novinkou.

BMW C evolution

Mnichovské BMW představilo skútr C evolution, který se dá brát jako alternativa k benzínovým skútrům C 600 Sport a C 650 GT. C evolution však pro pohon využívá elektřinu. Je vidět, kam se němečtí výrobci snaží své zákazníky natlačit. Ne všechny jejich nápady ale mají smysl, což občas i připustí. BMW tedy přispívá svou troškou do frankfurtského elektrického mlýna... motorkou na baterky.

Skútr BMW C evolution je hnán elektromotorem o maximálním výkonu 47 koní a 72 Nm. To stačí na zrychlení na 50 km/h za 2,7 s a na 100 km/h za 6,2 s. To jsou hodnoty srovnatelné se skútry o objemech 600 cm3, tedy právě zmíněnými C 600 Sport a C 650 GT. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h. Normovaný stálý výkon motoru je 15 koní, tedy 11 kW.

Energie se ukládá v 8kWh baterii typu Li-ion, která má vzduchové chlazení a vystačí na 100 km jízdy. Teoreticky by to i mohla být pravda. Dobíjet baterii je možné ze standardní 220V zásuvky; 12 ampér nabije baterii za čtyři hodiny, 16 ampér o hodinu dříve. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění nebo jízdě bez plynu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 39 - bmw c evolution 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 40 - bmw c evolution 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 41 - bmw c evolution 03

Přečtěte si více: Úplné představení elektrické „mašin(k)y” BMW.

BMW i3 2014 - sériová verze

Také první mnichovský elektromobil do značné míry vychází z konceptu, který jej předznamenával. Na rozdíl od něj ale nabízí dva páry bočních dveří kvůli jednoduššímu přístupu na zadní sedadla. Ty se dle předchozího úniku nákresů z patentového úřadu otevírají proti směru jízdy, přičemž po jejich rozevření BMW i3 odhalí svou kabinu do nejmenšího detailu. Všimnout si tak ihned můžete na mnichovskou značku vysoko položených sedadel (vpředu je to 670 mm).

Nízko položena je ovšem hmotnost, která při 1 195 kilogramech podkopává autoritu dosud nejlehčího modelu 114i o 90 kg. Důvodem je rozsáhlé použití karbonového vlákna, které sice pochází od americké společnosti SGL Carbon, ale jehož předení a potírání pryskyřicí již zajišťuje továrna BMW v německém Landshutu. Hmotnostně de facto eliminována tak mohla být přítomnost baterií, které samy o sobě váží podstatných 230 kg.

Veškerá váha vozu je přitom rozložena v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Ty ve standardu užívají 19palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 155/70, připlatit si ovšem můžete také za dvacítky s gumami o rozměru 155/60 vpředu a 175/50 vzadu. Více doplňkové výbavy zřejmě BMW představí až během výstavního debutu ve Frankfurtu, kde bychom se mohli dozvědět i jeho české ceny.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 42 - BMW i3 oficialni sada 027Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 43 - BMW i3 oficialni sada 028Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 44 - BMW i3 oficialni sada 078

Přečtěte si více: Podrobné představení mnichovské „tramvaje“.

BMW i8 2014 - sériová verze

Mohlo by se zdát, že mnichovský plug-in hybrid známe jako své boty. Přeci jen, celou řadu technických informací zveřejnila automobilka již dávno před zahájením frankfurtského autosalonu. Teprve se slavnostním sejmutím plachty však dochází k upřesnění všech parametrů, stejně jako se na světlo světa dostala také rozsáhlejší fotogalerie. Na té se BMW i8 představuje také v jiné než stříbrné barvě, přičemž tmavý odstín v kombinaci s modrými doplňky naznačuje, čím asi bude jezdit příští Batman. Nebo znovuvzkříšený Darth Vader.

Zajímavé přitom je, že i exteriér má pro nás pár překvapivých detailů, a to zejména v oblasti světel, kdy zadní jsou vykrojená do tvaru karoserie a napomáhají tak obtékání vzduchu. Přední standardní LEDky pak zákazník může vyměnit za příplatkové laserové světlomety, které mají podle BMW o 70 procent silnější paprsek a vyzařují „čistě bílé, extrémně jasné světlo, které je příjemné na oči“.

Materiálem, který BMW zvolilo pro karoserii, jsou samozřejmě uhlíkové kompozity. Ty nechybí ani na vzhůru výklopných dveřích, mnohem zajímavější je však prosklení. Všechna okna jsou totiž vyrobena z chemicky tvrzeného minerálu, který je užíván na displeje mobilních telefonů. I ten je navíc lehčí než standardní sklo, díky čemuž tu máme hmotnost 1 490 kg a těžiště nižší než 480 mm. Málo to z obecného hlediska na tak velké auto není, na podobný hybrid ale ano.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 45 - BMW i8 prvni oficialni sada 07Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 46 - BMW i8 prvni oficialni sada 08Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 47 - BMW i8 prvni oficialni sada 09

Přečtěte si více: Maximálně detailní představení hybridního sporťáku BMW.

BMW M4 Coupe 2014 - koncept

O chystaném produkčním BMW M4 nemáme příliš technických informací, jedna spekulace však opravdu stojí za to. Nástupce předchozí generace M3 E92 by totiž vůbec poprvé ve své historii mohl dorazit jen s dvouspojkovým automatem z modelu M5 nebo M6. BMW sice ručně řazenou převodovku v minulosti slíbilo jako naprostou jistotu, tu ale mít nemůžeme. Ostatně podobnou budoucnost kdysi Porsche slibovalo pro novou 911 GT3 a výsledek známe všichni.

Zajímavé přitom bude, že zatímco název M3 zůstane vyhrazen jen novému sedanu, jméno M4 bude užívat jak kupé, tak kabriolet a dokonce i čtyřdveřové Gran Coupe. Novinka tak bude kopírovat větší M6, která ji ovlivnila také vizuálně. Ve srovnání s tímto modelem ale bude M4 působit jako atlet - hmotnost se totiž má držet někde okolo 1 500 kg. Jistotou je pak pohon zadních kol, i když o čtyřkolce BMW jeden čas uvažovalo. Nakonec ale byl tento systém M-divizí zamítnut.

O motorovém prostoru se nadále jen spekuluje, dočkat bychom se ale měli nějakých 440 až 450 koní. To nám ovšem BMW potvrdí až v lednu v Detroitu. Krátce poté by jak M3, tak i M4 měly jít do prodeje, přičemž po stránce cenové by kupé mělo stát stejně jako stávající M3 Coupe. Tedy nějakých 1,8 milionu korun.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 48 - BMW M4 Coupe Concept zive 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 49 - BMW M4 Coupe Concept zive 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 50 - BMW M4 Coupe Concept zive 03

Přečtěte si více: Kompletní představení konceptu nové M3 Coupe, Podívejte se i na další barevné verze konceptu BMW M4.

BMW X5 2014 - nová generace

Nové rozměry mnichovského giganta činí 4 886 mm od nárazníku k nárazníku, 1 938 mm ze strany na stranu a 1 762 mm od země až po střechu. Rozvor 2 933 mm je identický s druhou generací X5, ve srovnání s ní však byl na obou nápravách o 4 mm zkrácen rozchod kol. Vpředu je tak rozpětí 1 640 mm, vzadu pak 1 646 mm. Takový zavazadlový prostor však ve srovnání s tím byl zvětšen o 30 litrů na standardní kapacitu 650 l, kterou lze ještě navýšit sklopením sedadel na 1 870 litrů.

Kupující mají přitom hned dvě možnosti konfigurace interiéru. Tou první je posez pro pět pasažérů, se kterým přichází napevno uchycená zadní lavice dělená v poměru 40/20/40. Zvolit však můžete také kabinu pro sedm lidí, kdy prostřední řada sedadel je dělena v poměru 70/30 a posouvá se dopředu a dozadu. Lze tak buď navýšit místo pro nohy cestujících ve třetí řadě nebo maximalizovat prostor v zavazadelníku.

Po stránce motorické pak Evropa bude moci zpočátku volit jen mezi třemi pohonnými jednotkami, mezi nimiž v úvodu zmíněný čtyřválcový diesel bude chybět. Tento dvoulitrový agregát s výkonem 215 koní by totiž měl dorazit až v prosinci, přičemž kromě zadní nápravy jej budete moci spřáhnout i s pohonem všech kol. Ve stejné době pak přijedou i modely xDrive40d a xDrive35i. Druhý jmenovaný motor o výkonu 306 koní ovšem bude možné již od podzimu pořídit na americkém trhu, kde bude vysílat výkon jen na zadní nebo na všechna čtyři kola.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 51 - BMW X5 F15 2014 oficialni 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 52 - BMW X5 F15 2014 oficialni 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 53 - BMW X5 F15 2014 oficialni 10

Přečtěte si více: Vše o nové generaci bavorské iks-pětky.

BMW X5 eDrive - koncept

Informací o koncepčním BMW X5 eDrive rovněž není mnoho, jedna však stojí za všechny. Podle automobilky by totiž průměrná spotřeba měla činit pouhých 3,8 l/100 km. Postarat se o ni má hybridní ústrojí tvořené čtyřválcovým motorem TwinPower Turbo, elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontovými bateriemi. Tím de facto oficiální popis hnacího ústrojí končí, teprve při debutu na autosalonu ve Frankfurtu zřejmě BMW oznámí, jaké palivo daný motor spaluje. Předpokládáme ale, že půjde spíše o benzin, už kvůli očekávání, že cílovou destinací případného sériového modelu budou hlavně mimoevropské státy, kde nafta není zdaleka tak populární.

Stejně tak nevíme, jakou kapacitu mají ony baterie. Slibují dojezd nějakých 30 kilometrů při nejvyšší rychlosti 120 km/h (to neznamená 30 km ujetých rychlostí 120 km/h, ale jen fakt, že elektromotor vyšší rychlost nevyvine), což by naznačovalo maximálně 10, ale spíše ještě o dost méně kWh uložených v akumulátorech pod podlahou zavazadlového prostoru.

Po stránce jízdní dynamiky je BMW ještě tajemnější, víme tak pouze o akceleraci z klidu na stovku, která má proběhnout pod 7 sekund. Tohoto času by přitom hybridní X5 měla dosáhnout v hybridním režimu, mimo něj ovšem bude verze eDrive schopná jezdit pouze na elektřinu nebo v režimu Safe Battery, kdy by měla být v zápřahu jen spalovací jednotka.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 54 - BMW X5 eDrive concept 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 55 - BMW X5 eDrive concept 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 56 - BMW X5 eDrive concept 04

Přečtěte si více: Podrobnější informace nejen o nereálné spotřebě BMW X5 eDrive.

BMW X5 Security Plus 2014

Dle BMW je X5 Security Plus jediným vozem ve své třídě, který nabízí neprůstřelnost stupně VR6. To neznamená odolnosti proti srážce se starším Golfem, ale ochranu před „ozbrojenými útoky, únosy a organizovaným zločinem,” jak říká tisková zpráva. Tento vůz tak cílí především na „osoby jak veřejného života, tak soukromníky, kteří jsou vystaveny zvýšenému riziku a mají zvýšené požadavky na bezpečnost” z Ruska, Afriky a Jižní Ameriky.

BMW X5 Security Plus samozřejmě vypadá jako běžná X5, což je přesně to, co zájemci o pancéřované auto chtějí - splynout s davem... aspoň do takové míry, do jaké to velké SUV umožňuje. Odlišnosti jsou až pod kabátem. Obrnění v X5 Security Plus stojí na speciální ocelové buňce prostoru pro posádku, který kromě pistolí odolá i palbě z AK-47, nejrozšířenější útočné pušky na světě, a střepinám z granátů. V místech napojení na panely karoserie nebo v pantech dveří jsou speciální spoje, které zaručují neprůstřelnost.

Na instalaci těchto prvků inženýři mysleli už při vývoji X5 F15, takže aktivní i pasivní bezpečnost zůstává na stejné úrovni. Zákazníci si také můžou nechat dovybavit svou neprůstřelnou X5 podle svého gusta, včetně například přídavných diodových majáčků v přední masce nebo na střeše spolu se sirénou.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 57 - bmw concept x5 security plus 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 58 - bmw concept x5 security plus 02

Přečtěte si více: Podrobnější představení tanku od BMW, které střelbu z AK-47 považuje za drbání.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition

Nástupce Veyronu je už ve vývoji a Bugatti zbývá prodat posledních 60 Veyronů Grand Sport. Zásobuje nás tedy speciálními edicemi, které se však nezřídka omezují jen na zvláštní název a různé barevné kombinace exteriéru a interiéru. Série Bugatti Veyron Vitesse Legends připomíná lidi, kteří měli klíčový vliv na francouzskou značku Bugatti v minulosti. Ta aktuální připomíná neslavný osud Jeana Bugattiho. Po předchozím poodhalení přinášíme více detailů, avšak skutečně nečekejte mnoho.

První speciální model se odhalil v Pebble Beach, druhý tedy přichází na scénu teď, na frankfurtském autosalonu. Je věnován Jeanu Bugattimu, synovi zakladatele značky Bugatti a designérovi legendární Type 57SC Atlantic.

Podle výrobce je Veyron Jean Bugatti vytvořen tak, aby „následoval koncept Type 57SC Atlantic La Voiture Noire (Černý Vůz) co nejvěrněji”. Karoserie je tak celá vytvořená z černého karbonu, pokrytého čirým lakem. Podkova v přední masce a logo EB vzadu jsou vyrobeny z platiny a do víčka nádrže a na další místa jsou laserově vepsány podpisy Jeana Bugattiho. Pod touto slupkou najdeme stejný osmilitrový motor W16, jako ve „standardním” Vitesse - svých 1 200 koní a 1 500 Nm posílá na všechna čtyři kola a na stovku se dostane za 2,6 vteřiny.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 59 - bugatti veyron vitesse legend jean bugatti 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 60 - bugatti veyron vitesse legend jean bugatti 06Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 61 - bugatti veyron vitesse legend jean bugatti 12

Přečtěte si více: Vše známé o nejnovějším speciálním Veyronu.

Caterham Seven 165

Výkon nikdy nebyl tím parametrem, který by jasně definoval jízdní dynamiku Caterhamu. Nástupce Lotusu Seven dbal vždy hlavně na nízkou hmotnost, se kterou přicházelo působivé zrychlení, i když jste v motorovém prostoru měli méně koní než třeba v takové Škodě Octavia. S příchodem nového základního modelu, který pod svou kapotou nabídne přeplňovaný tříválec od Suzuki, to ovšem Caterham s muší silou trochu přehnal. Novinka má totiž produkovat jen 81 koní.

S tímto výkonem a točivým momentem 107 Nm bude spřažen pětistupňový manuál, jenž pochází rovněž od japonského výrobce. Veškerá síla přitom zamíří na zadní kola, o čase potřebném ke zrychlení na stovku a nejvyšší rychlosti se ovšem Britové zřejmě rozpovídají až ve Frankfurtu. Stejně tak je neznáma i spotřeba, ačkoliv podle Caterhamu půjde o nejnižší hodnotu ve firemní historii.

Zajímavé pak bude nacenění vozu. Caterham totiž udává, že nový základní model by měl stát méně než 17 tisíc liber (cca 510 tisíc korun). To je sice méně, než na kolik vyjde kterýkoliv jiný model ze stávajícího portfolia, ještě nedávno jste však mohli sáhnout po verzi Classic s 1,6litrovým motorem o výkonu 122 koní, který jako stavebnice přišel na pouhých 14 300 GBP (429 000 Kč). Tenhle downsizing se Britům příliš nevyvedl...

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 62 - Caterham 7 Suzuki motorAutosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 63 - Caterham 7 Suzuki motor 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 64 - Caterham 7 Suzuki motor 02

Přečtěte si více: Nový základní model Caterhamu dostane kupodivu dva názvy.

Citroën DS Faubourg Addict

Citröen rozšiřuje svob modelovou řadu DS o edici Faubourg Addict a její představení je naplánováno kam jinam než na frankfurtský autosalon, který začne jž za pár dnů. Inspirace pro fialovou barvu a pro další prvky pochází z loňského konceptu Numéro 9, který měl být předzvěstí vrcholového DS9. Výrobce u této edice slibuje „pařížský přepych”.

Klíčovými změnami je na první pohled viditelný černofialový lak Whisper, kola s „diamantovým” efektem, motiv písmen DS na střeše a gravírovaná zrcátka, která mají připomínat ručně vyráběné šperky. Pokud se podíváte podrobněji, najdete i nezbytné plakety, označující speciální edici, a středy kol v barvě Whisper.

Všechny současné modely řady DS dostanou do ceníku položku Faubourg Addict a všechny budou víceméně stejné. Pouze střecha u DS3 Cabrio není pevná a částečně průhledná, jako je tomu u DS3, DS4 a DS5, nýbrž plátěná a pochopitelně stahovací. U DS5 je také motiv DS nejen na střeše, ale i na stropě a některých částech interiéru.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 65 - citroen ds faubourg addict 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 66 - citroen ds faubourg addict 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 67 - citroen ds faubourg addict 14

Přečtěte si více: Podívejte se, co podle Citroënu znamená pařížský přepych na kolech.

Citroën Grand C4 Picasso 2013 - nová generace

Druhá generace Citroënu C4 Picasso se představila světu už dříve, ale jen jako pětimístné provedení. Bylo tedy jen otázkou času, kdy Francouzi přijdou také s prodlouženou verzí pro sedm cestujících. Během léta jsme se dočkali oficiálního představení i v případě provedení Grand C4 Picasso, přinejmenším svým zevnějškem nás ale kvůli podobnosti s pětimístnou verzi i předchozích přistiženích překvapí jen stěží.

Do interiéru jsme se však dosud podívat nemohli, mnoho změn v něm ale oproti pětimístnému Picassu nenajdeme. Tedy až na ona dvě místa navíc. Na sedačkách se opakuje asymetrický motiv, který má navodit pocit širokého gauče, a rovněž asymetrická palubní deska obsahuje dvě obrazovky. Jedna slouží jako displej a druhá jako ovladač většiny systémů ve voze.

Citroën u tohoto vozu vyzdvihuje mimořádně velkou prosklenou plochu kabiny - celých 5,7 m2, tedy o 0,4 m2 více, než u standardního Picassa. Z rozměrů zmiňme i délku - s 4,59 metru je o 16 cm delší, než pětimístný model. I rozvor narostl o 5,5 cm na 2,84 metru, což je nejvíce v kategorii. To činí Grand C4 Picasso nejprostornějším v oblasti druhé a třetí řady sedadel. Přístup na poslední řadu sedadel je lepší díky novým dveřím a když vám bude stačit pět sedadel, třetí řadu jednoduše vytáhnete. V takovém případě pojme zavazadelník nového Citroënu až 700 litrů nákladu v závislosti na poloze druhé řady sedadel.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 68 - Citroen Grand C4 Picasso 2013 oficialni vse 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 69 - Citroen Grand C4 Picasso 2013 oficialni vse 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 70 - Citroen Grand C4 Picasso 2013 oficialni vse 28

Přečtěte si více: Veškeré známé informace o sériovém „velkém malíři”.

Citroën Cactus - koncept

Už pěkných pár dnů není tajemstvím, že Citroën přiveze na letošní frankfurtský autosalon koncept svého malého SUV ve stylu sesterského Peugeotu 2008. To ale nakonec nebude až taková pravda, neboť pod názvem Cactus se v hesenské metropoli objeví spíše vize futuristického pohledu na svět, který se následně promítne do všech možných modelů francouzské značky.

V prvé řadě to bude design. Vůz 4,21 metru dlouhý, 1,75 metru široký a pouze 1,53 metru vysoký chce být s dlouhým, blíže neupřesněným rozvorem náprav předobrazem toho, co bude typické pro příští Citroëny. Z obecného hlediska je to malá výška i u jinak „nenízkých” automobilových koncepcí, jasná převaha plechu nad sklem a také minimalizace převisů karoserie. V detailech nám pak chtějí Francouzi naznačit budoucí řešení zejména předních partií a zvláštní pozornost věnují již dříve avizovanému prvku nesoucímu název Airbump.

Nejde o displej ani nárazník, ale gumové vzduchové kapsle mající spojovat styl a funkci. To první posuďte sami, podle nás to nic až tak stylového není, v případě funkce má být jejich přínosem odolnost proti nárazu a poškrábání. Pokud tedy se svým imaginárním sériovým Cactusem vyrazíte do města, nejenže nikoho nepopícháte, ale dokonce i vaše pouštní rostlina odolá i menším inzultacím z okolí. Jen proti jinému kaktusu asi ony vzduchové kapsle odolné nebudou...

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 71 - Citroen Cactus 2013 Concept oficialni unik 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 72 - Citroen Cactus 2013 Concept oficialni unik 08Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 73 - Citroen Cactus 2013 Concept oficialni unik 09

Přečtěte si více: Známe také řadu detailů o interiéru pichlavého Citroënu.

Dacia Duster 2014 - facelift

Po víkendovém odhalení fotek faceliftované Dacie Duster by se pomalu mohlo zdát, že rumunská značka nebude mít oficiálně co představovat. Přesto je tisková zpráva plná zajímavostí, které jsme dosud neměli k dispozici.

Zřejmě nejzásadnější je potvrzení doplnění nabídky o nový čtyřválcový motor 1,2 TCe, jehož 125 koní přenáší šestistupňový manuál. Spotřeba s touto převodovkou pak má činit 6 l/100 km, jízdní dynamiku ovšem Dacia bohužel nezveřejnila. Stejně tak nevíme, zda daná hodnota platí pro verzi s pohonem předních kol nebo pro čtyřkolku. Či zda vůbec s prvním nebo druhým systémem bude motor k mání, i když se dají očekávat obě možnosti.

Jistotu ovšem máme u zbytku nabídky. Benzinový čtyřválec 1,6 o výkonu 105 koní i turbodiesel 1,5 dCi (naladěný na 90, 108 nebo 111 koní) tak můžete nadále dle výbavy pojit jen s jednou či oběma hnanými nápravami. Na některých trzích, včetně toho českého, pak bude opět k mání verze spalující LPG (ovšem pouze v kombinaci s pohonem předních kol), zatímco značná část západní Evropy bude moci volit také dvoulitrový čtyřválec naladěný na 141 koní a spalující kromě benzinu také etanol.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 74 - Dacia Duster 2014 nove foto 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 75 - Dacia Duster 2014 nove foto 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 76 - Dacia Duster 2014 nove foto 11

Přečtěte si více: Podrobné představení inovací klíčového modelu Dacie.

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše