Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek
7.3.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Obecné info, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin
- Audi, Bentley, Bertone, BMW, Citroën, Dacia
- Ferrari, Fiat, Ford, GTA, Gumpert, Honda, Hyundai, Chevrolet
- Infiniti, Italdesign, Chevrolet, Jeep, Kia, Koenigsegg, KTM
- Lamborghini, Lancia, Land Rover, Maserati, McLaren, Mercedes, Mitsu
- Nissan, Opel, Pagani, Peugeot, Porsche, Qoros, Range Rover
- Renault, Rinspeed, Seat, Spyker, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo, Wiesmann
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
Vyladěný kombík svým pojetím věru nepřekvapí, neboť jím plně kopíruje kratší provedení. Výbavově vychází z provedení Ambiente, které doplňuje snížený podvozek s černými 16" koly Comet a černými plastovými lemy podél spodní části vozu. Do stejného odstínu oděny také sloupky B, vnitřní optika předních světlometů, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka. Na zádi nechybí střešní spoilerem, pod nárazníkem imitace difuzoru (nebo něco na ten způsob), na boku pak zaujmou více zatmavená okna se zajímavým obchodním označením SunSet (západ slunce, uvnitř auta pak asi slunce už jen zapadá). Vůz je rovněž osazen novým logem a nápisy ve stylu nové Octavie a Rapidu.
Uvnitř si račte povšimnout (a nebo si to představte) sportovních sedadel v černo-červeném barevném provedení, černý strop a podlaha nebo potažení tříramenného volantu, madla ruční brzdy a hlavice řadicí páky perforovanou kůží s červeným obšitím. Prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli.
Na závěr se sluší dodat, že pro vůz jsou k dispozici všechny motorizace dostupné pro Fabii Ambiente a krom vyobrazené bílé jej můžete vůz mít také v červené Corrida, stříbrné Brilliant, bílé Candy, černé Magic, béžové Cappuccino, žluté Sprint, šedé Steel nebo modré Race. V ceníku značky zatím Combi Monte Carlo nefiguruje, počítat lze ale s podobnými příplatky jako u hatchbacku.
Přečtěte si více: Další informace a fotky nové verze Fabie Monte Carlo.
Škoda Octavia III Combi
V pondělí jsme vám v jakési předženevské upoutávce nabídli kompletní sadu oficiálních snímků nového kombíku, veškeré technické podrobnosti jsme ale neznali. Pokud vás tedy neuspokojila možnost prozkoumat „pojízdný český zavazadelník“ touto cestou a nespokojili jste se ani s předchozími informacemi o rozměrech samotného auta a jeho „kufru”, přidáme dnes další.
Začít ale musíme rekapitulací právě těchto, pro kombík dost podstatných dat. Mezigeneračně je tedy Octavia Combi o 90 milimetrů delší, o 45 milimetrů širší a rozvor narostl o jedenáct centimetrů. Ve srovnání již třikrát testovaným liftbackem je prakticky stejná - pouze výška 1 465 mm je o 4 mm větší, délka a šířka zůstaly zachovány. S ohledem na to asi nepřekvapí, že zavazadlový prostor není podstatně větší než u verze se splývavější zádí - narostl v základním uspořádání jen o 20 litrů a ve výsledku tedy nabízí až 610 litrů. Dále ale míří po sklopení zadních sedadel - to se objem se zvětší až na 1 740 litrů, což značí podstatně větší nárůst. Škoda dále upřesňuje, že nákladová hrana tkví ve výši 631 mm - to ale oproti 625 mm druhé generace kombíku asi poznáte jen stěží - maximální délka ložného prostoru je při sklopení sedadla spolujezdce až 2,92 metru.
Zbytek interiéru je svou architekturou i dostupnou standardní a doplňkovou výbavou totožný jako u „méně rodinného” provedení a už v našem prvním testu Octavie III jsme vám o něm řekli snad vše důležité. Měnily se znovu hlavně prostorové dispozice - již cestující vpředu mají pro hlavu o 2 mm více prostoru, zajímavější ale bude nárůst pro cestující vzadu. Dodatečných 11 mm už by mohlo být slušně poznat. Zbylé parametry se mění pouze mezigeneračně, šířka, délka (a tudíž i prostor pro nohy všech cestujících) vnitřku vozu jsou ve srovnání s liftbackem nezměněné.
Přečtěte si více: Podrobné představení nové Škody Octavia Combi, k dispozici je vám i kompletní český cení.
Prohlédněte si více: Škoda kombík pro ženevskou expozici „snížila” upínacími pásy, máme pro vás i 24 minut videa včetně jízdních záběrů.
Škoda Roomster Noire
Jak už asi tušíte, specifika tohoto modelu se točí hlavně kolem černé barvy. Snad aby se neřeklo, že jde o vhodný vůz pro pohřební služby, bude nabízen i v jiných odstínech karoserie, detaily ale budou vždy černé. Vůz je již vyveden s novým logem a fonty nápisů, podstatou změn jsou ale přídavky k jinak standardnímu provedení Ambition. Nad její rámec dostanete černě lakovaná 16" kola Comet, černou vnitřní optiku předních hlavních i mlhových světel, černě lakovanou masku chladiči, stejně vyvedená vnější zpětná zrcátka, spojler předního nárazníku nebo „difuzor” pod tím zadním. Také skla od B-sloupků dále jsou vyvedena více do černa a hádejte volitelnou barvu střechy... Pokud jste vsadili na černou, vítězíte, odměnu ale nečekejte.
Oficiální prezentační provedení je pak oděno do nápadité černé metalízy Magic s perleťovým efektem, jak už jsme ale zmínili, příplatkové bílé záclonky do oken dalším z nabídky dostupných prvků nejsou. Naopak jsou tu i další barvy jako červená Corrida, stříbrná Brilliant, bílá Candy a béžová Cappuccino.
Specifický je také interiér, který se vzhlédl ve Fabii Monte Carlo, a tak černou barvu kombinuje také s červenou. Očekávat tedy můžete černo-červená sportovní sedadla či malý kožený paket (tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky) s perforovanou kůží a červeným obšitím. Zbylá specifika tvoří přední prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli.
Přečtěte si více: Představení černé edice Roomsteru
Toyota Auris Touring Sports 2013 - produkční verze
První kombi se jménem Auris a přídomkem Touring Sports předstoupilo před veřejnost již na loňském podzimním pařížském autosalonu, japonská automobilka nám však k němu mnoho neřekla. Prioritu měl tehdy rovněž nový hatchback. Také proto můžeme tvrdit, že jeho další a patrně i poněkud důležitější premiéra proběhne za dva týdny v Ženevě.
Co nám v září k Aurisu Touring Sports chybělo byly detailní parametry pro zavazadelník. Toyota prozradila pouze tři míry - prodloužení zadního převisu o 285 mm, natažení ložné plochy o 300 mm a snížení nakládací hrany o 80 mm ve srovnání s kratším modelem. Teď k tomu můžeme přidat také zbytek. Praktičtější Auris dostal zavazadlový prostor o objemu 530 litrů, který bude možné sklopením zadních sedadel zvětšit na slušných 1 658 litrů.
Pohonným jednotkám se Toyota předběžně nevěnuje, což je vzhledem ke známým motorizacím pro hatchback vcelku pochopitelné. Očekávejte ale hybridní ústrojí kombinující zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s elektromotorem a souhrnným výkonem 136 koní a dále pak čtveřicí motorů - 1,3 l (99 koní) a 1,6 l (132 koní) a naftové agregáty 1,4 (90 k) a 2,0 (124 k).
Přečtěte si více: Kompletní detaily k novému Aurisu kombi.
Toyota FT-86 Open - koncept GT 86 Cabrio
Před dvěma týdny se podařilo v Kapském Městě a později rovněž na horské silnici Franschhoek Pass v Jihoafrické republice zachytit připravovanou Toyotu GT 86 kabriolet. Zda se skutečně jednalo o špatné zajištění „ochrany“ vozu anebo chytrý plán nutící média psát o voze před jeho premiérou, není v tuto chvíli už podstatné. Japonský koncern se rozhodl nečekat na slavnostní odhalení pod ženevskými reflektory a vypustit výsledek jihoafrického snažení už dnes.
Prvotní tisková zpráva byla velmi stručná. Nezmiňovala se o technice, pravděpodobném nárůstu hmotnosti, ani pozměněné dynamice a pouze konstatovala připravenost Toyoty ukázat nám koncept nazvaný FT-86 Open hned v první den (5. března) výstavy. V tuto chvíli, po zveřejnění další doplňující zprávy víme, že změny na plochém čtyřválci o objemu 2,0 litru a výkonu 200 koní neproběhly. Šestistupňový automat, respektive manuál o stejném počtu kvaltů pro produkční kabriolet jsou proto nasnadě.
Při pohledu na relativně štíhlé pozadí dekapitované Toyoty je evidentní, že kabriolet s uspořádáním sedadel 2+2 by jen stěží mohl do kufru poskládat kovovou nebo karbonovou střechu, a tak jsme si byli i předem téměř jisti, že jde o vůz chránící posádku před nepřízní počasí klasickým plátnem. A je tomu skutečně tak. Kabriolet dostal několik vrstev modré látky a skleněné zadní okno, obrázek s nataženou střechou v nové sérii třiceti obrázků však nadále chybí.
Přečtěte si více: Více informací a fotek konceptu otevřené GT 86, k dispozici je vám též první video s vozem a snímky vozu s nataženou střechou.
Toyota i-Road - koncept
S novým japonským elektromobilem jsme vás výrazněji seznámili v souvislosti s prvním videem. Na tom jsme odhalili pouhá tři kola namísto čtyř, čímž nám Toyota i-Road připomněla Morgan 3 Wheeler. Oproti Britům se ovšem automobilka ze Země vycházejícího slunce rozhodla jít s dobou. Namísto benzinového dvouválce přední kola vybavila elektromotory o výkonu 2 kW. To ovšem není jediná technika, kterou vpředu najdeme.
Japonská novinka dostala systém zvaný Active Lean, který na základě informací o úhlu natočení kol, gyroskopu a rychlosti vozidla automaticky pohybuje koly nahoru a dolu. Jízda je podobná té na motocyklu, jen o náklon se starají automatické systémy a v určitých situacích suplují nohu motorkáře.
To potvrzuje přímo Toyota, která v tiskovém prohlášení absenci nutného pokládání nohy na zem pro stabilizaci vozítka zmiňuje. Zároveň pak také dodává, že nový „osobní tříkolový přepravník“ je možné využívat bez jakýchkoliv speciálních řidičských schopností. Nutná přitom není ani helma, neboť uzavřená karoserie řidiče i spolucestujícího chrání dostatečně. A to i před nástrahami počasí.
Přečtěte si více: Představení japonské tříkolky.
Toyota RAV4 Adventure, Premium a Auris Touring Sports Black
Verze RAV4 Premium pak již podle názvu sází hlavně na luxusní výbavu. Zvenčí tak dává najevo hlavně unikátní barvu Deep Bronze, která je kombinována s chromovými ozdobami. Ani zde pak nechybí střešní ližiny, nové nárazníky či 20palcová kola. Důraz je ovšem v tomto případě kladen na interiér, který je potažen dvoubarevnou kůží nahrazující vlákna imitující karbon. Zaujmout by mohlo také dvoubarevné kontrastní prošívání.
Ženevské finále Toyoty pak uzavírá rovněž studie, ta se ovšem již týká nového kombíku Auris Touring Sports. Stánek značky je přitom vyhrazen verzi Black, která dostala černý metalický odstín Night Sky kontrastující s červenými doplňky a dvoubarevnými 19palcovými koly. Působivé je přitom ztvárnění zadního nárazníku, který zdobí dvě uprostřed umístěné koncovky výfuku.
Červenočerné téma pokračuje také v interiéru Toyoty Auris Touring Sports Black. Přičemž se dá říci, že celkové sladění značka zvládla. Snad až na červeně podsvícený displej klimatizace. Jinak jsou však červené švy a dekory vkusně zakomponovány do kabiny potažené černou kůží a Alcantarou zdobící strop.
Přečtěte si více: Představení všech tří japonských specialitek pro Ženevu.
Volkswagen e-Co-Motion - koncept nového Transporteru
Elektrická dodávka by měla být určena pro život v milionových metropolích, čemuž Volkswagen uzpůsobil veškeré hnací ústrojí. Elektromotor o výkonu 68 koní proto i s jednorychlostní převodovkou zamířil k zadní nápravě, čímž byl vpředu vytvořen prostor pro maximální rejd kol. VW e-Co-Motion se tak otočí prakticky na pětníku, stačí mu 8,95 m. A to na 4,55 metru dlouhý, 1,9 m široký a 1,96 m dlouhý vůz není špatné.
Zmíněný výkon je přitom udáván pro standardní pohyb. Pokud ovšem Volkswagen přepnete do „řidičského módu”, máte k dispozici rovnou 115 koní. Kuriózní přitom je, že tato síla míří zezadu na přední kola. Ještě zajímavější je ovšem fakt, že e-Co-Motion by měl být k mání se třemi různými bateriemi. Jejich kapacita 20, 30 nebo 40 kWh by pak určovala dojezd 100, 150 nebo 200 km. To jsou tradičně celkem optimistické hodnoty (i největší z akumulátorů kapacitně odpovídá jen o něco více než 10 litrům nafty v nádrži konvenční dodávky), bez nákladu a s nohou jako pírko by ale realistické být mohly.
V případě nejvyšší rychlosti počítá Volkswagen s hodnotou 120 km/h, která by vám měla umožnit legální jízdu i po dálnici nebo rychlostní silnici. Variabilní pak má být interiér, kde si každý zákazník bude moci naspecifikovat cokoliv z katalogu VW. Tedy odkládací stolky, kožené čalounění, audio systém nebo počet sedadel.
Přečtěte si více: Představení předobrazu nového VW Transporter, zatím s elektrickým pohonem.
Volkswagen e-Golf 2013
Nepředpokládáme, že by se Volkswagen nedokázal poučit z problémů Nissanu Leaf, dotace z veřejných prostředků na elektromobily jsou však v některých státech pořád nadmíru lákavě vysoké a pokuty za emise CO2 v EU příliš velké, aby si automobilky mohly dovolit tuto oblast ignorovat. To jsou asi hlavní důvody, proč se koncem letošního roku objeví u prodejců Volkswagenu elektrický Golf VII.
Vůz ponese jméno e-Golf a základní technické parametry máme vzhledem jeho chystané ženevské premiéře k dispozici již nyní. Přední kola nového konkurenta Leafu bude pohánět elektromotor o výkonu 115 koní a nejvyšším točivém momentu 270 newtonmetrů. Tato sestava bude podle výrobce stačit na nejvyšší (limitovanou) rychlost 135 km/h, čas akcelerace na stovku činí 11,8 sekundy.
O napájení wolfsburgského elektromobilu se postará paket lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 26,5 kWh, což podle Volkswagenu bude stačit na akční rádius 175 kilometrů. Pokud ale zvážíme, že se jedná o přibližný ekvivalent jen asi deset litrů benzínu, bude se muset řidič sakra snažit (a raději nesahat na klimatizaci či rádio), aby něco takového skutečně zvládl. Nabíjení z domácí zásuvky má trvat pět hodin, při zvážení výkonu té skutečně obvyklé to ale spíše vychází minimálně na sedm hodin.
Přečtěte si více: Podrobnější představení elektrického Golfu VII.
VW Golf VI R Cabriolet
Jak se dalo očekávat, o pohon otevřeného Golfu R se i nadále stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA113. Naladěn je ale „jen“ na 265 koní a 350 Nm točivého momentu, což čtyřmístnému otevřenému vozu stačí na akceleraci za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Za námi otestovaným hatchbackem, který na všechna čtyři kola přenáší 271 koní, tak kabriolet zaostává takřka o sekundu.
Pokud vám přitom technické parametry něco říkají, pak je vaše tušení správné. Obdobnou konfiguraci totiž Volkswagen použil také u modelu Scirocco R. Stejně jako toto kupé (nebo něco na ten způsob...) má pak nový kabriolet pohon předních kol (pomáhá mu elektronický „samosvorný diferenciál” XDS, rozumějte přibrzďování kol), neboť na pohon zadní osy prý nezbylo místo kvůli už tak omezenému zavazadlovému prostoru a krytu pro střechu. Hatchbacku pak neodpovídá ani výběr převodovek, neboť tisková zpráva hovoří pouze o šestistupňovém DSG.
Vizuální stránka vozu však již odpovídá původnímu zadání. To znamená 18palcová litá kola Talladega (devatenáctky s pneumatikami o šířce 235 mm jsou za příplatek), o 25 mm snížený a přitvrzený podvozek, sportovnější nárazníky, hlasitější výfuk, bi-xenony nebo sportovní sedadla a tříramenný volant, karbonové dekory a hliníkovou sadu pedálů. Kromě toho pak standardní výbava zahrnuje audio systém RCD 310 nebo klimatizaci Climatronic.
Přečtěte si více: Vše podstatné o nejostřejší verzi šestkového Golfu Cabrio.
Volkswagen Golf VII GTD
Sága nových ostrých Golfů kupodivu započala ohlášením sériové dieselové verze, která by se do prodeje měla dostat již na počátku léta. Dá se ale předpokládat, že naftu milující Evropa tuto „křivdu“ velmi ráda vytrpí, zvláště když novinka je o poznání silnější než předchozí generace. Volkswagen totiž původní dvoulitrový turbodiesel EA827 nahradil novým, znovu pochopitelně napříč uloženým agregátem EA288, který jsme ve slabším provedení již vyzkoušeli v nové Octavii.
Jednotka GTD z dvoulitrového objemu doluje 184 koní v 3 500 ot./min a 380 Nm točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 3 250 otáček. Stovku tak Golf GTD, jehož hmotnost dosahuje 1 302 kg, zdolá za 7,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 230 km/h.
Sedmá generace je tak o šest desetin a 8 km/h rychlejší, za což může nárůst v podobě 14 koní a 30 Nm i pokles hmotnosti. Kombinovaná spotřeba by ale měla klesnout na pouhých 4,2 l/100 km, což ale klapne jen v případě, kdy plynový pedál budete jen lechtat.
Přečtěte si více: Podrobné představení ostrého dieselu z Wolfsburgu.
Volkswagen Golf VII GTI
Benzinové GTI je druhým ostrým Golfem v řadě, přičemž po stránce vizuální překvapit nesvede. A to hned ze dvou důvodů. Je totiž do puntíku stejné jako koncept a i kdyby nebyla, provedené modifikace se nesou přesně v očekávaném duchu. Vypadá to, jako by se VW po převzetí Porsche nakazil od jeho líných designérů a nový Golf udělal prakticky stejný jako předchozí nejen v jeho výchozí podobě, ale na velmi podobná řešení vsadil i u ostřejší verze.
Ke skutečně zajímavým informacím tak musíme dobruslit do sekce technika, která je prakticky úplně nová, třebaže se to na první pohled nemusí zdát. Předně vůz pochopitelně stojí znovu na úplně nové platformě MQB, která se stará o odlehčení celého auta. Mezigenerační rozdíl u Golfu není propastný, ušetřených 42 kg ale jistě přijde k duhu.
O pohon vozu se stará úplně nový motor 2,0 turbo z koncernové líhně jménem EA888. Jeho skromnější provedení s objemem 1,8 litru jsme nedávno testovali v Octavii III, přičemž se jevilo velmi pozitivně a ani první papírové údaje o dvoulitrovém sourozenci nezní špatně. V Golfu GTI nabídne výkon až 220 koní ve standardním provedení a 230 koní ve verzi Performance. Podle toho se pochopitelně bude lišit dosahovaná dynamika.
Přečtěte si více: Podrobné představení sedmé generace legendárního Golfu GTI, k dispozici je i jeho česká cena.
Volkswagen Golf VII R-Line
Jak je ve VW obvyklé, ona „linie R“ není skutečným měřítkem sportovních ambicí inkriminovaného modelu, ale pouze optickým pojítkem s nejvýkonnějšími vozy konkrétní typové řady. A protože skutečný Golf R VII prozatím ještě neexistuje, vytváří Wolfsburg ve své oficiální tiskové zprávě imaginární pojítko s novým GTI.
Rozpoznat Golf s paketem R-Line, či už jako tří nebo pětidveřový hatchback anebo třeba Variant, snad nebude nijak těžké. Ve srovnání s GTI postrádá rudou linii v přední masce, přecházející plynule do světel a jinak vypadá také nárazník či jiné detaily. „Optické“ erko dostalo charakteristická osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40 R18 a bodykit obsahující hlubší spoiler pod předním nárazníkem, nástavce prahů, přepracovaný difuzor, matně zbarvenou, zdvojenou koncovku výfuku a nenápadně prodlouženou střechu s dodatečnou odtrhovou hranou.
Volkswagen se v Ženevě pochlubil vozem vybaveným dvoulitrovým dieselem TDI, spojený s pohonem všech kol 4Motion, výkon 150 koní a točivý moment 320 newtonmetrů však zůstaly na svých hodnotách. Zapoměnl však říci, kdy přesně bude R-Line k mání a kolik za něj bude účtovat. Pokud uvedené upřesní, ozveme se opět.
Přečtěte si více: Představení konceptu paketu R-Line pro nový Golf 7.
Volkswagen Golf VII Variant
Koncern Volkswagen se ve většině případů snaží, aby si značky jako VW, Škoda a Seat nelezly do zelí, alespoň na oko. Letošní ženevský autosalon však kupodivu svedl dohromady jak třetí generaci Škody Octavie Combi, tak nový Volkswagen Golf VII Variant. Praktičtější verze českého liftbacku a německého hatchbacku přitom byly loni představeny s poměrně velkým časovým rozestupem. VW Group ale očividně počítá s tím, že oba vozy necílí až tak na stejnou klientelu. Octavia Combi by měla zamířit více praktickým směrem, zatímco Golf Variant stylovějším. Při nahlédnutí do jeho zavazadlového prostoru a vlastně i na auto jako takové to tak ale moc nevypadá.
Ostatně už při úniku prvních oficiálních fotografií německého kombíků jsme s ohledem na tvary jeho zádě poněkud zapochybovali, a jakou strunu vlastně nejnovější Variant hraje. Nyní je to jasnější - díky nárůstu délky o 307 mm oproti hatchbacku (na celkových 4 562 mm) totiž Golf Variant VII již ve standardu nabízí 605 l, tedy o pouhých pět litrů méně než Octavia Combi. Po sklopení zadních sedadel však již tento rozdíl naroste (1 740 l versus 1 620 l) na prakticky stejnou odchylku, jakou u praktičtějšího Golfu evidujeme ve srovnání s předchůdcem (1 495 l). Na stylové tašky tak očividně bude místa habaděj.
Novinka ovšem není jenom praktičtější, ale také úspornější. Přičemž jedním z hlavních důvodů je použití modulární platformy MQB, s níž dochází u základního modelu ke snížení hmotnosti o 105 kg. Krom toho Volkswagen také vůbec poprvé nabídne Golf Variant ve verzi BlueMotion, s níž by měla být spojena spotřeba 3,3 l/100 km. K titulu nejúspornějšího kombíku v modelové řadě Golf přitom novince napomáhá 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a šestistupňový manuál.
Přečtěte si více: Podrobnější představení nového Golfu kombi.
Volkwagen Golf Plug-In Hybrid
Na ženevském stánku Volkswagenu má být letos bude zeleněji než kdy předtím. Německá značka se totiž chce stát celosvětovou jedničkou v rámci alternativního pohonu. Kromě sportovních modelů se tak představí i další nová reinkarnace Golfu, a to plug-in hybrid vycházející z Audi A3 e-tron.
To znamená, že počítat můžete s motorem 1,4 TFSI naladěným na 150 koní, elektromotorem produkujícím 102 koní a udávanou spotřebou 1,5 l/100 km. Pokud se vůz někdy bude prodávat, bude jistě k dispozici za menší cenu, přesnější částku ale značka ani nenaznačuje, stejně jako případné datum zahájení prodeje.
Volkswagen ale prohlašuje, že aktuální hybridizace je součástí firemní strategie a s ohledem na dodatečné pakety lithium-iontových baterií, jejichž kapacita by měla stačit na elektrický dojezd maximálně 50 km, byla vyvíjena i samotná modulární platforma MQB. Nedá se tedy očekávat, že by výsledná auta nechal VW jen pro sebe...
Volkswagen XL1 - produkční verze
Německá automobilka se letos očividně rozhodla vést na vlně alternativního pohonu. Kromě hybridního Golfu totiž v Ženevě představí taképrodukční verzi konceptu XL1. Volkswagen dokonce již naplánoval prodej této novinky, který zřejmě začne v druhé polovině letošního roku. K dispozici však v první vlně bude pouze omezená série 50 exemplářů.
Případný příchod druhé, početnější vlny pak bude pochopitelně záviset na úspěchu té první. Zatím ovšem není jisté, za kolik hodlá Volkswagen svou novinku nabízet, s ohledem na výčet komponentů bychom však cenu pod milion korun netipovali ani náhodou.
V rámci provozu má přitom kombinace pokrokových technologií, nízké hmotnosti a působivého koeficientu odporu vzduchu (Cd 0,189) zaručovat průměrnou spotřebu 0,9 l/100 km, té ale zřejmě bude dosaženo jen papírově, s předchozím nabitím akumulátorů, tedy stejně nereálně jako vždy.
Přečtěte si více: Představení limitované produkční verze Volkswagenu XL1, podívejte se na hybridní VW up! disponující stejnou technikou.
Volvo S60, V60, S80, V70, XC60 a XC70 2013 - superfacelift
U švédské automobilky se netroškaří, přestože zcela nový model letos neuvidíme ani jeden. Na ženevský autosalon Volvo chystá superfacelift prakticky všech svých modelů. Ten bude nakonec o trochu rozmanitější, než jsme čekali, ovšem pouze v kabině a motorovém prostoru.
Venkovní změny se totiž skutečně soustředí především na výměnu čelních světlometů. Přihodit k nim pak můžeme pouze nový design kol, který u modelů S60, V60 a XC60 končí na 19palcovém provedení, S80, V70 a XC70 můžete ozdobit i dvacítkami. Pro tuto trojici pak byly přeprofilovány oba nárazníky a nové jsou i koncovky výfuku.
Více se měnilo pod kapotou, prioritou byla hlavně nižší spotřeba. V případě 1,6litrového turbodieselu D2 naladěného na 115 koní tak můžete u modelu S60 počítat s hodnotou 4,0 l/100 km pro šestistupňový manuál, v kombinaci s automatickou převodovkou je o deci žíznivější. Se stejným motorem si můžete koupit také Volvo S80, přičemž spotřeba pro manuál i automat činí pouze 4,1 l/100 km.
Přečtěte si více: Podrobné představení superfaceliftu švédské automobilky, podívejte se i na první polovinu faceliftu v pohybu a představení nových „chytrých” dálkových světel.
Volvo Cyclist Detection
Přiznejme si na rovinu, že motoristé často nemají cyklisty zrovna v lásce. Důvody zde rozebírat nehodláme, přece jen se nějakého spořádaného „bikera“ nechceme dotknout. Přesto je ale nutné poznamenat, že uživatelé dopravního prostředku o jedné stopě a mechanickém pohonu nejsou zvyklí chovat se na silnici tak předvídatelně jako motoristé, neboť je k tomu nevede ani legislativa, ani fakt, že si s kolem od útlého věku spojujeme trochu jiné hodnoty než s autem.
Tak tomu očividně není jen v České republice a ačkoli nechceme říci, že by za nehody cyklistů mohli vždy právě jezdci na kolech, realitou je, že v Evropě každé druhé smrtelné zranění cyklisty zaviní srážka s motorovým vozidlem. I proto Volvo na ženevském autosalonu představilo novou technologii Cyclist Detection, která myslí za obě strany potenciálního střetu, hlavně pak za hůře vyzpytatelné cyklisti. Nebo se o to alespoň snaží.
Běžné situace poměrně věrně popisuje oficiální video švédské automobilky, na kterém vidíme jet cyklisty vedle sebe či náhle měnit směr a dráhu jízdy, aniž by na to za sebou jedoucí vozidlo upozornili. Samozřejmě v tomto směru uznáváme, že ne každý motorista „vyhodí blinkr“, když mění jízdní pruh. Takového však chrání karoserie, zatímco cyklista se vlastní chybou vystavuje nebezpečí.
Přečtěte si více: Představení nového systému Volva.
Wiesmann GT MF4-CS
Ženevský autosalon je v plném proudu a o hlavních hvězdách světa sportovních aut (Ferrari LaFerrari, Lamborghini Veneno či Porsche 911 991 GT3) už jsme psali. O pozornost (a 15 minut slávy) se ovšem hlásí také méně známí, ale mnohdy o to exkluzivnější výrobci. Jako třeba německý Wiesmann, jež si do znaku dal malého gekona symbolizujícího absolutní přilnavost. Té by přitom nové kupé značky na závodních okruzích skutečně mělo dosahovat. Kvůli ničemu jinému totiž vlastně verze ClubSport nevznikla.
Jak jsme zmínili již při prvním avízu, stojí nový model GT MF4-CS na základech standardního kupé Wiesmannu. To ke svému pohonu užívá čtyřlitrový osmiválec z BMW M3 E92, jehož výkon 420 koní zůstal na standardní úrovni. Běžně jej přitom „ještěrkáři“ párují s hmotností 1 370 kg, verze CS však podstoupila lehčí dietu. Díky instalaci tenčích závodních sedáků, nahrazením kůže Alcantarou a přítomnosti většího množství karbonu tak novinka váží 1 350 kg.
Přečtěte si více: Další detaily a fotky k nejnovějšímu Wiesmannu.
< Předchozí8 / 8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva