Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

12.9.2013 | Autoforum.cz | 8 příspěvků

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

/

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.

Škoda Fabia RS končí

Frank Welsch, šéf vývoje Škodovky, ve Frankfurtu uvedl, že s příští generací Fabie skončí verze RS. „Popravdě řečeno, lidem se RS líbí, ale nekupují ho. Jeho cena je totiž oproti standardní Fabii příliš vysoká,” komentuje situaci Welsch. „Vzhledové balíčky, jako např. Monte Carlo, nebo větší kola však na odbyt jdou. Soustřeďujeme se na prodávání aut, ne jen jejich ukazování, takže se budeme ubírat tímto směrem,” dodal.

Vysoká cena Fabie RS je faktem, má ale své důvody, které nelze svést jen na technické nezbytnosti sportovní verze. Při současné základní ceně RS, která činí bezmála 505 tisíc korun, je povinný dvouspojkový automat DSG obrovským luxusem. Sedmistupňové ústrojí stojí na příplatcích v jiných modelech 50 nebo i více tisíc Kč, to dělá z ceny vozu okolo 10 procent. A jak byste se tvářili na cenu Fabie RS, kdyby stála 450 tisíc? To by nabídku posouvalo do citelně jiných sfér.

Nejde navíc jen o cenu, ve třídě sportovních mini není automat zrovna žádaným zbožím. Tento má svou vlastní hlavu, nedopřeje vám plnou kontrolu nad vozem, což jsou věci, které dokonale odradí většinu zapálených řidičů. Petrolheadi všeho druhu do showroomu Škody vůbec kdy zabloudí, když jinde za menší peníze dostanou kapesní raketu s manuální převodovkou a třemi pedály.

Přečtěte si více: Všechny detaily ke smutnému konci Fabie RS a jeho důvodům.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 269 -   Skoda Faia II RS 2011 Test 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 270 -   Skoda Faia II RS 2011 Test 19Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 271 - Fabia_RS_29

Škoda Octavia III GreenLine

Všechny Škodovky s plaketou GreenLine na zádi jsou bez výjimky poháněny dieselovým motorem, kromě Fabie a Roomsteru jde o jednotku 1,6 TDI. V Octavii je naladěna na výkon 81 kW stejně jako u sesterského Golfu Bluemotion a její kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km (+ jen 0,1 litru oproti menšímu Golfu), přepočteno na CO2 to znamená 87 g/km. Novinka je nejen nejúspornějším modelem v současné nabídce, ale také historicky. Je pozoruhodné, že předčí i dosavadního premianta, Fabii GreenLine a nakonec i dále zmiňovaný Rapid, v obou případech menší modely.

Od běžných provedení ji odlišíte podle zaslepených vstupů chladicího vzduchu, specifického designu litých kol a plaket GreenLine na masce chladiče a pátých dveřích, vše je dobře k vidění na úplné prvních fotkách v přiložené galerii. Detailní technické údaje zatím neznáme, nemůžeme tak posloužit například údaji o dynamice či mimoměstské spotřebě, počítat se ale dá s velmi podobnými parametry jako u Golfu VII, který si v mimoměstském provozu řekne o rovné 3 litry nafty na 100, na stovku přitom zrychluje za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h. Cena vozu bude zřejmě zveřejněna až v průběhu dnešního dne, i v jejím případě ale máme německá vodítka.

Spolu s příchodem nového Spacebacku je na trh uváděna také zelená varianta Rapidu. Bude k dispozici v obou karosářských variantách a pohánět ji bude opět motor 1,6 TDI naladěný na 66 kW. GreenLine verze s ním dosahuje spotřeby 3,8 l/100 km a vypouští 99 g CO2/km. Pokud byste chtěli šetřit, ale nevyhovují vám dlouhé převody rodiny „GL”, můžete si objednat Rapid s tímto motorem a paketem GreenTec, který je k dispozici od začátku výroby. Jeho součástí jsou systém start/stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem a lehce nazelenalý Rapid s ním jezdí za 3,9 l/100 km.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 272 - Skoda Octavia III GreenLine 2014 01 Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 273 - Skoda Octavia III Combi GreenLine 2014 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 274 - Skoda Rapid GreenLine 2014 01

Přečtěte si více: Představení nejúspornější škodovky vůbec po boku rovněž nového Rapidu GreenLine a Rapidu Spaceback GreenLine.

Škoda Octavia III RS

Nová Octavia RS je z našeho pohledu skoro starý známý, formálně si ale svou výstavní premiéru odkroutí právě na IAA ve Frankfurtu. Proto tento model zařazujeme i do našeho přehledu, odbudeme jej ale stručněji než jiné, poněkud „skutečnější” frankfurtské premiéry.

Pokud si chce o novém eReSu přečíst více, projděte si náš mimořádně podrobný test, který vám vůz představí i na videích v horské akci nebo na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímat by vás mohla též překvapivá dynamika vozu v přímce a pokud máte zájem o faktičtější informace, projděte si naše původní představení vozu do posledního šroubku.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 275 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback PerexAutosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 276 - Test Skoda Octavia III RS Combi 2013 TSI 21Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 277 - Test Skoda Octavia III RS Combi 2013 TSI 42
Nové eReSo jsme protáhli třeba i po Nordschleife a Transfaragasanu, náš test vám o něm řekne opravdu vše důležité

Škoda Rapid Spaceback

Před pár dny odstartovala výroba Škody Rapid Spaceback, představení ve Frankfurtu tak můžeme brát jen jako formální. Přesto si je nová karosářská verze zaslouží, přeci jen v rámci stávající nabídky originálnější model nenajdete. Za vším přitom můžeme hledat neobvyklé řešení zádě. Ta sice na rozdíl od liftbacku pobere méně nákladu - při sedadlech na svém místě (415 litrů versus 550 l), i po jejich sklopení (1 380 litrů versus 1 490 l) - o převozu pytlů cementu však Spaceback rozhodně není.

Menší zavazadelník je přitom opodstatněn zkrácením zadního převisu o nějakých 18 centimetrů (délka vozu tím spadla na 4,3 metru), v rámci rozvoru ovšem i druhá karosářská verze Škody Rapid nabízí 2 602 mm. Nezměněn tak zůstal 64milimetrový prostor před koleny zadních cestujících, vlivem jinak tvarované střechy ovšem došlo k navýšení místa nad samotným sedadlem. A to z 900 milimetrů na 980 mm. Kříženec hatchbacku a kombi tak nakonec má blíže k tomu prvnímu nežli naopak.

Vyjma jiných dimenzí nabízí Rapid Spaceback i pro škodovku neobvyklou možnost individualizace. Kromě standardní zádě je totiž k dispozici i její stylovější provedení, které počítá s tónovaným oknem delším o 10 cm. V kombinaci s panoramatickou střechou je tak možné vytvořit dojem celistvé skleněné plochy, která začíná u horní hrany čelního okna a pokračuje až na záď k vykrojení pro registrační značku. Dojem přitom umocňuje černý střešní spoiler.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 278 - Skoda Rapid Spaceback 2014 nove Frankfurt 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 279 - Skoda Rapid Spaceback 2014 nove Frankfurt 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 280 - Skoda Rapid Spaceback 2014 nove Frankfurt 03

Přečtěte si více: Maximálně podrobné představení Rapidu Spaceback, vůz se také ukázal na kompletní sadě oficiálních fotek a prezentačním videu. Nejnověji pro vás máme úplný český ceník tohoto modelu a jeho online konfigurátor.

Škoda Yeti 2014 - facelift

O faceliftu prvního mladoboleslavského SUV jsme se už párkrát zmiňovali, ani jednou jsme vám ale nemohli představit vůz na pořádné sadě fotek, přidat kompletní data o spotřebě, jízdní dynamice i samotných motorech, nebo pořádně projít jeho výbavu. Minimálně jeden návrat ke Škodě Yeti byl tak předem jasný a v předvečer začátku frankfurtského autosalonu snad i očekávaný.

Začít můžeme designem, který nám napodruhé mnoho času nezabere, přece jen jsme si jej mohli důkladně prohlédnout už z dosud prezentovaných fotek. Navíc v Mladé Boleslavi již v prvním oficiálním komuniké prezentovali, že Yeti dorazí ve dvou verzích. Jako „městské SUV“ s přídomkem Urban, které dostalo veškeré panely karoserie lakované jedním odstínem, a pak jako Yeti Outdoor. Ten se i nadále pyšní populárními plastovými lemy a ochrannými prvky zasazenými do čelního a zadního nárazníku.

Oba modely navíc zdobí nové logo mladoboleslavské značky, které již není součástí čelní masky, ale zdobí kapotu. Poprvé v historii Škody Yeti jsou pak k dispozici bi-xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení, diody ovšem najdeme také na nově stylizovaných zadních světlech. Změn dále doznaly střešní ližiny, kdy pro městské provedení jsou k mání černé nebo stříbrné, zatímco Outdoor je dekorován celočernými či stříbrnými s matnými patkami.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 281 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 282 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 283 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 03

Přečtěte si více: Detailní představení faceliftovaného Yeti i s kompletními technickými údaji a fotkami všech provedení včetně Laurin a Klement.

Toyota Yaris Hybrid R - koncept

S prvními informacemi o hybridním konceptu jsme tak trochu začali doufat, že by se mohlo jednat o novou generaci modelu Supra. Na základě dalších fotek je ale jasné, že nic tak exotického do Frankfurtu nedorazí. Místo toho máme na autosalonu očekávat řádně nabušený Yaris. Ten sice do výroby nedorazí, jeho pohonné ústrojí by se ovšem pod kapotou chystané Supry klidně objevit mohlo. Nabízet totiž má 420 koní.

Oč tedy půjde? Ve zkratce o civilní provedení agregátu, který Toyota použila u závodního speciálu TS030 určeného pro Le Mans. Namísto 3,4litrového benzinového osmiválce ovšem Yaris zaměstná 1,6litrový motor GRE (Global Race Engine), který bude výkonem zásobovat kola přední, zatímco zadní nápravu si vezmou na starosti dva elektromotory (třetí pak Toyota napasovala mezi spalovací jednotku a převodovku). Super-kondenzátor pro ně přitom bude schraňovat energii, která by jinak unikala při brzdění.

Jízdní dynamika momentálně známa není, stejně jako si nejsme jisti průměrnou spotřebou. Jisté ovšem je, že do výroby se tato hybridní pohonná jednotka dostane určitě. Přičemž v produkčním modelu by navíc měla umožnit přepínání jízdního režimu mezi okruhovým a silničním využitím. První jmenovaný přitom do hry zapojí všech 120 koní produkovaných elektromotory, a to na dobu 5 sekund. Ten druhý bude možné využívat dvakrát tak déle, výkon však poklesne na třetinu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 284 - Toyota Yaris Hybrid-R 05Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 285 - Toyota Yaris Hybrid-R 06Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 286 - Toyota Yaris Hybrid-R 07

Přečtěte si více: Nové technické informace o Hybridu R, spekuluje se také o tom, že hybridní ústrojí konceptu by mohla převzít i Toyota GT 86.

Volkswagen Amarok Dark Label

Německý pick-up se začíná čím dál tím více profilovat jako takový automobilový doktor Jekyll a pan Hyde, neboť jeho kariéru od začátku prodeje lemují buď pracovně, nebo naopak luxusně zaměřené verze. Naposledy jsme tak mohli informovat o verzi XXL, která se vyznačuje hlavně dlouhou ložnou plochou, zatímco krátce předtím u Volkswagenu přišli s modelem R-Style, jež pro změnu vyznává heslo „čím více karbonu, tím lépe“.

Nový model Dark Label samozřejmě spadá do kategorie luxusu a stylu. Postaven je na základech výbavy Trendline, k níž přihazuje černé doplňky na karoserii i pod ní. Zvenčí si tak můžeme všimnout hlavně 18palcových litých kol Durban, kterým společnost dělají zatmavená boční okna, kliky dveří, kryty zpětných zrcátek, boční nášlapy, zadní trubkový rám nebo pozadí zadních světel.

Uvnitř se pak pan Hyde pyšní předními sedadly s vyhříváním a potahem z Alcantary, s nimiž dostanete také navigační systém, multifunkční volant nebo velurové koberečky. Korba pick-upu navíc byla ošetřena materiálem zvaným Durabed, který by měl ochránit lak před poškrábáním. I s luxusnější výbavou tak Amarok neztrácí nic ze svého praktického využití.

Co se týče samotného laku, pak volit můžete ze všech stávajících barev. K dispozici je ovšem verze Dark Label pouze v provedení Double Cab. V rámci motorů je pak jedinou možností dvoulitrový turbodiesel, který 140 nebo 180 koní přenáší buď jen na zadní kola, nebo na obě nápravy. Ceny pak startují na sumě 36 271 Eur (cca 944 tisíc korun) za zadokolku.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 287 - Volkswagen Amarok Dark Label 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 288 - Volkswagen Amarok Dark Label 03

Volkswagen Caddy Bluemotion - nová verze

Volkswagen Caddy asi není zrovna tím modelem, po kterém by skočili nadšení řidiči. Pro vyznavače praktického stylu života však jde o zajímavou nabídku, která se na autosalonu ve Frankfurtu stane ještě interesantnější. V hesenské metropoli bude totiž debutovat verze BlueMotion, která má průměrnou spotřebu snížit na 4,5 litru na 100 km u užitkového provedení a na 4,6 l/100 km u verze určené k převozu více pasažérů.

Základem obou modelů se stane 1,6litrový turbodiesel o výkonu 102 koní a točivém momentu 250 Nm. Ten bude doplněn prvky, jež balíček BlueMotion obvykle charakterizují. Tedy systémem start/stop, velmi dílčí rekuperací brzdné energie přes alternátor, světlou výškou sníženou o 27 mm, efektivnější řídicí jednotkou a pneumatikami s nižším valivým odporem. Zároveň také ve výbavě nabídne méně příplatků, aby zbytečně nenarůstala hmotnost.

Pozměněná světlá výška přitom bude společně s logem na zádi prakticky jediným ukazatelem, jak verzi BlueMotion rozpoznat od standardního modelu. V prodeji se pak obě provedení mají objevit krátce po skončení autosalonu, kdy jejich cena bude v Německu startovat na částce 17 720 Eur (cca 461 000 Kč). Za to kromě výše zmíněného dostanete ještě 60litrovou palivovou nádrž, s níž by Caddy BlueMotion měl pokořit dojezd až 1 300 km na jedno natankování.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 289 - VW Caddy BlueMotion 2014 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 290 - VW Caddy BlueMotion 2014 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 291 - VW Caddy BlueMotion 2014 03

Volkswagen e-Golf a e-up!

Zatímco „eRko“ přiláká ke stánku značky fanoušky rychlého svezení, e-Golf bude srdcovou záležitostí pro... Pro koho vlastně? V jeho snažení jej na každý pád podpoří druhý elektromobil z Wolfsburgu, Volkswagen e-up!, přičemž oba vozy hodlají již ve standardu okouzlit nejen čtyřdveřovou karoserií, ale i bohatou výbavou, která zahrnuje třeba automatickou klimatizaci, navigaci, vyhřívání čelního okna nebo denní svícení pomocí diod. Elektrický Golf pak navíc dorazí i s LEDkami namísto hlavních světel, což je u Volkswagenu vůbec poprvé.

Spíše než na výbavu ale značka hodlá lákat spíše na nízké provozní náklady. Začít přitom můžeme dražším modelem, kterým je e-Golf. Ten je vybaven elektromotorem o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm, s nimiž má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 10,4 sekundy a nejvyšší rychlost 140 km. Dojezd pak má činit 190 km, zatímco „spotřeba“ byla vypočítána na 3,30 Eur (cca 86 Kč) na 100 km.

Volkswagen e-up! pro změnu dostal do vínku 82 koní a 210 Nm, díky čemuž na stovku zrychlí za 12,4 sekundy, v případě nejvyšší rychlosti ale může počítat jen se 130 kilometry v hodině. Dojezd pak Němci s ohledem na kapacitu baterií 18,7 kWh (e-Golf dostal 24,2 kWh) vypočítali na 160 km, přičemž v tomto případě by vás sto kilometrů mělo vyjít na 3,02 EUR (79 Kč). Brány jsou v obou případech německé ceny elektrické energie (0,258 Eur/7,2 Kč za jednu kilowatthodinu).

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 292 - VW e-Golf a e-up! 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 293 - volkswagen e-up nove detaily 10Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 294 - volkswagen e-up nove detaily 13

Přečtěte si více: Vše o obou elektromobilech, v České republice by měly jezdit ještě laciněji, nově jsou vám k dispozici také čerstvé fotky a další detaily k e-upu a totéž k sériovému e-Golfu.

VW e-load up!

Hlavními změnami oproti standardnímu e-upu je absence zadních sedaček, sklopná sedačka spolujezdce a zaslepená zadní okna. Mírně odlišné je také vnější oplastování, jiná jsou kola a nepřehlédnutelná je žlutá barva. Dále přibyly odrazky po stranách nárazníků, pravděpodobně připravené pro boční poziční světla dle americké legislativy.

Pod skořápkou však všechno zůstává při starém - elektromotor o výkonu 82 koní a 210 Nm má být schopen e-load up! dovézt až 160 km daleko. Stálý výkon je 54 koní, tedy tolik, kolik má e-up! v nejúspornějším módu Eco+. Místo zadních sedaček nyní je celý metr krychlový pro náklad a můžete ho naplnit 306 kilogramy nákladu. Provozní váha vozu s normovaným eurořidičem vzrostla o 30 kg na 1164 kg.

Volkswagen prezentuje e-load up! jako alternativu ke klasickým dodávkám tím, že „kvůli dosažení co největší efektivity musí prvních deset zásilek počkat na dalších sto, než může dodávka vyjet”. Toto čekání pochopitelně není u e-load upu problém, protože se tam vejde jen těch deset zásilek. Pizzerii by tento objem stačil, ale řidiči rozvozu pizzy nejezdní ani zdaleka tak hlemýždím tempem, aby stačila kapacita baterie. Nehledě na to, že málokterá pizzerie si může dovolit auto pro rozvoz za 680 tisíc korun.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 295 - volkswagen e-load up koncept 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 296 - volkswagen e-load up koncept 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 297 - volkswagen e-load up koncept 03

Přečtěte si více: Představení konceptu rádoby nákladního e-upu.

Volkswagen Golf VII R

Nejrychlejší Golf v nabídce dorazí na autosalon ve Frankfurtu s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. Tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavější ovšem je, že Golf R překonává dárcovské Audi S3. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy.

V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky. Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 298 - VW Golf R 2014 prvni foto 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 299 - VW Golf R 2014 prvni foto 02

Přečtěte si více: Podrobné představení nejrychlejšího Golfu všech dob máme pro vás i živé fotky z oficiální předpremiéry.

Volkswagen Golf Sportsvan - rádoby koncept

Pomineme-li přetvářku VW a jeho hru na koncept, díváme se na auto, které je oproti standardnímu Golfu VII o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 80 mm širší. To jsou celkem podstatné změny a pokud si k tomu přičteme rozvor náprav (pochopitelně využívající platformu MQB) delší o 48 mm, máme před sebou už slušného bumbrlíčka. Na vnějších rozměrech ale nepřibral jen tak pro nic za nic, chce nabídnout spoustu prostoru pro pětici cestujících a jejich zavazadla.

Máme-li být konkrétní, pak se jedná o zavazadlový prostor o objemu nejméně 498 mm, který mezigeneračně zamířil o 74 litrů výše a oproti aktuálnímu hatchbacku nabral ještě násobně více. To je navíc opravdu jen základní hodnota, zadní sedadla posuvná až o 180 mm jej mohou zvětšit ještě o dalších 87 litrů. Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu navíc dovolí „tahat” předměty dlouhé až 2 848 mm. A pokud ještě nemáte dost čísel, přidáme poslední - prostor pro cestující má nyní mít objem přes 1 500 litrů, pochopitelné nejvíce, kolik kdy VW v této třídě kdy nabídl.

Vzhledem k tomu, že tohle auto ve skutečnosti není koncept, jsou známá i další fakta, třeba paleta motorů. Ta bude čítat šest jednotek s výkony od 85 do 150 koní, hlavně 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ve vícero naladěních. Všechny budou plnit normu Euro 6 a v průměru budou papírově o 19 procent úspornější než srovnatelné motorizace dosavadního Golfu Plus, i díky standardně montovanému systému start and stop. Známa je dokonce i spotřeba nejúspornější verze Bluemotion sázející na stejnou techniku jako Golf VII Bluemotion, tedy motor 1,6 TDI se 110 koňmi a šestistupňovou manuální převodovku. Tahle verze si má říci v průměru o 3,7 litru nafty na 100 km, pochopitelně znovu primárně na papíře.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 300 - VW Golf Sportsvan oficialni 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 301 - VW Golf Sportsvan oficialni 04Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 302 - VW Golf Sportsvan oficialni 05

Přečtěte si více: Vše o nejneodvážnějším konceptu letošního IAA.

Volvo Drive-E - nové motory

Již několikráte jsme letos zmínili, že modelová obměna Volva začne až v příštím roce. To ale neznamená, že by švédská automobilka přijela do Frankfurtu s prázdnou. Stejně jako Opel zde hodlá představit zejména novou rodinu pohonných jednotek označovanou jako VEA (Volvo Engine Architecture). Jejím jádrem je dvoulitrový čtyřválec Drive-E, který bude k mání jak v benzinovém, tak i dieselovém provedení. Nahradit má přitom všech osm existujících motorů, čímž zde máme konec pětiválců, šestiválce a osmiválce.

Po stránce výkonů bychom se prý neměli ničeho obávat. Dieselové motory (samozřejmě bude jen jeden objem, ale v různém naladění) tak mají pokrýt škálu od 120 do 230 koní, zatímco u benzinových jednotek výkon začne na 140 koních a u vrcholných modelů překročí metu 300 koní. První vlaštovky bychom přitom měli očekávat již letos na podzim, a to pod kapotami modelů S60, V60, V70, S80, XC60 a XC70.

Zpočátku ovšem tyto motory budou nabízeny jen ve třech provedeních. Benzinový agregát T5 naladěný na 245 koní a turbodiesel D4 o výkonu 181 koní zamíří do všech zmíněných modelů, vrcholné varianty T6 produkující 306 koní se ale dočkají jen Volvo S60, V60 a XC60. Ve všech případech ale bude možné kromě standardního šestistupňového manuálu zvolit také nový osmistupňový automat.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 303 - Volvo Drive-E motor 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 304 - Volvo Drive-E motor 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 305 - Volvo Drive-E motor 03

Přečtěte si více: Podrobné informace o nových motorech i o zmiňovaném osmistupňovém automatu.

Volvo Coupe - koncept

Konečně tu máme Volvo, které vzbuzuje touhu. Nejen po stránce vizuální, také údaje o dostupném výkonu jsou zajímavé. Přední kola koncepčního kupé pohání dvoulitrový motor Drive-E, zadní pak elektromotor. Celkový výkon 400 koní a točivý moment 600 Nm zní docela zajímavě. Zmíněná čísla ale jen naznačují, potenciál vozu, údaje o dynamice automobilka nezveřejnila a prozatím není ani jisté, jak to bude s výrobou.

Držet se tak budeme jasně daných faktů, které jsou postaveny na nové modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture). Po stránce stylistické přitom novinka odkazuje na dnes již ikonické Volvo P1800 Coupe (ovšem bez nutnosti typických retro prvků), které proslulo hlavně ve spojení s televizním seriálem Svatý, kde za jeho volantem posedával pozdější představitel Jamese Bonda Roger Moore.

Uvnitř dvoumístný koncept (zadní sedadla asi půjde využít maximálně pro dětskou autosedačku nebo jako rozšíření zavazadlového prostoru) nabízí mix ušlechtilých materiálů, mezi nimiž nechybí kůží obšitá palubní deska, obklady z přirozeně zestárlého dřeva nebo broušeného hliníku. Vršek středové konzole zakončuje rozměrný dotykový displej.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 306 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 13Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 307 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 17Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 308 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 28

Přečtěte si více: Máme podrobné informace, další fotky i první video švédského krasavce.

Autoforum.cz

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše