Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

7.3.2013 | Autoforum.cz | 8 příspěvků

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

/

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.

Renault Captur 2013 - produkční verze

I když o příchodu Renaultu Captur víme od ledna, v Detroitu jsme jej spatřit nemohli. Debut totiž francouzská značka naplánovala právě na Ženevu. Utajena je tak i většina technických informací. Víme tedy pouze tolik, že o pohon modelu se budou starat stejné motory, jaké užívá i čtvrtá generace hatchbacku Clio. S ohledem na shodnou platformu a jen lehce nabobtnalý vzhled by tak neměla překvapit normovaná spotřeba, která pro diesel 1,5 dCi činí 4,1 l/100 km. Tedy jen o dvě desetinky více než v Cliu a nejméně ve své třídě.

Realita bude zřejmě jiná, o tom nás ale dozajista přesvědčí produkční verze, která se na trh dostane někdy v druhém čtvrtletí letošního roku za cenu okolo 375 000 Kč. To však bude pouhý základ, neboť Renault chystá pro model Captur rozsáhlou individualizaci. Sáhnout tak budete moci po kontrastně lakované střeše nebo multimediálním zařízení R-Link s dotykovým displejem.

Již ve standardu by francouzská novinka měla nabídnout bohatou výbavu, ve které nechybí bezklíčový vstup a startování, asistent rozjezdu do kopce nebo parkovací senzory. Podle automobilky navíc Captur překvapí velkým vnitřním prostorem, o což se má postarat protažení délky oproti Renaultu Clio z 3 986 mm na 4 135 mm. Rozvor ale zůstane stejný.

Přečtěte si více: Podrobnější představení robustnějšího Renaultu Clio, k dispozici je vám také první jízdní video s Capturem.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 177 - Renault Captur 2013 prvni sada 05Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 178 - Renault Captur 2013 prvni sada 10Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 179 - Renault Captur 2013 prvni sada 21

Renault Clio GT 2013

Příznivci manuálního řazení a točivého atmosférického motoru si můžou nechat u nejnovějšího Renaultu Clio RS zajít chuť. Sportovní oddělení z Dieppe vsadilo na dowsizingovou šestnáctistovku s turbodmychadlem a dvouspojkový automat. Jak se nyní zdá, žádnou náplast milovníkům starých pořádků v tomto směru nenabídne ani mezistupeň mezi standardními modely a ostrým strojem Renaultsportu.

Pomyslnou spojnicí mezi zmiňovanými světy se nově stává provedení GT, jehož představení bylo oficiálně připravováno na zítra, my si jej však dáme s lehkým předstihem. Další rychlejší než běžné Clio bude spoléhat na přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 120 koní a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů, která bude opět spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Při hmotnosti 1 165 kg (s euro-zátěží o váze 75 kg) to bude stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 199 km/h a průměrnou spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů. Čas akcelerace na stovku nám chybí, přední kola by však s trakcí problém mít neměla, auto je postaveno na sedmnáctipalcových kolech a solidně širokých gumách o rozměru 205/45 R17. Známy jsou také parametry kotoučových brzd o průměru 258 nebo 320 mm vpředu (příplatkové disky pocházejí z modelu RS) a 260 mm vzadu.

Přečtěte si více: Představení francouzského skoroRS.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 180 - Renault Clio GT 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 181 - Renault Clio GT 2013 02

Renault Kangoo 2013 - facelift

Druhá generace Renaultu Kangoo se představila v roce 2008. Ačkoliv po voze od té doby sáhlo více než 400 000 převážně firemních zákazníků a loni se francouzské automobilce povedlo získat na trhu lehkých užitkových vozů 17,4procentní podíl, neusnuli tvůrci Kangoo na vavřínech. Máme tedy pocit, že k aktuálnímu faceliftu Renault přinutil hlavně vznik Mercedesu Citan, který je též hlavně jejich dílem a na trh se dostal v poněkud modernějším provedení loni. Pokud tedy Francouzi chtěli konkurovat sami sobě, museli zapracovat i na vlastním modelu.

Ten bude opět k mání jako Kangoo Van, Compact a Maxi, přičemž elektřiny chtiví zákazníci mohou sáhnout i po verzi Kangoo Z.E. nebo Maxi Z.E. Všechny varianty budou profitovat z nové přídě s větším logem, inovovaných předních a zadních světlometů nebo zpětných zrcátek. Uvnitř byly vylepšeny materiály použité na středovou konzoli, nový je také multifunkční volant. Tou největší změnou je ale trojmístná lavice, která je vyhrazena verzím Kangoo Van a Compact. Zbytek nabídky pak zachová klasické uspořádání se dvěma sedadly vpředu a třemi vzadu.

Mimo to se Renault rozhodl také vylepšit ohlučnění kabiny a obohatit výbavu. Dopřát si tak můžete multimediální systém R-Link, který vyjma navigace Tom-Tom zahrnuje také funkci čtení e-mailů. Ve výbavě Extra navíc tento prvek dostanete jako součást standardu, u nižších úrovní však za R-Link musíte připlácet. V základu pak dále naleznete novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do kopce nebo funkci Extended Grip zlepšující trakci v „polních podmínkách”. Za další příplatek je pak k mání zpětná kamera s výstupním obrazem ve zpětném zrcátku.

Přečtěte si více: Představení faceliftovaného Kangoo.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 182 - Renault Kangoo 2013 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 183 - Renault Kangoo 2013 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 184 - Renault Kangoo 2013 05

Facelift Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 - facelift osobních verzí

Modernizace Renaultu Kangoo a prodloužené verze Grand je podle očekávání jako přes kopírák totožná s přepracovanými užitkovými dodávkami. Designéři vytvořili pomocí nové masky chladiče se zvětšeným logem stylistický oslí můstek se čtvrtou generací Clia a k tomu na vůz nasadili nové nárazníky, modifikovaná světla a do kabiny rovněž jinou palubní desku.

Osobní Kangoo bude k mání s jednou z osmi barev, včetně nového odstínu Mineral White a dvou metalických laků Cassiopeia Grey a Silver Grey. Na některých trzích se kromě toho objeví dvě další výbavy nazvané Extrem a Business, v tuto chvíli však nemůžeme říci, zdali budou v prodeji také u nás. Ale i kdyby ne, předpokládáme, že se kupříkladu nová hliníková patnáctipalcová kola, asistent rozjezdu do kopce, střešní nosiče či zvláštní barevná schémata objeví v rámci příplatkového příslušenství i u nás.

Podrobné technické parametry motorů a naměřenou dynamiku Renault nezveřejnil, můžeme však alespoň potvrdit čtyři pohonné jednotky. Zákazníci si budou moci vybrat ze tří dieselových čtyřválců dCi o objemu 1,5 litru. Nejslabší bude mít 75 koní, prostřední 90 koní a průměrnou spotřebu 4,3 litru na 100 km a nejvýkonnější pak 110 koní. Naftové agregáty doplní zážehová dvanáctistovka TCe s turbodmychadlem a 115 koňmi, ke které Renault uvedl pouze emise CO2 - 115 g na kilometr, což značí kombinovanou papírovou spotřebu okolo 4,3 litrů nafty na 100 km.

Přečtěte si více: Další informace a snímky faceliftovaných Kangoo v osobních provedeních.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 185 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 186 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 187 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 07

Renault Scénic a Grand Scénic 2013 - facelift

Renault nebývalým způsobem modernizuje Scénic a jeho prodlouženou verzi Grand Scénic. Ačkoli jsou na trhu docela krátce - teprve od roku 2009 - tohle je už jejich druhá, relativně větší modernizace. První (ve jménu downsizingu) proběhla naposledy před patnácti měsíci, ta další reaguje na nový designový jednotící směr udaný novou generací Renaultu Clio.

Z uvedeného je asi zřejmé, že se o hloubkovou rekonstrukci nejedná a nenaznačuje to ani Renault. Tisková zpráva předně zdůrazňuje novou masku chladiče s dvojicí chromovaných lamel a výrazně zvětšeným logem, kterému byla přizpůsobena také horní část nárazníku. Interiér je prakticky původní, Renault nicméně zmiňuje nový, programovatelný displej typu TFT pro multimediální rozhraní a navigaci a u vybraných modelů za příplatek dodávaný audio-systém značky Bose.

Také Scénic a Grand Scénic dostanou nové pohonné jednotky. Jsou tři, Renault si ale podrobnosti k nim zatím nechává pro sebe a nebudeme proto předjímat. Víme jen, že v portfoliu se objeví čtrnáctistovka TCe s výkonem 130 koní a papírovou spotřebou sníženou o více než litr na sto kilometrů. Další podrobnosti neznáme.

Přečtěte si více: Další informace a fotky inovovaných Scéniců.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 188 - Renault Scenic a Grand Scenic 2013 08Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 189 - Renault Scenic a Grand Scenic 2013 09Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 190 - Renault Scenic a Grand Scenic 2013 12

Renault Scénic XMOD

Crossovery si zasloužily své mírně schizofrenní označení díky schopnosti plnit více účelů najednou, takže s jejich definicí je to tak trochu na štíru. Zkrátka je to otevřený průnik SUV, MPV, kombi, případně hatchbacku, dochucený nezřídka absurdními výkony, nelakovanými plasty či designem offroadu bez příslušného talentu.

Z tohoto pohledu pak můžeme mezi crossovery s klidným svědomím zařadit rovněž nový Scénic XMOD, který vstupuje na trh současně s další modernizací stejnojmenné modelové řady. Francouzi jej plánují představit na letošním ženevském autosalonu, podrobnosti si proto nechávají pro sebe, pár detailů ale přece jen vypustili.

Předně zapomeňte na model RX4, postavený na základech první generace Scénicu a disponující pohonem všech kol ve spojení s podvozkem zvýšeným až o 60 mm. XMOD je obyčejné MPV s černými plasty a trochou stříbřenky, zvýrazněnými lemy blatníků a dosud blíže nepopsanou změnou světlé výšky.

Přečtěte si více: Představení „terénního” Scénicu XMOD.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 191 - Renault Scénic XMOD 2013 17Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 192 - Renault Scénic XMOD 2013 18Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 193 - Renault Scénic XMOD 2013 20

Rinspeed microMax

Poslední úlet švýcarské společnosti Rinspeed nazvaný microMax, který má být jakousi devalvovanou obdobou prostředku městské hromadné dopravy, jsme premiérově představili loni v prosinci, kdy nechal majitel společnosti Frank M. Rinderknecht zveřejnit na svůj nový stroj první upoutávku. Dva týdny před startem ženevského autosalonu, kde bude vůz vystaven, zde máme kompletní set fotek, videosnímek i podrobnější technické parametry.

Studie microMax je dlouhá pouze 3,7 metru a je tedy o celých třicet centimetrů kratší než běžná Škoda Fabia. Přesto najde na palubě Rinseedu místo až pět osob, ačkoli s pohodlím to už tak horké nebude. V krychlovité kabině s přístupem vyřešeným pomocí dveří připomínající ty v autobusech si totiž posádka normálně nesedne. Cestující jsou za jízdy v polosedu, polostoji a především zážitek z řízení s volantem „na kolenou“ patrně nebude z těch, které byste mohli nazvat zábavným.

Díky extrémní výšce vozu až 2,2 metru, má posádka tolik místa nad hlavami, že se může postavit přímo v interiéru. Zní to poněkud divně, v microMaxu je však nainstalován kávovar a lednička, takže důvod k menší „procházce“ se zde asi najde. Tím však vzrušení z pobytu na palubě asi končí, i když příznivci surfování na internetu by to mohli díky integrovaným tabletům vidět poněkud jinak.

Přečtěte si více: Další podrobnosti, fotky a videa s konceptem microMax.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 194 - Rinspeed MicroMax novy set foto 39Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 195 - Rinspeed MicroMax novy set foto 40Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 196 - Rinspeed MicroMax novy set foto 60

Rolls-Royce Wraith

Nejvýkonnější produkční Rolls-Royce v historii britské noblesní značky je těsně před svou ženevskou premiérou na světě. Fastback Wraith s přeplňovaným dvanáctiválcem o objemu 6,6 litru pod přední kapotou disponuje ýkonem 650 koní a nejvyšším točivým momentem 800 newtonmetrů. Agregát ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a zadními poháněnými koly dokáže vozu udělit zrychlení z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 4,4 sekundy. Maximální rychlost známá prozatím není, nízká ale zjevně nebude.

Wraith totiž není jen výkonný, je také relativně malý. Dvoudveřový vůz by měl mít ve srovnání s výchozím a dosud nejmenším modelem Ghost o 183 mm kratší rozvor a celkovou délku zkrácenou z 5 399 mm (standardní krátká verze) na 5 269 mm. Jeho karoserie je rovněž o 43 mm nižší a rozchod zadní nápravy byl rozšířen o 40 mm. Tomu by pochopitelně měla odpovídat i zatím neznámá hmotnost.

Uvedené změny mají Waith posunout mimo sféru Ghostu nejen vizuálně, ale značku Rolls-Royce navést dosud nepoznaným, „sportovním“ směrem. Jak moc to s dynamikou a agilitou pořád mohutného stroje myslí automobilka vážně, to přesně netušíme, podvozek novinky však byl přitvrzen v zájmu potlačení náklonů a zpřesnění ovladatelnosti v zatáčkách. Také řízení má klást ve vyšších rychlostech výrazně větší odpor, než dosud znali řidiči vozů Rolls-Royce (pochopitelně těch s posilovačem).

Přečtěte si více: Představení britského přízraku silnic.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 197 - Rolls-Royce Wraith 2013 oficialni foto unik 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 198 - Rolls-Royce Wraith 2013 oficialni foto unik 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 199 - Rolls-Royce Wraith 2013 oficialni foto unik 02

Seat Leon SC

Model Leon jako takový se představil už loni a ještě před Vánoci jsme jej pro vás stihli otestovat. Tehdy šlo o výchozí, pětidvéřovou variantu, na Ženevě však přijde ke slovu ta třídvéřová. Automobilka ji stejně jako v případě Ibizy říká SC neboli Sports Coupé a snaží se tím naznačit, že by byla ráda, kdyby vůz nebyl vnímán jen jako pětidvířko zbavené dvojice dveří, ale jako separátní model, který hraje na poněkud sportovnější strunu.

Seat však kupodivu nemá v prnví fázi v úmyslu zveřejnit veškerá technická data, a tak nemůžeme sloužit údaji přesnými údaji o hmotnostech a dynamice. Truchlit nad omezenými informacemi v tomto směru ale netřeba - vůz bude oproti pětidvéřové variantě jistě o něco málo lehčí a tudíž i nepatrně rychlejší. Velké rozdíly ale nečekáme, a tak údaje pro Leon 5D budou více či méně platné i pro 3D-verzi.

Co ovšem známe, jsou data o spotřebě paliva. V případě naftových motorů je nejúspornějšího základní provedení s jednotkou 1,6 TDI o výkonu 77 kW (105 koní) - ta si má v kombinaci říci jen o 3,8 litru nafty na 100 km. O něco málo náročnější je 150koňový 2,0 TDI nedávno testovaný v nové Octavii, který si papírově říká o 4,1 litru nafty „na sto”.

Přečtěte si více: První představení prvního třídveřového Seatu Leon, podívat se můžete i na oficiální video představující jeho temnou stránku.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 200 - Seat Leon SC 2013 oficialni unik 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 201 - Seat Leon SC 2013 oficialni unik 05Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 202 - Seat Leon SC 2013 oficialni unik 12

Seat Mii Ecofuel 2013

Seat Mii Ecofuel je třetí alternativa v Bratislavě vyráběného městského mini poháněného stlačeným zemním plynem. V předstihu před ním jsme vám již představili Škodu Citigo CNG a Volkswagen eco up!, a protože technický základ všech tří koncernových vozů je identický, nemůže nás španělské provedení již ničím překvapit.

Také Mii je poháněné upraveným zážehovým tříválcem o objemu 1,0 litru, který svým výkonem 68 koní při 6 200 ot./min. a maximálním točivým momentem 90 newtonmetrů při 3 000 ot./min. zapadá mezi slabší verzi se 60 koňmi a dosud nejsilnější provedení s výkonem 75 koní.

Nejvyšší rychlost malého Seatu poháněného plynem automobilka v tiskové zprávě před Ženevou neuvedla, od sourozenců se však neliší, a tak předpokládáme stejných 164 km/h a identický čas akcelerace na stovku trvající 16,9 s. Poněkud línější reakce a dynamiku má samozřejmě na svědomí hlavně zvýšení hmotnosti auta o 102 kg.

Přečtěte si více: Představení plynového Mii.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 203 - Seat Mii Ecofuel 2013 produkcni 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 204 - Seat Mii Ecofuel 2013 produkcni 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 205 - Seat Mii Ecofuel 2013 produkcni 08

Spyker B6 Venator

Šedivý dvoudveřový koncept sportovního vozu se má stát příští výkladní skříní konstruktérských dovedností a řemeslného fortele nizozemsko-čínské automobilky Spyker. Projekt „Lovce“, jak zní překlad jeho latinského jména Venator, jsme vám mohli předběžně představit díky úniku první fotografie a pár základních dat již o víkendu, teď nabízíme ten zbytek.

Předem musíme přiznat, že pro vás kromě spousty nových fotek mnoho podrobnějších informací k B6 Venator nemáme. Jak se po přečtení ženevské tiskové zprávy ukázalo, původní stručná fakta zveřejněná mimo oficiální kanály společnosti Spykeru byla téměř vyčerpávající.

V rámci povinné rekapitulace tedy platí, že studie údajného konkurenta Porsche 991 je poháněná napříč uloženým vidlicovým šestiválcem o výkonu „přes 380 koní“ ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou, která přenáší sílu na zadní kola. Poměrně neobvyklá koncepce opět vyvolává otázku, zdali se náhodou nejedná o překarosovaný britský Lotus Evora S IPS s automatem a popravdě musíme říci, že ani tuto možnost nelze vyloučit.

Přečtěte si více: Představení holandského lovce sportovních Porsche.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 206 - Spyker B6 Venator oficialni foto nove 07Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 207 - Spyker B6 Venator oficialni foto nove 06

SsangYong Rodius 2013 - nová generace

I druhá generace SsangYongu Rodius patří mezi novinky, které nás příliš nepřekvapí. MLV neboli vůz určený k rozličnému odreagování od životních starostí totiž již bylo představeno na domácím trhu jako Korando Turismo. Do Evropy pak dorazí s dvoulitrovým turbodieselem, jehož výkon bude přenášet na všechna čtyři kola. Ve standardu přitom Rodius dostane 17palcová ráfky s pneumatikami o rozměru 225/65 vpředu a 235/60 vzadu.

Mimo to lze počítat s délkou 5 130 mm a rozvorem 3 000 mm, díky čemuž nejsou čtyři řady sedadel překvapením. Přičemž nový Rodius nabízí konfigurace čítající sedm, devět nebo jedenáct míst. Sedadla přitom mohou být přetransformována do podoby stolků či dokonce postelí.

Pokud navíc řady dva až čtyři kompletně zaklapnete do podlahy, dostanete zavazadlový prostor o celkovém objemu 3 240 litrů. Cestující v první řadě pak ještě mimo jiné profitují z elektrického ovládání a vyhřívání.Standardní výbava bude dle očekávání bohatá, přesto SsangYong nabízí také příslušenství. A to dokonce v podobě sportovnějších nárazníků, které zřejmě ještě vylepší vzhled.

Přečtěte si více: Podrobné představení druhé generace korejské „ošklivky“.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 208 - SsangYong Rodius Geneva teaser 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 209 - SsangYong Rodius Geneva teaser 02

SsangYong SIV-1

Pokud chcete na ženevském autosalonu spatřit krásku a netvora, stačí obrátit pohled ke stánku korejské automobilky SsangYong. Ta totiž na straně jedné představuje novou generaci až jedenáctimístného modelu Rodius, který se pohledným designem může pochlubit jen sotva. Stranu druhou však okupuje koncept SIV-1, za který byste se nemuseli stydět ani ve vyšší společnosti. Značka však aktuálně prohlašuje, že do výroby má tato novinka ještě daleko, přičemž měnit se prý budou nejen technické aspekty, ale také vzhled. My přitom jen doufáme, že se nakonec nedočkáme netvora číslo dvě.

Důvodů, proč by se měl SsangYong SIV-1 dostat na silnice, je přitom celá řada. Tím nejzajímavějším je benzinový motor 1,6 GDI Turbo, jehož 205 koní slibuje zajímavé svezení. Tato pohonná jednotka by přitom měla být spřažena s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem, se stejnými převodovkami je pak možné spojit i turbodiesel 1,6 TwinTurbo o výkonu 150 koní a 360 Nm točivého momentu.

Přečtěte si více: Další informace a fotky k tomu hezčímu ze stánku SsangYongu v Ženevě.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 210 - SsangYong SIV-1 Concept 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 211 - SsangYong SIV-1 Concept 06Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 212 - SsangYong SIV-1 Concept 08

Subaru - produkční hybrid, zřejmě Forester

Japonská značka Subaru má hotovou a pro sériovou produkci připravenou hybridní pohonnou jednotku. Zástupci automobilky sice odmítají potvrdit jakékoli technické detaily, existenci novinky nicméně pro internetovou stránku The Detroit Bureau potvrdil ředitel produktového managementu severoamerického zastoupení Subaru Kenichi Yamamoto.

Původně se mělo za to, že společnost FHI reaguje pouze na zvýšenou poptávku po hybridních automobilech na domácím japonském trhu, kde z toho profituje především Toyota, Honda a Nissan. A pravdou je, že právě proto se Subaru danou technikou skutečně začalo zabývat, což potvrzuje také Kenichi Yamamoto. Zdvojnásobení prodejů ve Spojených státech za posledních pět let však přesvědčilo vedení automobilky, aby hybridy nabídla i tamní klientele.

To je rovněž důvodem, proč bude mít první produkční Subaru s benzín-elektrickým pohonem premiéru koncem letošního března na výstavě New York International Auto Show 2013. Zajímavé na tom je, že přes nadstandardní spolupráci s největší japonskou automobilkou Toyota se FHI zřejmě nebude spoléhat na její technologii Hybrid Synergy Drive, ale využije vlastní motorizaci odvozenou ze starších studií Hybrid Tourer a Advanced Tourer.

Tyto koncepty disponovaly přeplňovanými čtyřválci (2,0 a 1,6 l) v kombinaci s elektromotorem a relativně malý paketem lithium-iontových akumulátorů. Nic jiného se neočekává ani tentokrát, spekuluje se pouze nad tím, který vůz dostane nové ústrojí jako první. Nejvyšší sázky jsou zatím na Forester, ale vzhledem ke slibovanému 30procentnímu snížení průměrné flotilové spotřeby by měla další auta brzy následovat.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 213 - Subaru hybrid prototyp

Subaru Viziv

Čtyřmístný dvoudveřový crossover Viziv, který momentálně debutuje na ženevském autosalonu, nabízí podle značky náhled do budoucnosti Subaru nejen po stránce designové, ale také v rámci nových technologií.

Benzín požírající přeplňovaný čtyřválec tak pod kapotou novinky neočekávejte ani náhodou. Místo toho Viziv zapojuje do hry turbodiesel spřažený s automatickou převodovkou CVT a dvěma elektromotory roztáčejícími zadní nápravu. Z tradic tak zůstala pouze plochá koncepce motoru, to však Subaru zřejmě příliš netrápí. Podle slov značky totiž absence klasického pohonu všech kol umožnila lépe využít zadní prostor a nabídnout tak cestujícím více místa pro nohy i pro zavazadla.

Kromě toho by uložení elektromotorů na odlišných stranách a pohon rozličných zadních kol měl také přispívat k lepší ovladatelnosti. Každá pohonná jednotka totiž bude moci výkon dávkovat dle aktuálních podmínek, čímž třeba vnější více zatížené kolo částečně odpojí od výkonu, který přesměruje na vnější nezatížené. Stranou pak nezůstává ani lepší akcelerace nebo bezproblémový pohyb v terénu.

Přečtěte si více: Podrobné představení diesel-elektrického konceptu Subaru pro Ženevu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 214 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 215 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 06Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 216 - Subaru Viziv Geneva 2013 prvni sada 07

Suzuki SX4 2013

Druhá generace SX4 chce opustit dobře známé vody segmentu B a skáče do nového rybníku s cedulí C na břehu. Ten sice slibuje více potravy, SX4 však zároveň musí také počítat s větší konkurencí. Dokáže tedy nová generace populárního crossoveru najít trumfy, kterými přebije ostatní hráče?

Jedním z nich má být spotřeba. Bez ohledu na počet poháněných náprav uvádí Suzuki pro benzinový (120 koní, 156 Nm) i dieselový (120 koní, 320 Nm) 1,6litrový motor spřažený s manuální převodovkou rekordně nízké hodnoty v daném segmentu. U benzinového modelu SX4 2WD s manuálem či automatickou převodovkou CVT tak žíznivost činí 5,4 l/100 km, systém 4x4 pak přihazuje další půllitr.

V případě turbodieselu je k mání pouze manuální převodovka, přičemž předokolka má spotřebovat jen 4,7 l/100 km, s pohonem všech kol je o tři desetinky litru žíznivější. Stejně jako u benzinového motoru je i zde standardem systém start/stop. Až test ukáže, jak to s tou spotřebou nakonec bude.

Přečtěte si více: Představení nové generace Suzuki SX4, která nakonec vzešla z konceptu S-Cross.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 217 - Suzuki SX4 2013 nova sada 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 218 - Suzuki SX4 2013 nova sada 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 219 - Suzuki SX4 2013 nova sada 16

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše